snotneus - schrale neus - wat smeren?

Discussie in 'Verzorging' gestart door debbie2007, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Mn dochtertje heeft al een paar daagjes een waterig loop/snotneusje. Net onder haar neusje wordt het helemaal schraal natuurlijk, hoe zachtjes je ook het neusje afveegt.

Wat kan ik er nu het beste op smeren om het niet erger te laten worden?
    Vaseline?
    Of sudocrem?

En hoe maak je het het beste schoon? Ik dep nu met een zachte tissue uit zo'n doos. En 2 of 3 keer per dag maak ik het voorzichtig schoon met een doekje met warm water, om het zout eraf te krijgen.

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    bepantemzalf smeren, helpt perfect
    wij smeren het bij teun ook als hij een droge neus heeft als hij verkouden is en als hij dannaar bed gaat doen we het wat dikker
    helpt perfect

is gewoon te koop bij een drogist

3. 894hi

894hi Niet meer actief

bepantene zalf is denk ik het beste ook omdat ze dat in hun mond mogen krijgen.
    en kan je voor dat "overtollige" snot niet als je ziet dat het erg word even met een neuspeertje vrij maken?(die zuigt alle snot enzo er uit) die dingen zijn 1,95 bij de hema

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Vaseline is ook erg fijn. omdat het wat diker is. doe da vaak als ze naar bed gaan

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier gaat er dan ook een dikke klodder vaseline op, gebruikt het ook altijd in de winter tegen schrale wangetjes!!

echt ideaal, en daarbij het snot wat uit het neusje loopt kan minder goed vastgaan zitten, waardoor je minder hard hoeft te poetsen om het weg te krijgen , want daar wordt het dan ook weer schraal door.

joyce

Deel Deze Pagina