Onze dochter heeft haar pols gebroken, beide botjes doormidden en verplaatst. Nu hebben ze dit met een pen vastgezet en 4 weken gips zit er inmiddels al op. Gisteren is het gips verwijderd, maar de pen zit er nog in. Deze word binnenkort denk ik verwijderd. (iemand die dit toevallig ook weet ) Maar nu mijn vraag: OP internet lees ik dat je direct weer mag zwemmen als het gips eraf is, maar mag dat ook als de pen er nog in zit en het hechtpleistertje van de operatie er nog op zit??????? Ze wil graag weer naar zwemles morgen.....
Ooh jeetje. Dat was een heftige val.Ik weet het antwoord niet maar misschien morgenochtend even de huisarts bellen? Misschien weet hij het wel? Veel succes.
Meestal gaat zoiets in overleg met de arts, maar zelf zou ik het niet doen als de wond nog niet volledig dicht is. Met al die bacteriën in een zwembad bedoel ik dan.
Dat was zeker een heftige val. Een val van 2 meter naar beneden van een klimrek op school. er zat iets niet goed vast waardoor ze viel. Morgenmiddag zwemles, dus kan sowieso even gaan bellen, maar hoop dat iemand hier het antwoord ook al weet. Ik denk dat het sneetje inmiddels na 4,5 week wel genezen is, maar het pleistertje zit er nog wel op, zal komen omdat al die tijd het gips erom heeft gezeten. Vind nu best eng dat gips eraf is, tis zo kwetsbaar
Ik zou de arm en de pols eerst nog wat laten "aansterken" vooraleer ze terug in 't water duikt. Zou er nog een paar weken mee wachten dus.
Ik heb gelezen dat zwemmen erg goed is en direct weer mag als het gips eraf is. Maar weet niet of dat ook geld als er een pen in zit
Zit er echt een mergpen in of een K-draadje (heel dun pennetje)? Als er een k draadje in zit, wat meestal zo is, dan mag ze gewoon zwemmen. Die pennetjes worden er echt met een iniminie snipje ingezet, net zo groot als dit streepje - . Bijna altijd worden de pennetjes weer verwijderd zeker als ze nog zo jong zijn zodat het de groei niet in de weg staat.
Over die pen hoef je je geen zorgen te maken hoor! Ik heb 4 maanden geleden m'n been in weet ik hoeveel stukken gebroken en heb er nu ook heel veel ijzerwerk in zitten. Ik heb inmiddels ook al heerlijk gezwommen. Goed voor je herstel werd er door de arts tegen mij gezegd. Waarom zit die hechtpleister er nog op? Neem aan dat er geen hechtingen meer in dr arm zitten?!
Ik denk dat die pleister er zelf af moet vallen? Tenminste was bij mij toen wel. En dit kon denk ik dan niet doordat het gips erom zat. Ik denk idd een k draadje. Zit in de pols en klein stukje aan begin van dr hand. En zit klein haakje aan zag ik op de foto.
Als het pennetje niet zichtbaar is aan de buitenkant kun je gewoon gaan zwemmen. Pleister kan er af, neem aan dat het wondje toch dicht is?
Ze mag zwemmen. Heb contact gehad met het ziekenhuis en van de chirurg groen licht gekregen. . Hechtpleister kan gewoon blijven zitten