Als je inademt, gaat dan je buik naar buiten of naar binnen? Ik denk namelijk dat ik verkeerd ademhaal. Maar toen ik er op ging letten (omdat ik het goed wilde doen), wist ik het niet meer. Ik kan het ook niet zp snel ergens vinden.
naar buiten. Als je ademhaalt haal je lucht naar binnen waardoor je buik uitzet. Bij het inademen trekt je buik weer in
je buik zet uit dus naar buiten. Ik heb ook heel lang verkeerd geademd en heb me dit echt aan moeten leren.
Inderdaad, bij inademen gaat je buik naar buiten en bij uitademen weer naar binnen. ik heb het ook lang verkeerd gedaan. nu soms nog wel eens. Ben me er vaak niet bewust van, maar in sommige situaties kun je beter wel goed ademen (actieve dingen).
Dat dacht ik al. Soms vind ik ademhalen heel lastig. Ik adem ook vaak te hoog en krijg het dan ook maar moeilijk onderin mijn buik. Iemand nog een ultieme tip? In rust lukt het me nog wel, maar als ik wat ga doen, is het al snel mis.
Inademen: buik bol Uitademen: buik hol Ik zit ook op zwangerschapsyoga en daar hebben wij ook ontspanningsoefeningen. Beetje zweverig (vind ik zelf), maar misschien een geheugensteuntje: Bij het inademen haal je energie op en maak je je buik bol Bij het uitademen laat je alles los en gaan en maak je je buik plat
Naar buiten met inademen, en naar buiten met uitademen Mijn vriend ademt ook verkeerd, die ademt niet door de buik zeg maar, maar door zijn borstkas, zijn borstkas zet uit bij inademen, en andersom
haha nou hier hetzelfde in=bol uit=hol maar nu dat ik er op let klopt er geloof ik nog weinig van hahaha
Jeetje best moeilijk om het goed te doen. (vermoeiend ook) ik bnlijf bij het oude Had er geen last van en wist het niet tot ik dit las.
nou dan doe ik het dus ook verkeerd als ik in adem dan gaat mijn buik naar binnen borstkast zet uit zeg maar en dan uit adem dan borstkast naar beneden buik uit..... uhhmmmm maare heeft dit dan ergerns doel op? is het slecht voor je dan ofzo ??
lees deze oefeing maar eens Doe deze ademhaling oefening en de kans is groot dat je je beter gaat voelen.
eigenlijk is het andersom....... je middenrif gaat naar beneden waardoor de longen zich kunnen vullen.... dus eerst zet je buik uit... dan stroomt lucht naar binnen...
Je buik hoort idd naar buiten te gaan bij het ademen. Hoe jezelf dit aan te leren; het gemakkelijkste is dit te oefenen als je net wakker bent en nog lekker ontspannen. Je legt dan je hand net iets boven je schaambeen en probeert daar naar toe te ademen. Als dit goed lukt kan je het ook eens zittend of staand proberen. Om het te automatiseren helpt het om meerdere keren per dag te oefenen. Stuur je adem steeds naar je buik toe (eventueel weer met je hand op je onderbuik). Belangrijk is dat je niet geforceerd gaat ademen, dan kun je gaan hyperventileren. In het begin is het niet altijd makkelijk! Geef jezelf te tijd!
Het is onnatuurlijke manier van ademen als je borstkas uitzet bij het inademen. Kijk maar naar een baby, die ademt ook nog met zijn buik. Ik kan er een heel theoretisch verhaal over ophangen, maar daar zal ik je niet mee vermoeien . Je kunt door zo'n 'hoge' ademhaling wel stemproblemen of hyperventilatie ontwikkelen, en vaak heb je ook minder energie dan als je 'laag' zou ademen. Het kan in ieder geval geen kwaad om het eens te oefenen als je rustig in bed ligt (zie hierboven).
Je snapt wel wat ik bedoel Komt op hetzelfde neer Maarruuh... wat is er verkeerd aan mijn uitleg dan? Ik lees het over en over, maar ik kan maar niet zien wat ik verkeerd typ???