Wij hebben een Renault Scenic uit 2011 en zijn daar best tevreden over. Geen idee of ze dat ook met diesel maken. We zitten er veelal met 5 mensen in: 2 volwassenen en 3 kinderen. 1 van de volwassenen gaat dan vaak op de achterbank, omdat ik 3 zitjes onhandig vind. En een volwassene daartussen gaat prima. Er past ook nog een wagen en allemaal andere spullen achterin.
Ik heb een (grijze) volkswagen golf plus 1.6 van 2015. Mijn man heeft een zwarte skoda octavia (station) van 2018. Wij willen binnen nu en en paar maanden de vw golf gaan verkopen en een andere auto aanschaffen. Waarschijnlijk een polo.
Een Volkswagen tiguan (7zitter) en vanaf volgend jaar een BMW ix3. Daarnaast nog een fiat 500. Omdat man over gaat op elektrische zijn we aan het nadenken of dat voor mij ook handig is.
Ik rij nog best een oud beestje. Een Opel Vectra station uit 2003. We hadden nadat onze Citroën c5 hatchback was overleden een niet zo'n groot budget helaas. Maar we hebben meer dan genoeg ruimte in deze auto. Straks ook met de derde hebben we zeker nog genoeg ruimte. De kofferbak is echt ruim. Wij moeten ook rekening houden dat de auto onze caravan kan trekken. Waarschijnlijk gaat mijn vriend straks ook privé rijden in zijn nieuwe bus. Hij wil er dan eentje met een cabine zodat we ook met het hele gezin weg kunnen in de bus. Onze Opel gaat er dan uit en dan komt er een kleinere auto voor in de plaats.
Gezinsauto, niet echt denk ik, maar ik ben dan ook echt auto liefhebber, en wil wel echt wat vermogen haha. Maar ik rijd een BMW 5 serie, 535D uit 2005 waarmee ik alle milieuzones in mag. Ze zijn er ook nog een stuk jonger van dit type. De 530D overigens ook gehad, een stuk zuiniger maar voor mij persoonlijk was er te weinig vermogen tov de 535D. Hoog verbruik heeft hij ook niet hoor, maar het is natuurlijk geen klein dingetje. Ruimte is ook echt goed. Rijden er met 2 volwassene en 3 kinderen mee en ruime kofferbak. Verder wat ik belangrijk vind is dat de veiligheid ook goed is, en dat gevoel heb ik hiermee meer dan met een klein autootje. Aanschafprijs varieert nogal in wat je qua opties wil. Mijn auto heeft op schuifdakje na alle denkbare opties en dan kom je snel uit rond de €8500-€9000 . 530D valt overigens al in een lagere prijsklasse.