Hoi meiden, Beetje gekke vraag, maar ik vroeg me af: is het normaal dat mijn dochter altijd hele dunne ontlasting heeft? Er komt nou echt nooit een drol uit zeg maar, maar het is altijd best waterig. Wat hebben jullie kindjes?
verschillend.... konijnenkeuteltjes... waterig... normaal.... donker bruin.... licht bruin.... Esmee's ontlasting is heeeel breed... ghighighi... maar dat het altijd waterig is lijkt me niet echt normaal... drinkt ze veel ???
Het kan ook zijn dat ze peuterdiaree heeft. Google maar even. Het kan helpen als je bijv. geen appelsap mee geeft of diksap met appel.
Ik Zou ook denken aan peuterdiarree,als het altijd zo dun is. Is ook lastig met zindelijk worden, mijn dochter heeft gewone normale ontlasting en dat ging gelukkig makkelijk met zindelijk worden. Als ze teveel appelsap drinkt dan krijgt ze er ook last van, maar omdat ik het weet krijgt ze er niet heel veel van. Een oppaskindje (ook 2) drinkt heel erg veel en heeft superdunne luiers. Als je er niet op tijd bij bent geeft dat altijd lekkage. Maar zij drinkt ook heel erg veel thuis, hier krijgt ze minder te drinken.
Een echte drol heeft Joris pas sinds een half jaartje... Maar ook niet altijd. Vaak net soort purree achtig (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen haha).
Hahaha! Purree! Ja zoiets ja. Ik heb echt nog nooit van peuterdiarree gehoord, ik zal eens googelen. En ze krijgt inderdaad nogal veel diksap met appel, ook nooit geweten dat dat dunne ontlasting kan veroorzaken! Zo leer je weer eens wat. Kan andere diksap wel gewoon dan? Nou, ik ga even googelen, bedankt voor de tips!
als het echt dun is kan het diarree zijn. Maar als het gewoon breiachtig is dan is het heel normaal. CB-arts zei dat het vaak pas echte drollen worden als ze zindelijk worden. Omdat ze dan minder vaak poepen en er dus in de tussendtijd meer vocht uit ontrokken wordt, zodat het steviger wordt.
hoezo gaan ze dan minder poepen? We zijn bezig met zindelijkheid maar heb niet het idee dat ze minder poept, gewoon 1 keer per dag zoals ze het afgelopen jaar altijd heeft gedaan.
Hier ook niet hoor! Niets verandert aan het aantal keer per dag. En ook niet aan de dikte mits ze niet teveel appelsap en sinaasappelsap drinkt.
dat zeiden ze bij het CB en voor Rick klopt het wel aardig, hij poepte eerst meerdere keren per dag. En dan dun. Nu 1 a 2 keer en dan is het meestal een drolletje. In de luier kan het soms ook dunner lijken omdat ze het pletten met de billen. Maar als het dun blijft terwijl ze maar 1x gaat zou ik toch eerst naar de limonade/sapjes kijken.
Wij hebben een appelsap / diksapmonstertje (iets anders krijg je er bijna niet in) maar eigenlijk nooit last van dunne poep, gelukkig maar. In de luier lijkt het inderdaad vaak zachter omdat ze het pletten maar op het potje zijn het altijd mooie drollen, waarbij je soms niet eens de billen hoeft af te vegen (doe ik wel hoor). Maar misschien hebben wij gewoon een goed poepertje