Mijn dochter, 3 februari geboren, krijgt nog steeds borsdtvoeding, ik ben al vrij vroeg begonnen met bijvoeden vanwege darmkrampjes en moeilijke ontlasting met behulp van fruit ging het makkelijker. Sinds dat ze 4 maand is geworden krijgt ze ook groente. Al vrij snel ben ik overgestapt naar potjes van 6 maanden omdat die iets dikker waren en ze daar meer verzadigt van raakte, een liga door de hap werkte namelijk niet. Ze kreeg om 12 uur fruit en om 18.00 200 gr groente. Op 4 juli is ze ziek geworden een week lang en sinds toen slaapt ze niet meer door. Sinds vorige week ben ik begonnen met savonds een fles nutrilon goede nacht te geven. Ze krijgt nu rond 12.00 fruit 18.00 groente en dan rond een uur of 22.00 de fles. Rond 15.00 en rond 20.00 zijn wel vaste tijden dat ze ook aan de borst ligt. Vanaf een uur of 2 snachts is het mis gieren en brullen en wil continue aan de borst, het is naar mijn gevoel niet eens echt honger maar meer dat ze gewoon aan de borst wil. Vannacht was het weer mis ze had rond 22.00 23.00 de fles gehad en is daarna nog een tijdje blijven spelen op gegeven moment heb ik haar toch goed ingestopt en is ze pas echt gaan slapen,tegen half 1.Rond 2 uur half 3 werd ze wakker en was het janken gieren brullen ik heb haar zelfs een fles gegeven na beide borsten te hebben aangeboden maar het hielp niet ik heb tot half 6 met haar op gezeten. Toen is ze in slaap gevallen en rond 8 uur melde ze zich alweer ik had toen alweer wat stuwing en ze heeft bijna de hele borst leeggedronken en is weer in slaap gevallen tot een uur of 12 en toen heeft ze fruit gehad. Ik heb al expres fruit gekocht en vezels erin in de hoop dat dat haar ook wat meer verzadigt. tussendoor krijgt ze ook nog wel een koekje of wat kruimels brood en wanneer ik eet krijgt ze ook vaak wel wat hapjes. Ze is wel heel druk groeit verder wel goed alleen het breekt me nu op, heb zelf de halve nacht lopen huilen omdat het langzaamaan teveel word nu, ze word meerdere keren per nacht wakker en slaapt overdag ook bijna niet. Het is nogal een verhaal geworden, maar wat moet ik hiermee zal mijn samenstelling van de borstvoeding niet meer genoeg zijn? maar ze drinkt ze niet helemaal leeg, ze is ook aldoor te druk met vanalles om zich heen om rustig te drinken elke glimpje licht grijpt ze aan om naar te staren en niet meer verder te drinken. De flessen goede nacht drinkt ze ook neit helemaal leeg ze drinkt maar zon 120 cc en wil daarna toch nog weer wat borst, ik weet het niet meer. Ze krijgt nu zoe ie zo 400 gr groenten en fruit binnen op een dag, daarbij nog de tussendoortjes en zo'n 4x Borst en ong 120 cc fles. Ze zit sinds 5 maand los en wil dus ook alleen maar zittend spelen, ze zit ongeveer een halfuurtje per dag in de loopstoel en rolt dr hele box/bed rond ze verbrand dus ook behoorlijk wat.
Hoi Renate, Vervelend dat de situatie nu je zo sloopt. Weet je misschien of je dochtertje nu misschien in een sprongetje zit of tandjes krijgt? Dan kan een oorzaak zijn van onrustig gedrag. Tandjes doen vaak 's nachts zeer. Tandjes en sprongen kunnen er een tijdje voor zorgen dat je hele onrustige nachten hebt, maar dit gaat weer voorbij. Over de samenstelling van je borstvoeding hoef je je geen zorgen te maken. Heb je het idee dat de voeding misschien wat terug loopt? In dat geval zou je (ook overdag) wat vaker aan kunnen leggen om de productie op te schroeven. Je kunt dan het beste voeden in een rustige omgeving zonder prikkels (radio/tv/andere mensen), zodat ze alleen bezig is met drinken. Hoe is je dochtertje haar ontlasting nu? Als ze relatief veel bijvoeding eet en weinig drinkt, kan ze harde ontlasting krijgen. Dat kan zeer doen en zorgen voor onrust. In dat geval is wat meer aanleggen de truc, zodat je wat meer borstvoeding produceert. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen. Als je nog vragen hebt hoor ik ze graag! Groetjes Linda
Ze krijgt bij de tussendoortjes ook altijd wel sap/water of thee. Ook drinkt ze gewoon wel eens van mij, thee oid uit mijn beker. ontlasting is goed soms meerdere keren per dag. Ook vaak wel rond dezelfde tijd en ziet er normaal uit soms wel wat dunner/zuriger dan normaal. Tandjes zitten er inderdaad aan te komen en had zelf ook al het vermoeden dat ze in een sprong zit omdat ze mij continue in de buurt wil hebben, de periode van het zelfs meegaan naar de wc is net voorbij. Borst drinkt ze niet helemaal leeg dus leg haar wel iets meer aan om de productie wel op gang te houden, heb alleen het idee dat het niet meer zo voedzaam is als eerder want ze sliep van ong. 20.00/21.00 tot een uur of 06.00/07.00 door. Alleen sinds ze ziek is geweest is alles dus mis. Ik heb het idee dat ze gewoon niet verzadigt te krijgen is de goede nacht voeding helpt ook niet en extra flesvoeding tussendoor helpt ook weinig alles wat ze mijn mond in ziet gaat wil ze namelijk ook eten als ze het niet krijgt gilt ze alles bijmekaar. Kan Het zijn dat ze gewoon zoveel honger heeft omdat ze zo actief is en wat kan ik er dan het beste aan doen?
Hoi Renate, Wat je nu doet is prima, leg haar maar iets vaker aan om de productie op peil te houden. Ik denk ook dat er tandjes aankomen bij je dochtertje. Dat doet zeer in haar mondje. Soms helpt het om haar een broodkorstje te geven, zodat ze daar lekker op kan kauwen. Je kunt haar ook een (koele) bijtring geven. Dan is het afwachten wanneer het tandje doorbreekt. Daarna zal het weer beter gaan. Groetjes Linda