Zieke kat buiten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jenala, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Onze kat heeft chronische niesziekte. Meestal heeft hij er geen last van, maar af en toe steekt het weer de kop op als zijn weerstand wat lager is.
    Onze katten lopen niet los buiten, alleen in onze tuin. Die is zo afgezet dat ze er niet uitkunnen. We hebben aan 2 kanten een schutting en aan 1 kant een heg. Daar willen we ook een schutting, maar de buren willen de heg niet kwijt. Dus nu gaan we komend voorjaar een schutting voor de heg zetten.
    Dus nu hebben we die kant tijdelijk afgezet met gaas en een kattennet.

Nu heeft de buurvrouw onze kat horen snotteren en niezen. Ze is bang dat hij haar katten aan steekt als ze door het gaas heen snuffelen.
    Ik heb bij mijn dierenarts geinformeerd en die zegt dat een volwassen gezonde kat die netjes ingeent is niet ziek zal worden. En dat veel zwerfkatten ook drager zijn.

Ik heb dit aan haar verteld. Maar zij vindt dat we hem helemaal binnen moeten houden omdat hij ziek is.
    Aan de ene kant vind ik dit geen ruzie waard. Maar aan de andere kant: mijn katten blijven op mijn terrein, de zieke kat komt nog geen uur per dag buiten en frisse lucht is gezond voor hem.

Wat vinden jullie?

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Lekker laten hoor, is JULLIE tuin en ZIJ wilden geen schutting. Als zij gaan zeuren om kleine dingetjes, kan ik het ook..

3. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    zeker laten !! als haar kat ziek word, is het haar eigen schuld.. moet ze het beestje maar laten inenten.

misschien weer een goed moment om het over een schutting te hebben ? ;)

of ze houdt haar eigen kat binnen, kan ook nog natuurlijk!
    als ze een probleem heeft, moet ze het ook zelf oplossen.

4. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

^Dit dus

Dat eene uurtje moet ze niet gaan lopen zeuren :/

5. knap

knap Niet meer actief

Wat een zeur die buurvrouw.

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken. Ik heb de katten trouwens ook nog nooit aan elkaar zien snuffelen. Ze kijken meestal op afstand naar elkaar.
    Met dit weer zit hij vaak maar 2 of 3x per dag 10 minuten buiten. Het is niet echt een buiten kat.
    Die schutting, daar beginnen we maar niet meer over. Ze weten dat we in het voorjaar een schutting voor de heg gaan zetten (de heg hebben we al helemaal ingekort, want die was zwaar verwaarloost).
    Tegen die tijd melden we het nog wel een keer.
    Voorlopig laat ik de katten wel samen met onze hond naar buiten. Dan durven haar katten niet bij het gaas te komen.

Maar ik vind het gewoon jammer dat het op deze manier moet gaan.

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ben het eens als de buurvrouw de kat netjes in laat enten is er niks aan de hand. Laat haar anders zelf even haar eigen dierenarts bellen met de vraag of het kwaad kan, dan hoort ze het zelf. Een buitenkant kun je niet zomaar binnen houden als hij buiten gewend is.

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Het is verder geen buitenkat hoor. We wonen hier nu een paar maanden en hiervoor woonden we op een flat. Daar kwam hij af en toe op het balkon, maar hij is nooit echt buiten geweest. Maar hij vindt het heerlijk om af en toe een luchtje te scheppen.

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Lekker in je tuin laten, het is jullie tuin. Als buurvrouw er een probleem mee heeft moet ze zelf maar een oplossing bedenken toch?

10. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Je kat lekker naar buiten laten. Ze moet niet zo zeuren en anders haar eigen kat binnen houden. Ze weet idd toch ook niet waar de rest van de katten die buiten rond lopen last van hebben?!

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heg goed kort snoeien, desnoods tot op het erf en daar dan de schutting tegen aan.
    Kan wel ruzie worden als de heg aan de buurvrouw's kant afsterft.
    En verder is het jullie kat en jullie tuin! Als die andere kat ziek wordt is dat waarschijnlijk puur en alleen omdat 'ie niet is ingeënt.

Deel Deze Pagina