Wat voor hond(en) heb je/zou je ooit nog willen

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier hebben we een Hollandse herder en een keeshondXsheltie.

Zou hierna geen twee honden meer willen maar 1 herder. Puur voor de bewaking en de sport.

Zou nooit een kleine minihondje willen of een bordercollie, boxer (die stinken zoooo erg bleeeegh, en ik vind ze echt spuuglelijk) of een enorme hond zoals een dog of een sint bernhard.

Doe mij maar een herder of een flatcoated retriever.

2. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik heb een zwarte labrador. Hij is super lief en goed met de kinderen. Meneer verliest wel veel haar ondanks dat hij regelmatig geborsteld wordt . Na de feestdagen gaat hij op dieet.

Ondanks dat ik gek ben op grote honden zal mijn volgende hond zal een klein, zwart en niet verharen hondje worden. Scheelt een hoop rotzooi en ik heb geen groot huis.

Vroeger thuis hadden we een Beagle. Hele lieve hond maar bananen in de oren!

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben 2 landseers. Ik hou van grote honden. Ze zien er imposant uit maar hebben een klein hartje en kunnen met alles en iedereen overweg. Ze waken alleen als het echt moet. We hebben voor dit ras gekozen omdat ik 1: een groot ras wil en 2: kindvriendelijk ras wil.
    We hadden er tot afgelopen juni 3 landseers (1 reu en 2 teven) en hier komen veel kinderen over de vloer en de honden kijken er niet naar om. En dan denk ik, ik heb een top ras!

Wij zijn nu besmet met het landseer virus. Eenmaal een landseer altijd een landseer. Oftewel onze volgende (hopelijk dit jaar uit eigen nest) is weer een landseer.

Honden waar ik niks mee heb zijn kleine honden en de windhonden, gewoon omdat ik er totaal niks mee heb.

Mijn allereerste eigen hond was een terveurense herder gekregen van mijn toendertijd baas (werkte in een hondenpension). Schat van een beest die ik met met 6 oud jaar gekregen heb. Hij is nog 8 jaar bij ons geweest.
    Met mijn ex nog 2 bordeaux doggen gehad.
    Met mijn man zijn we serieus naar een ras op zoek gegaan, dat was ruim 8 jaar geleden, en daar kwam onze eerste landseer reu uit. Nu ruim 8 jaar later nog steeds dus landseers er is wil geen ander ras meer.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helemaal mee eens.

Ik ben ook opgegroeid met een Rottweiler. Mijn ouders hadden vroeger altijd honden, waaronder een langharige Teckel, een Dalmatiër (beetje een zenuwachtige hond) en dus die Rottweiler.
    Die Rottweiler is me altijd bijgebleven. Leukste hond die mijn ouders hebben gehad.
    Nu hebben ze een kruising Beagle-Friese Stabij. Lief beest, vooral naar kinderen (is hij gek op), maar wel vrij druk.

5. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    -Wat voor hond heb je, welk ras of "rasloos" / kruising?
    Een middelgrote bastaard, ruwharig met iets van terriër erin.

-Waar val je op bij een hond, moet hij bijv een allemansvriend zijn of juist liever niet?
    Allemansvriend hoeft niet perse, maar wel braaf en rustig tegen al het bezoek, als ik dat aan geef (onze hond is nogal waaks, maar gaat braaf liggen als we dat zeggen)

-Zou je na het overlijden van je hond weer voor hetzelfde ras/type gaan?

Dat wordt vrij lastig met ons bastaardje:D. We zouden in de toekomst graag een Duitse Staande willen of misschien een windhond adopteren.

-Wat voor hond zou je zelf nooit nemen vanwege vervelende ervaringen, al dan niet persoonlijk, of gewoon omdat je ze te druk/wild/rustig/waaks vindt, en heb je weleens voor een hond gekozen die je achteraf niet zo leuk vond vanwege zijn karakter of raseigenschappen die je tegenstonden?

