slaapzakje vs dekentje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door heleentje80, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

    heleentje80 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hallo,

    Vreselijk domme vraag, maar ik kan het aan niemand vragen.
    Slaapt een babietje met een pyamaatje onder een dekentje/lakentje (zoals volwassenen) of heeft het ook nog een slaapzak nodig.
    Of waarom gebruik je die slaapzak?
    Sluutjes :)
     
  2. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    aan jou de keus!
    je kan de baby in een slaapzakje onder een lakentje leggen, of gewoon alleen onder een lakentje en een dekentje.
    in het begin heb ik Deniz zelfs in een slaapzakje onder een lakentje en een dekentje gelegd, toen hij heel klein was (net of ie nu groot is, hum...)
    ik heb hem zelfs al eens een keer toen het erg warm was, in zijn romper onder alleen een lakentje gelegd.
    ik kijk altijd naar waar ik zelf onder slaap, dat gebruik ik nu als richtlijn.
    een slaapzakje kunnen ze niet losschoppen, dekentjes en lakentjes nog wel eens.
     
  3. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii youame kreeg met 8 weken een slaapzakje aan
    omdat ze de dekens van der af schopte en wakker werd

    ze slaapt in een pyama
    soms alleen pyama truitje in een slaapzak
    en onder de dekens
     
  4. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier ook altijd een slaapzakje en kijk verder naar hoe warm het is of er dan nog een lakentje en dekentje bij komt
     
  5. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier een slaapzak met alleen pyamajasje, zonder deken want die trapt hij van zich af.
     
  6. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    vanaf hoeveel weken mag je een baby in een slaapzakje laten slapen? Mag dat al meteen na de geboorte?
    En welke lengtemaat slaapzak kun je in t begin t beste gebruiken? Heb er nu eentje van 110 cm maar die kan ik wel kleiner maken door t met klitteband vast te zetten.
     
  7. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Je hebt bij o.a. prenatal slaapzakjes in mt 56. Hier kunnen ze hun armen en hoofd niet doorheen krijgen. Je kan ook maat 70 kopen en dan de armsgaten iets kleiner maken. Als je kind nl heel bewegelijk is kunnen ze zich naar binnen wurmen in de slaapzak en daardoor stikken. Wij gebruiken de slaapzak al vanaf 3 weken. Hij trapte steeds de dekens van zich af.
     
  8. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de Hema zijn ook slaapzakjes te koop maat 50-56. Onze spruit lag er ook al na 2 weken in, hij schopt de lakens van zich af. Verder krijgt hij alleen een rompertje aan (met mouwtjes). Het is een warm kind. (Net als zijn vader)
     
  9. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hier in Amerika stond ik vorige week een beetje voor schut bij de babies-r-us! Ik en mijn man zochten ons rot naar de dekentjes en lakentjes. Nergens te vinden, dus uiteindelijk aan een medewerkster gevraagd. Die keek ons vreemd aan; dat gebruiken ze helemaal niet bij babies! Ze gebruiken alleen slaapzakjes of ze zwachtelen de kindjes in...
     

Deel Deze Pagina