Wat voor goede 'deal' heb jij wel eens gemaakt op marktplaats?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    voor een vriendin die terug kwam uit spanje (daar 6 jaar gewoond) heb ik een ledikantje, commode, box en wat speelgoed gekocht voor 50 euro.. toen haar vader het ging ophalen (met de aanhanger) kreeg hij het mee voor 20 euro omdat hun toch geld genoeg hadden, eraf wilden en ze het geweldig voor hem vonden dat zijn dochter terugkwam naar ned. en ze het geld beter aan de kleine kon besteden!!

2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Haal je dan ook gratis dingen op om dan weer verder te verkopen? Ik weet wel dat sommige mensen kapotte spullen goedkoop opkopen en na het repareren weer verkopen. Dat is ook wel slim.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Treurig dit....
    Ik denk altijd dat ik andere mensen blij maak door spullen voor niet te veel te verkopen(zij blij, ik blij). Maar als andere er achter mijn rug om geld aan gaan verdienen vind ik dat echt triest.

4. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant

Idem dito ....

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik vind het niet treurig trouwens.
    Ik verkoop dingen voor een prijs waar ik blij van wordt. Als een ander denkt dat ie er meer voor kan krijgen, be my guest.
    Ik zou zelf niet zo ver gaan om van alles te kopen en dan weer te verkopen, mij te veel werk.

Ik heb wel mijn wieg (na gebruik) voor meer verkocht dat waar ik het voor had gekocht (ook op mp) sja mazzeltje.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ben het met Sidmick eens, maar goed, daar gaat het nu niet over :p

Ik heb een super stoere Gbro winterjas voor € 25 op MP gekocht. Nieuw. Was de collectie van vorig jaar, en dat kan mij niet zoveel schelen :D
    En zo wel vaker nieuwe merk kleding, alleen dan de collectie van vorig jaar.

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wat nou treurig? Wat denk je dat een winkel doet? Ik bied de prijs die ik er voor over heb en als ze akkoord gaan moeten ze dat zelf weten. Wat ik er vervolgens mee doe is toch mijn zaak?
    Ik hang geen zielige lulverhalen op om iets gratis te krijgen, ik doe een bod en klaar.

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ja ik doe beide, zowel gratis dingen ophalen als ze er toch al gratis op staan en dingen repareren.
    Waarom niet? die mensen bieden het toch zelf gratis aan? Als ik dan degene ben die reageert waarom zou ik er dan niet naar toe gaan om het op te halen.

Lieve mensen het is ons WERK, maar dat is schijnbaar moeilijk te begrijpen.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Helemaal met je eens hoor.
    Kijk als je nou een treurig verhaal op zou hangen om ervoor te zorgen dat je het voor minder meekrijgt... ja, dan zou ik het ook te ver vinden gaan.
    Maar mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen verkoopprijs, en je bent zeker geen verantwoording schuldig voor wat je vervolgens zelf weer met de producten doet.

10. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Beetje jammer dat hier ook weer discussies ontstaan.. Laat een ieder lekker in zijn waarde. Je moet eens weten wat ik zielig vind.. Een vlieg die vast zit in een hoop stront is ook zielig;)

Mijn werk is overigens; ik krijg (rommel)marktspullen van allerlei mensen. GRATIS. Die verkoop ik voor hun en deel de opbrengst soms, maar meestal mag ik het verkopen en de opbrengst houden. Dat is mijn 'inkomen' naast dat ik huisvrouw ben.

Maargoed, ons 'koopje' op mp was de kinderwagen (mutsaerts transformer in nieuwstaat). voor €75,00. Heb alleen de binnenbekleding van de reiswieg laten vervangen. €15,00 (door een supergoede naaister)..
    Dus koopje al met al he:D

11. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Wij hebben de complete babykamer voor 150 euro van iemand overgekocht. En je kunt niet eens zien dat het 2e hands is. Word ik helemaal blij van :D

12. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Mijn koopje was een venetiaanse kroonluchter voor 30e , heb zowieso alle hanglampen of via mp of een markt.

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    een iPhone voor 40 euro!!!!
    Hij zou kapot zijn... dit was echter met 1 stekkertje goed vastmaken verholpen....

weer verkocht voor 260 euro... hij beviel niet whahahahahaha

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Kinderkamer voor 50 euro, je kon niet zien dat hij gebruikt was!

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    een opium tafel voor 10,- en verkocht voor 80,-:D
    een old timer volvo voor 250,- gemaakt en verkocht voor 1500,- een winst van 1000 euro!

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    ik bied gratis dingen aan om mensen te helpen die het zelf niet kunnen bekostigen, niet om jou te onderhouden. Door mensen zoals jij, die daar misbruik van maken worden er steeds minder mensen geholpen die het nodig hebben. Maar goed, als jij jezelf op die manier in de spiegel aan kan kijken moet je dat vooral doen

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Ach, ik kan me daar werkelijk niet druk om maken met wat voor reden mensen mijn spullen kopen of gratis afhalen.

De baby-mee heb ik op MP gekocht en een jaar later voor nog een hoger bedrag doorverkocht en zo nog wat dingetjes. Ook regelmatig gewoon voor de prijs waarvoor ik het zelf ooit (in de aanbieding) gekocht heb.

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik denk, dat als jij erbij zet: "Alleen voor mensen die het echt hard nodig hebben" dat Fiene niet eens reageert op jouw advertentie. Niemand leest dat jij het doet om mensen te helpen. Ik heb wel eens twee ongebruikte Ikeamatrassen gratis op internet gezet (bevielen niet en veel te lui om ze terug te brengen binnen de termijn) en het zou mij een worst zijn wat ermee zou gebeuren. Ik wilde er gewoon snel vanaf, hoe sneller hoe beter. Er zijn zat mensen die om die reden spullen gratis aanbieden. Net als dat ik mijn autostoeltje en maxi cosi aan vriendinnen gegeven heb die ze makkelijk zelf hadden kunnen betalen. Ben ik nou slecht omdat er mensen zijn die het niet zelf kunnen betalen? En weet jij veel of Fiene geld stort aan het goede doel? Misschien stort ze iedere maand wel 1000 euro voor zielige zwerfhonden. Of misschien heeft ze de opbrengst wel heel hard nodig om zelf niet naar de voedselbank te hoeven? Getsie, ik vind het invullen voor anderen of ze goed of slecht zijn of misschien zelfs triest een hele nutteloze kwetsende bezigheid. Beetje interesse zou wel op zijn plaats zijn.

19. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Dan moet je die spullen naar een goed doel brengen, niet op mp zetten..
    Of het er duidelijk bij vermelden.. (dat je het dus wil doen om anderen te 'helpen')

Degene die er haar werk van heeft gemaakt is gewoon slim, en goed in handelen, niets mis mee..
    Geen idee wat jouw baan is, maar zal ook vast iets op aan te merken kunnen zijn...
    vies gevooroordeel dit! bah!

20. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    En mijn laatste goede deal was een shantala tummy-tub Met die mooie sierlijke gietijzeren standaard voor maar €15,-!!

Deel Deze Pagina