morgen naar de gyn iemand tips?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loe, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Morgen gaan we naar de gyn, een nieuwe het is een fertiliteitsarts, onze oude gyn konden we niet zo mee opschieten....... ik kan nog al direct zijn in de omgang met een dokter vanwege mijn medische achtergrond, ook al doe ik zo mijn best om dat niet te doen. De enige reden dat dat denk ik soms gebeurt, is omdat ik graag zoveel mogelijk uit het consult wil halen, zodat ik niet (zoals zo vaak gebeurt) met vragen achterblijf.

Mijn progesteron was 15, de tweede keer 18. Ik heb gehoord dat dit te weinig is. Heb overleg telefonisch gehad met een gyn buiten ons ziekenhuis, die zei dat het niet zo erg is als je luteale fase maar lang genoeg blijft. Afgelopen maand was mijn lf 13 dagen, dus dat viel reuze mee. Mijn temp is nu alweer gekelderd, dus ofwel een innesteling of ik word misschien weer ongesteld.

Is er iemand die tips voor ons heeft wat we kunnen vragen: ik heb zelf al opgeschreven dat ik graag geholpen zou willen worden en of ik misschien verklevingen heb, omdat het vrijen me soms pijn doet en ik ook een dikke opgezetten buik heb die vaak pijn doet. Ik word nu een half jaar na het stoppen met de pil, ook maar anderhalve dag ongesteld, terwijl het wel hartstikke pijn doet.

Is er iets dat we kunnen vragen of zeggen dat ik niet heb genoemd, maar wat wel heel belangrijk is? Ik neem mijn tempkaartje mee.
    Iemand tips?

Groetjes!

2. 2bb

2bb Niet meer actief

Ik denk dat het belangrijkste is dat de arts jou gaat uitleggen wat er nu precies aan de hand is en wat ze daaraan kunnen doen. 1,5 dag ongi met heel veel pijn klinkt niet ok en een waarde van 18 is ook laag. Gewoon goed luisteren en rustig nadenken over eventuele vragen (gaat je man mee? die kan ook helpen met vragen!)

veel sterkte!

3. Loe

Loe Niet meer actief

Hoi, mijn man vraagt niet zoveel hihi.......doet wel zijn best hoor. Ja, lijkt mij ook niet normaal zo kort ongesteld. Vroeger (wahh, 17 jaar geleden, ben ook 33) toen ik nog niet aan de pil was (trouwens met pil ook) was ik toch wel vier-vijf dagen ermee klaar.....lijkt mij dus ook vreemd. Die gyn die wij hadden reageerde nergens op. WAs geen onvriendelijke man, gewoon wat stug en al ouder. Oftewel luisteren, geen discussie. pff.....
    Die echostaaf (hoe noem je dat ding) doet ook pijn als hij inwendig kijkt. Dat zal toch ook niet iedereen hebben?

Bedankt voor je reactie!

4. 2bb

2bb Niet meer actief

Ik herinner me jouw verhaal van een ander topic. Echt heel rot die gyn. Nee pijn doet de inwendige echo niet, het is echt wel een onaangenaam gevoel. Zorg dat je van tevoren hebt geplast, anders zit je blaas zo vol en dat is ook een naar gevoel. Nou sterkte hoor, gewoon ontspannen luisteren en anders naderhand bellen met de poli hoor: iedereenb heeft thuisn ineens nog wat vragen en de assistentes weten ook heel veel ;)

groetjes

Deel Deze Pagina