Na 6 weken lukt het nog steeds niet, te kort tongriempje, baby wordt gefrustreerd

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door HipHopHooray, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HipHopHooray

22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag Heidi,
    Ik ben op zoek naar wat tips. Mijn kleine is 6 weken. Hij had een te kort tongriempje en toen hij 2 weken oud was is dit (pas) doorgeknipt. Voor die tijd had hij alleen maar mijn tepel te pakken (au!). Na die tijd moest hij zijn tong opnieuw uitvinden. Inmiddels is hij zo gewend aan het drinken uit de fles (Medela Calma fles) met mijn afgekolfde melk, dat hij niet zo goed weet hoe hij uit de borst moet drinken. Ik oefen elke dag met aanleggen maar hij wordt boos (ook als ik hem al 50 ml heb gegeven, zodat de ergste honger er af is) en hij wordt gefrustreerd. Vorige week is het wel een paar keer gelukt en dronk hij een paar minuten van de borst (alhoewel ik niet zeker weet of er echt veel uit kwam, want kon niet goed zien of hij slikte, misschien was het meer zuigen).

Wat moet ik doen om hem rustig te leren hoe uit de borst te drinken, zonder dat hij boos wordt? Inmiddels wordt hij zelfs al een beetje geïrriteerd als ik hem voor mijn tepel plaats met zijn hoofdje, dus dat is niet zo best :S Ik wil echt graag dat het lukt!

Positieve verhalen over mensen die het ook 6weken+ probeerden en alsnog succes hadden hoor ik ook graag.

Ik heb overigens ook de Tommy tippee flessen, die lijken wat meer op een borst...

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Probeer het met een voedingsslangetje, zodat je kindje aan de borst beloond wordt met voeding. Verder veel huid op huid, lekker chillen op de blote borst, samen in bad of douche. En schakel hulp in van een lactatiekundige, zij weten vaak net de trucjes en kunnen je leren zien op welk moment je schakelt.
    Ook kunnen ze je wegwijs maken met een borstvoedinghulpset, waarmee je aan de borst de voeding kunt geven als overstap naar het drinken aan de borst.

Succes!

3. HipHopHooray

22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt Heidi. Ik zal eens onderzoek doen naar die twee hulpmiddelen. Ik woon niet in NL dus ik weet niet of dat hier ook verkrijgbaar is.
    Het huid op huid contact, is dat van belang om de aanhapreflex wat meer op gang te krijgen?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland

Deel Deze Pagina