Zelf fruithapje maken

Discussie in 'Voeding' gestart door Caithlin79, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij was hier al eens een topic over maar kon hem zo snel niet vinden.
    Hoe doen jullie dat? Alleen het fruit zelf in de staafmixer of ook nog iets extra's erdoor?
     
  2. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik gooi idd alleen het fruit door de mixer.
    niks extra's er doorheen.
    volgens mij kan dat met alle fruit zo.
     
  3. sara6200

    sara6200 Lid

    31 okt 2006
    59
    0
    0
    ik doe ook alleen het fruit zo met de mixer mixen en de groenten maak ik verschillend,dan met vlees of met stukje kip en dan pureren :D
     
  4. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je kunt het mengen met een verkruimelde liga. Als je bijvoorbeeld peer doet, dan is het nogal dun (veel sap). Met een stukje Liga wordt het wat compacter.
     
  5. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik maak nu vooral "moes", omdat het de eerste hapjes zijn gaat dit hier wat makkelijker naar binnen.

    Fruit in kleine stukjes met paar eetlepels water zachtjes laten pruttelen totdat het zacht is. Dan nog wat water toevoegen en staafmixer erdoor.
    Ik geef een portie, bewaar één portie in de koelkast en de rest gaat de vriezer in (in ijsblokjesbakjes) zodat je wat op voorraad hebt.

    Al gedaan met appel, peer en nectarine. Veel succes :)
    Groetjes Six
     
  6. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb eigenlijk nooit gepureerd, maar alleen geprakt en geraspt. Chenoa maakt gelukkig ook geen probleem van stukjes in haar eten.
     
  7. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ikzelf heb een kleine handspers (sinaasappelen) daar kruimel ik een liga in, dan de sap erop persen van een halve sinaasappel. Banaan op een bordje prakken en erbij mengen. Nena eet haar vingers erbij op hahaha
     
  8. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    banaan, sinaasapel, appel, peer, hup staafmixer erop en dan maak ik gelijk voor 2 dagen. soms verschillende fruitsoorten en andere keer 1 soort.
    je kan er ook wat melk, of bv doorheen doen, liga of rijstebloem
     
  9. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Is het niet zo dat als je het fruit laat pruttelen met water, je de vitamines eruit kookt?

    Liefs Emma
     
  10. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Kan het me niet voorstellen :confused: :(:

    Het stond in een speciaal babykookboek. De reden van het koken is dat baby's het makkelijker kunnen verteren dan "rauw" fruit.
     
  11. Duckie

    Duckie Fanatiek lid

    1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Kunnen sinaasappels ook in de staafmixer?
     

Deel Deze Pagina