Wat voor fotocamera zou jij mij aanraden?

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Titel zegt genoeg ;)

Wat voor mij belangrijke punten zijn:

- niet te duur (max 200 euro)
    - zoveel mogelijk megapixels zodat ik eventueel wat foto's mooi kan vergroten
    - accu en geen gewone batterij
    - optische zoom
    - niet te duur
    - ohja, had ik niet al te duur al gezegd ;) :p

Wie heeft toevallig de laatste weken fototoestellen zitten vergelijken en kan mij advies geven? Ben een beeeeeeetje lui en hoop dat iemand anders al goed speurwerk heeft verricht!! :)

2. Nikon Coolpix P5100! Weet eerlijk gezegd niet hoe duur die precies is, maar hij is al wat ouder dus zal best onder de 200 euro te krijgen zijn.. Echt een supercamera! :D

3. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hii!

Ik had hier gisteren ook een topic over geopend, http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/282085-redelijk-goedkope-digitale-camera-gezocht-welke-hebben-jullie.html :D.
    Wij hebben die van de link van bol.com besteld.(bol.com | Sony Cybershot DSC-HX5V - Zwart, Sony | Elektronica)
    Wij kozen hiervoor omdat, hij is gekozen 2010-2011 als beste compactcamera, hij 10 x optische zoom heeft, gps heeft en omdat hij HD filmpjes opneemt! Filmpjes vind ik heel belangrijk en zo heb je 2 in 1.
    We hebben eerder ook een cybershot gehad, en die beviel ons super!

4. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeftie niet super veel megapixels btw, ( 10.2) maar wij vonden het meer dan genoeg. ;)

Succes!

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
  6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou gaan voor een Nikon of Canon. Goed prijs en kwaliteit verhouding.

De canon powershot is echt een heerlijke compact camera.

Tip voor jou, koop een 4gb geheugenkaartje erbij of twee van twee.:D * heb nu al medelij met maartbeeb*:p

7. Locusta

Locusta Niet meer actief

Staar je niet blind op het aantal MP's ;) Dat zegt namelijk niet zoveel. Bovendien worden bij point-and-shoot camera's deze vaak ook door middel van een chip vergroot.

Kijk of de camera een goede zoom heeft en of, bijvoorbeeld, de bediening makkelijk en toegankelijk is.

Persoonlijk zou ik voor een Sony gaan, maar dat komt omdat ik zelf hele goede ervaringen heb met dat merk ;)

8. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Canon S95 digitale camera. Geen idee wat de specificaties allemaal zijn, maar mijn vriend heeft er verstand van en deze gekozen toen wij zoekende waren naar een nieuwe, dus dat zit wel goed.;)

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hebben ook een sony cybershot en ben erg tevreden. Bij een volgend toestel ga ik zeker weer voor een sony!

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb vandaag de sony cybershot DSC-W320 voor 129 euro gekocht.. wel goede fototoestel vind ik.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor jullie tips!!

Ik ga ze morgen ff opzoeken op internet!!

@ Nyn, ;)

Deel Deze Pagina