oorbel en bij één oor smeer/bloed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chocolat, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft sinds februari oorbelletjes en nu heeft ze bij één oorbelletje een plakje bloed achter het knopje.
    Ik had het knopje uit gedaan omdat ik zag dat het diep in het oortje zat en toen zag ik dat plakje bloed het was zo dik als een plakje vleeswaren, het oortje en de oorbel heb ik schoongemaakt en één nachtje zonder oorbel geslapen en vanmorgen weer het oorbelletje ingedaan en gelijk weer de ontsmettingsvloeistof op gebracht.

Is dit een soort ontsteking?
    Ik wil het nog aankijken en als het weer is zou ik dan naar de ha gaan?

Ze heeft trouwens bij haar pols wel een reactie als ze zilveren armbandje om heeft.

2. dekilene

dekilene Niet meer actief

Draai je wel aan de oorbelletjes elke dag?
    Ik kan me herinneren dat het bij mij vroeger vast gegroeid zat doordat er nooit aan gedraaid werdt...

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier wel reactie op oorbellen met nikkel.
    (In nikkelvrije oorbellen mag nog 2% nikkel zitten.. Dus daar heeft ze vaak ook last van)
    Maar dan bloed het hooguit als we de oorbel eruit halen..
    En inderdaad veel viezigheid als de oorbel erin zit.
    Plus het lijkt wel alsof het gaatje dunner word dan.
    En oor raakt ook beetje opgezet.. Kan best dat het oorbelletje dan beetje gaat knellen...
    Nu dus nog enkel echt zilveren oorbellen hier.

Ikzelf kan nog wel een dagje "nikkelvrije" oorbellen dragen... Maar merk 's avonds dan al dat het gevoelig is en doe dan gauw weer "goede" oorbellen in voor ik naar bed ga.

Kreeg van vriendin gister de tip Titanium oorbellen -Tita for Kids - allergievrije titanium oorbellen maar heb zelf nog niet gekeken eerlijk gezegd :)

4. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Mijn dochtertje heeft dit ook gehad bij één oortje. Knopjes verruild voor ringetjes en sindsdien nergens meer last van. Misschien het proberen waard?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij mijn dochtertje gaat het bijv. alleen goed met de zilveren oorbelletjes van de juwelier, doe ik bijv. van die dingen van de H&M ofzo in, dan is het binnen 2 dagen ontstoken.
    Misschien toch het materiaal, maar moet jij wat anders zoeken dan zilver.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik haal bij Claires weleens de oorbellen waar op staat dat ze echt zilver zijn.
    Dat gaat ook gewoon goed.
    Maar silverplated wordt na tijdje ook zwart en geeft hetzelfde effect als nikkelvrij.

Nikkelvrij is een wassen neus als je allergisch bent voor nikkel.
    Niet intrappen.

7. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    hier ook constant problemen met 1 oorlel van mn dochter gehad tot een half jaar na t schieten. toen ben ik de juwelier binnen gestapt en echt zilveren ringetjes gekocht en sindsdien geen ontsteking of geirriteerd oorlelletje meer:)

hier dus echt een uitkomst geweest om knopjes te vervangen voor ringetjes

8. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

De eerste 2 maanden elke dag een paar keer. De laatste tijd zo nu en dan. Maar het is ook maar bij een oor.

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier hetzelfde.
    Ze had op grote plekken achter haar ene oor bloed zitten.
    Toen dus ringetjes aangeschaft en geen vloeistof meer aangebracht.
    En nu gaat het goed. Maar ben wel huiverig om weer knopjes bij d'r in te doen hoor!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Hier ook zo, toen titanium gekocht en sindsdien nergens meer last van.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik dipte de oorbellen dan altijd even in Betadine of in de vloeistof van de juwelier, zodat ze goed ontsmet de oren weer in gingen en ik lette er erg op, dat ze niet te strak zaten. Dochter had hier ook even een extra afdruk in haar oortje staan door het slotje zeg maar.
    Maar het ontsmetten van de oorbellen hielp hier ook al een stuk.

Deel Deze Pagina