Hoehoeee! ik heb mijn babykamer gekocht op MP en geef hem GRATIS door!!! De kamer is nog vet mooi, maar deze vrouw heeft genoeg voor mij gedaan.. en nu geef ik even wat terug Zo kan het dus ook! Als je wat koopt op MP om het duurder te verkopen, tja.. dat vindt ik triest!
Ik geef mijn spullen ook gratis door en heb ze nieuw aangeschaft (de meeste dingen, maxi cosi, autostoel etc.) Ben ik nu beter dan jij omdat ik ze nieuw heb aangeschaft en er dus meer verlies op maak? Waarom denk je dat jij beter bent dan mensen die wel iets doorverkopen? Misschien zijn dit nou juist de mensen die veel aan goede doelen geven oid, weet jij veel? Ik verbaas me soms gewoon zo hoe superieur mensen zich voelen boven de ander. Zo lang je je marktplaats kamertje gratis doorgeeft in plaats van je hele maandsalaris naar Pakistan storten vind ik het nog wel meevallen met je vrijgevigheid. Om maar te zwijgen over het feit dat deze mevrouw voor jou nog veel gedaan heeft ook.
Ik heb ook wel eens dingen gekocht op marktplaats, een tijdje gebruikt en later weer (voor meer) verkocht. En vaak zat ook voor veel minder dan het waard is, maar dan wil ik er gewoon vanaf. Of het triest is: dat vind ik dus echt helemaal niet. Die mensen bieden het toch zelf? Doe dan even onderzoek naar wat iets waard kan zijn en ga niet lukraak veel te veel bieden. Dat vind ik gewoon dom. Zoals die barkrukken van pagina 1 die verkocht zijn voor meer dan in de winkel. Tsja, dat vind ik gewoon dom van de kopers. Ik heb mijn auto ook verkocht via marktplaats. Wat een verschil in biedingen voor auto's die wat alle kenmerken betreft hetzelfde zijn. Zelfde km-stand, zelfde soort auto, zelfde extra's, ongeveer zelfde vervangers gehad... Oftewel: met een beetje gezond verstand, wat research doen en niet te gauw willen kun je echt geweldige dingen kopen op marktplaats!
Pas maar op hoor! Voor je het weet wordt je mooie babykamer die jij net weggegeven hebt op MP verkocht!!
Hier allemaal fintnesstoestellen via mijn werk gekregen en voor goed geld kunnen verkopen op MP Dat was wel de grootste. Verder verschillende dingen die we weg wilden gooien gewoon erop gezet...je staat er van te kijken waar je nog geld voor krijgt. Boeken verkoop ik tegenwoordig via bol.com Veel boeken al verkocht, dat gaat beter dan via MP.
Zelf onlangs een tafel via marktplaats gekocht voor op zolder (barok style) voor 40 euro...kreeg ik er ook nog 4 bijpassende stoelen bij. Helemaal super...nu met een likje verf, nieuwe stof enz zijn ze weer super en als nieuw!!!!
haha Dat is dan aan haar, ik kan me er niet druk om maken. Wat je al een tijd hebt en dan doorverkopen wil prima. Maar je hebt van die personen wie van alles inslaan, en het dan weer duurder verkopen. Tja, ieder zijn hobby... maar toch is het in mijn ogen wel zielig hoor.
Ik ga mijn abonnement maar opzeggen op dit onderwerp denk ik....of Keano moet nog meer leuke foto's hebben....daar heb ik wat aan, wordt ik vrolijk van....dan blijf ik meelezen hihi.
Mensen die doorverkopen nemen ook een bepaald risico. Je kan ook met bepaalde spullen blijven zitten. Het is gewoon puur handelen, daar waar marktplaats voor bedoeld is.
Lees mijn reactie. Er was toen ik een account had op mp een vrouw wat van alles van me wou kopen en dat ook deed. Vervolgens verkocht ze het 2x zo duur door. Met als reden in de mail dat ze het zo lastig had. DAT is triest.. toch?
Oh, en ik voel me zeker niet beter dan een ander. Integendeel, als je me kent (in het echte leven) sta je verbaasd van de dingen die ik zo weggeef. Puur omdat ik dat graag wil, wat ik niet meer nodig heb mogen ze hebben. Oh en Nikita23, jij weet helemaal niet wat ik verder nog geef/doorgeef. Zo vindt ik het juist geweldig om dingen te geven. (cadeau's) Ook wil ik graag helpen als er iemand in hoge nood zit. WEL ben ik er keivaak mee op de bek gegaan, omdat er genoeg mensen zijn die er gebruik van willen maken. Daar is MP het goede voorbeeld van toch? Dat geld ook voor een Nintendo WII, ik verkocht het toen voor minder door, omdat ik weet dat er een kind helemaal blij van is geworden. Wie ben ik dan om er dan nog express 50 euro bovenop te gooien. Daar wordt ik niet beter van. En nee,ik voel me niet beter dan een ander. Integendeel!
Omdat je er dan volledig intuimt! Dat ik geloof in de goedheid van een ander. Dat is wel 90 graden omgedraait nadat ik erachter kwam hoevaak ik ergens intuim. Verhalen, zielig doen.. tja, na een aantal keer ben ik daar wel weer in gegroeit. Ik ben gewoon gevoelig voor zulke dingen. En ik zeg niet omdat ze het slecht heeft dat ze dan niets meer kan, maar goed, ik kreeg meteen een raar gevoel bij dat verhaal! Dat is alles
Ben je trouwens alleen een goed mens als je dingen weggeef, zo komt het hier een beetje over op mij....
Mensen alsjeblieft zeg.. ga nu verdorie voor de spiegel staan en daar een halfuur naar kijken. ga daar commentaar op leveren en laat elkaar als je elkaar niet kunt luchten, zien, lezen, spreken, horen, schrijven etc. Ik vind dat er veel te veel vooroordelen worden neergegooid.. Je hebt zoooooveel mensen op de wereld die het goed zouden bedoelen maar die je vervolgens willen naaien waar je bij staat.. En handelen? wat is handelen? Wat ik doe vind ik geen handelen.. Want degene die zo oordeelt die heeft dan nog niet gekeken naar wat ik voor spullen vraag. We kopen en verkopen allemaal wel eens iets op marktplaats.. Maar voor niets gaat de zon op.. Voor de rest zal je toch altijd moet betalen. En dan nog als het fijn is dat er mensen zijn die delen en geven.. Nou leuk toch, maar van ieder soort moet er een zijn. (helaas in sommige gevallen).. Bovendien als iemand iets voor veel geld koopt, is diegene er zelf vaak ook bij.. Waarom moet men dan hier elkaar gaan zitten afzeiken.. Ga doen waar je voor op dit forum komt.. Maak een kind, krijg een kind, of baar er een als je niks zinnigs in de topics kunt toevoegen want volgens mij wilde de TS enkel maar weten welke deal je hebt gemaakt op mp.. En niet wat jouw frustraties zijn!!
Jammer dat mensen zoveel off topic gaan. De vraag is wat voor deal je hebt gemaakt. Ben je het niet eens met hoe mensen tewerk gaan op marktplaats moet je daar een topic over maken. Sorry maar voor sommige mensen is dit wél een leuk topic.
Graag gedaan, je hebt een heerlijk ventje. En een leuk idee zo'n werkbank....voeg ik gelijk toe aan zijn Sinterklaars lijstje..hihi