Wat voor gordijnen babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sheila82, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ow, had gereageerd maar het gaat om de lengte zie ik...niet om de breedte :oops:
    Speciaalzaken? Geen idee, succes!
    Anders alleen verduisterende gordijnen....?
    Elmo
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    Er hingen al witte gordijnen, die heb ik gewassen en terug gehangen. Wil nog wel iets van een verduisteringsrolgordijn, maar wij hebben van die bijzondere vormen ramen. Ziet er leuk uit, maar het is haast onmogelijk om iets te vinden wat er op past.
     
  3. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Als ik een tip mag geven zou ik wel voor verduisteringsgordijnen gaan. Wij hadden toen voor Jasper gebroken witte gordijnen en zodra het licht werd 's ochtends was meneer wakker....later hebben we alsnog verduisteringsgordijnen gehaald (bij Kwantum) en toen sliep hij in de zomer ineneens een stuk langer :D
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja we willen graag zo'n rolgordijn
    maar anders word het denk ik een ikea luxaflex
    die zijn wel lang genoeg en hangen in onze slaapkamer ook
    en ze zijn wel niet eh.. "verduisterend" maar ze houden toch wel aardig wat licht tegen

    alleen eh tja.. rolgordijn is handy en leuk enzo :)
     
  5. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Wij hebben vouwgordijntjes in het creme van de Ikea..
    Deze laten wel wat licht door maar we hebben rolluiken dus dat was geen probleem.
     
  6. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik heb gehoord dat je rolgordijnen zelf kunt inkorten! Bij Ikea heb je verduisterende van 2.00m.....
     
  7. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    haha ik kwam dus even zeggen dat ze die rolgordijnen met die voetjes helemaal niet kennen bij gamma, haha lees ik nu praxis :oops:
     
  8. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Maar is alleen een rolgordijntje genoeg?
    Of ook overgordijntjes erbij?
    Vroeg me dit nog even af (ben al aan het rondneuzen)

    Liefs

    Sylvia
     
  9. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Heb net in ieder geval al rolgordijntje met die voetjes van Praxis gekocht.
    Manlief gaat ze vanavond ophangen :)
    Nu vraag ik me dus af, of ik ook nog (over)gordijnen nodig heb dan? En overgordijnen zijn dat hele lichte gordijnen ofzo?
    Heb het rolgordijn met de beige voetjes erop...
    Wil dus graag weten wat voor gordijntjes ik er op kan gebruiken (wat voor stof bedoel ik, wil nl lichte kleur)

    Alvast bedankt!

    Liefs

    Syl
     
  10. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    vwij hebben berduisteringsrolgordijnen, hingen er nog van de oude bewooners en een leuk gordijn bij leen bakker vandaan met grote beesten erop (zie foto in album)
    overdag, smiddags na 2 uur gaat alles open voor die tijd staat de zon op het raam.....en ja dat ligt ook niet lekker in bed en houd ook nog wat warmte tegen
    maar maakt teun niet uit die slaapt met gordijnen open en dicht
     
  11. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Ik denk dat ik dan ook eens bij leenbakker ofzo ga kijken voor de gordijntjes. De verduisteringsrolgordijnen hangen nu :)
    Maar er komt toch nog straal licht doorheen aan zijkanten..
    Heb ook geen idee hoeveel je kwijt bent aan kant en klaar gordijnen bij leenbakker?

    Liefs

    Syl
     
  12. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    was laatst nog bij leenbakker zag daar leuke vrolijke gordijnen
    heb witte gordijnen met allerlij vrolijke kleuren bloemenprint erop gekocht
    eerlijk gezegd laten ze wel wat licht binnenkomen maar vond ze sjo leuk :oops:
    nu denk ik wel zo van of het wel een goed idee was om het te kopen :rolleyes:
    ikea heeft ook wel leuke gordijnen
     
  13. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Ik heb bij rick en lisette helemaal niks hangen we hebben daar rolluiken en die doen we dan dicht.

    Marki en kimberly hebben wel gordijnen en die hebben we kant en klaar gekocht bij kwantum in de aanbieding.

    Kim heeft prissesen gordijnen en die kosten toen voor 2 stuks 30 euro.

    En marki heeft blauwe met allemaal cijfers en letters erop en die waren per 2 20 euro
     
  14. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    bij on skomt er ook licht langs de rolgordijnen hoor...maar dat geeft niet...je kan niet alles afsluiten
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb gordijnen gekocht die 20 euro per stuk waren. Van die dunne (organza achtig) en had er twee nodig.
    Rolgordijn 60, 2x gordijntjes 20 ps....voor 80 euro klaar!
    De metalen roede bij Hornbach gekocht voor 6 euro (inclusief eindstukken en beugels).
    Het viel me al met al dus best mee ;)
     
  16. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ecru kleur, stof van nijntje.
     
  17. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hierook verduisterende rolgordijnen en lichte overgordijntjes
    moeten hier wel verduisterend hebben alleen al omdat de zon er de hele dag op staat en het daar met verduisterende rolgordijnen al wam wordt
     
  18. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Knal oranje gordijnen bij de Kwantum vandaan, erg mooi en niet zo duur. Deze komen, vanuit t kamertje gezien, achter de vitrages te hangen. Hebben geen verduistering maar kan altijd nog wat ophangen.
     
  19. dolfijn

    dolfijn Bekend lid

    25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Wij hebben aan de buitenkant van ons huis op 2 kamers rolluiken laten monteren. Babykamer + logeerkamer liggen namelijk op de warme zuid-west kant. We vinden het ideaal. Kan het iedereen aanraden. Het is/blijft binnen lekker koel (en in de winter is het isolerend) en je kan het net zo donker maken als je zelf wilt.
    Voor de rest hebben we gewoon leuke knal orange in-between-voile gordijnen laten maken. Meer voor de gezelligheid/aankleding. Anders is het ook zo kaal. We zijn er tevreden met het resultaat (zie album).

    Groetjes, Dolfijn
     
  20. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb nog steeds geen echt leuke bijpassende gordijntjes gevonden , snik snik,....
     

Deel Deze Pagina