Wat voor fiets heb jij om je kindje te vervoeren?

Discussie in 'Verzorging' gestart door zwelgje2000, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Hoi daar!

Mijn fiets is erg hard aan vervanging toe. Maar ik vind het zo moeilijk kiezen! Mn dochtertje zit nu voorop dus ik moet voldoende plek hebben.
    Ben wezen kijken naar zo'n moederfiets, maar amai....wat een breed stuur, lijkt wel een motor ;). Zou ik gewoon een 'normale' damesfiets kopen, maar dan met een grote afstand tussen zadel en stuur? Ben best wel slank, dus pas er goed tussen.
    Wat hebben jullie voor fiets, en wie kan mij tips geven?
    Alvast erg bedankt!

2. Lin

Lin Actief lid

19 mrt 2007
    243
    1
    18
    Ik fiets met een voorzitje op een gewone Gazelle orange fiets en ben niet slank en dat gaat prima!!

3. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Ik heb ook een nieuwe fiets gekocht. Een gewone fiets van het merk Sparta. Ik ben gewoon naar een goede fietsenwinkel gegaan en heb een paar fietsen geprobeerd. En de mensen daar weten wel of er ruimte is voor een kinderzitje. Ik heb ook het zadel op een lage stand zodat ik met mijn voeten bij de grond kan. Een mama fiets vond ik ook te groot en best wel duur. Nu heb ik een goede fiets van 400 euro en ik fiets heel wat kilometertjes met de kleine meid :).

4. Ik heb wel een moederfiets gekocht, als ik op mijn gewone fiets het stoeltje aan het stuur had kon ik zelf niet meer tussen het stoeltje en het zadel, dat was dus geen succes.
    Dit is de fiets die ik heb:
    Montego Liberty 7 V Zijde Blauw | Pauw Blauw 2009 kopen? Veel moederfietsen op voorraad
    Bevalt me heel goed :)
    Ja, het stuur is aardig breed, maar dat went snel. Nouja, ik weet trouwens niet of het stuur werkelijk zoveel breder is, of dat dat zo lijkt omdat de vorm anders is (met een grote boog).

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Ik heb ook een moederfiets om met demi te fietsen. Anders past ik niet tussen het zadel en het stoeltje als ik moest opstappen.

Vond het in begin raar fietsen omdat het stuur voor mijn gevoel inderdaad breder is, maar het went snel.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb geen mama-fiets gekocht, omdat ik die erg lelijk vindt. Ik ben voor een gewone fiets gegaan, de Batavus Mambo Spirit. Bij de fietsenzaak raadden ze de Gazelle af, omdat die minder ruimte tussen het zadel en stuur heeft. En deze Batavus vond ik meteen heel erg mooi. Bevalt prima met een zitje voorop!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb een gazelle impala en met bobikezitje voor pas ik er dan echt niet tussendor! Ja, met veel wrikken enzo, en ik ben echt slank (bovenmaat 36, beneden 38).
    Ik laat er nu dus een moederstuur opzetten bij de fietsenmaker, dan past het wel, :) Kan ik -als we straks uit de kleintjes zijn en de voorzitjes weggaan, het gewone stuur er weer op en weer normaal lekker fietsen, zonder nieuwe fiets te moeten kopen.

8. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Heb twee jaar geleden via het fietsenplan een gazelle orange aangeschaft. Rijdt echt super! Nu met het zitje voor lukt het ook nog hoor, wel altijd even goed opletten met opstappen, maar we hebben al heel wat kilometers afgelegd met z'n tweetjes. Vraag voor mijn verjaardag een moederstuur, stukken goedkoper dan een moederfiets. Voor meer info kun je kijken op www.moederstuur.nl Kost bij ons € 59,95. Heeft (vind ik) als grote voordeel dat als de kleine (en evt. een 2e) niet meer voor op de fiets zit, je je gewone stuur weer terug kunt plaatsen. Lijkt me nl heel onprettig fietsen zo'n heel breed stuur zonder zitje. Maar goed dat is ieders eigen ervaring.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nog even een tip over dat moederstuur: ik ben hier eens gaan informeren bij de fietsenmaker en daar kost me dat moederstuur 60 euro INCL omzetten! Daar gaan we dus niet zelf voor aan het klooien, ;)

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hoi, ik heb een bakfiets. Wel wat anders maar erg handig!

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik heb een mama fiets fiets heerlijk en stuur was even wenen

Wat is nog meer een voor deel van me mama fiets vindt. is een langer bagadrager zodat je achter zitje wat veder van je af zit. en je kindje dus niet dicht tegen je aan geplakt zit. (ben wel wat groter breder mt44) en de dubbel standaart vindt ik helemaal fijn. voor al met me kindje er in zetten.
    en dan het stuurd veertjes er zit een veer en daar door blijft me stuur recht staan. zelf als me meisje er in zit.

Dus niet alleen het stuur gewoon de hele combi mama fiets bevald me prima

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ook een moederstuur op mn gewone (bijna nieuwe) fiets. Ben er enorm blij mee! Het sturen gaat ook lichter als met n gewoon stuur omdat je kindje met zn kontje boven op je stuurpen zit ipv er aan een kant aan hangt als het ware.
    Hadden ze vroegah moeten hebben toen mn andere 2 klein waren. Had me heel wat gedoe bespaart :)

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb een bakfiets, en een gewone opoe fiets met een bobike voorzitje. Is allemaal prima te doen hoor, het is wel wat krap tussen stuur en zadel maar het lukt allemaal wel.

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier ook een opoefiets en Joey met een Bobike zitje achterop

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
  16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb ook een Gazelle Orange en hier zit een sticker op dat je er geen kinderzitje op het stuur mag plaatsen.
    Ik wilde al op zoek gaan naar een andere maar zo'n moederstuur is natuurlijk helemaal ideaal!

17. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb ook de amazone trendy, geweldige fiets!

18. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hier ook de sparta amazone trendy:)
    mijn beste koop ooit! Rijd zo heerlijk, lekker stabiel en rijd heel makkelijk weg, het brede stuur is een kwestie van wennen maar wel zo fijn met een kleintje voorop;)

als de jongste straks groot genoeg is komt er een 2e zitje op:)

Deel Deze Pagina