Een Berner Sennen of Bordeau dog zou ik niet willen. Niet vanwege hun karakter, maar voor de waslijst aan medische problemen. We hebben er een aantal in de dierenartspraktijk en geen enkele is helemaal gezond helaas..
    Mopshond zou ik absoluut niet willen, dit ras vind ik zielig vanwege hun continue ademnood:(

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Wij hebben Duitse Staanders gehad thuis. Hele lieve, aanhankelijke, speelse en actieve honden.

Nu heb ik katten.....en ik zou misschien over een hele tijd wel een hond willen. Maar geen werkhond meer.

Wat mij erg leuk lijkt: Berner Sennen, Labradoodle, Cocker Spaniel of een Newfoundlander.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Wij hebben een flatcoated retriever.
    Heel lieve en vrolijke hond. Ook mooi om te zien.
    Helaas heeft ze een chronische ziekte, waardoor we niet veel kunnen met haar.
    Ik zou hierna niet snel nog een hond nemen, gewoon even een paar jaar rust. Kanker komt bij flatcoats ook best vaak voor, dus wie weet dat ik om die reden er geen eentje meer zou nemen, maar verder voldoen ze aan alles wat ik zoek in een hond.

Welke hond ik nooit zou nemen? Jack russels, teveel doorgedraaide, slecht luisterende, agressieve k#tkeffers van meegemaakt. Valt gewoon op als je eens een Jack Russel ziet die normaal doet.
    Verder ook geen honden die zo doorgefokt zijn met platte neuzen en chronische ademhalingsproblemen, te kleine schedels waardoor ze hoofdpijn hebben, zo gebouwd dat ze niet eens op een natuurlijke manier kunnen bevallen, kreupel gefokt worden en ga zo maar door.
    Verder vind ik Leonbergers mooi, stabij, patrijshond etc.

8. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij hebben altijd herplaatsers gehad. De eerste was een Jack Russell, echt een heerlijk beest was dat. Helemaal geen keffertje, hij luisterde erg goed, maar had wel een eigenzinnig karakter. Als hij je niet moest dan moest hij je niet. Ik kon lezen en schrijven met hem. Ik mis hem nog steeds.

De tweede was een kruising border collie. Die was angstig en is dat ook altijd gebleven. Voor ons was het een fijne hond, maar zodra er een vreemde kwam kon je haar niet meer bereiken.
    Ik kon super met haar trainen, maar de examens lukten niet omdat de examinator een vreemde was.

De derde was een kruising keeshond. Een heerlijk onbevangen hondje, compleet gestoord als in dat ze altijd gekke en stomme dingen had. En ontzettend eigenwijs. Maar voor de kinderen was het een hele lieve hond.

Op dit moment hebben we helaas geen hond meer. Ik hoop in de toekomst wel weer een hond te hebben, maar dat ligt aan mijn gezondheid.
    Waarschijnlijk wordt het dan een golden retriever. Een nuchter maar actieve hond. In ieder geval wil ik geen herplaatser meer, iig niet met jonge kinderen.

9. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Nu een engelse staf teef van net 5 jr.
    In t verleden een pitt/bulldog kruising gehad.
    En op verlanglijstje staat een volle pitt.
    Wil 1 hond dus heb nog even zou metertijd ook wel een herlaatser willen ..

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Nu een Jack Russel en australian kelpie. Beide super lief en luisteren goed. Maar Jack Russel heeft toch een streepje voor maar is ook mijn hondje.
    Volgende hond zou zo maar weer Jack Russel kunnen worden. Formaat is handig, opvoeden kost even maar is zeker te doen. Daarnaast super lief en harde wetker, wil graag leren. En onze is ook niet druk

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Hier een Spaanse vuilnisbak. Komt hij ook letterlijk vandaan, nest was vlak na de geboorte in een container gedumpt en alleen mijn hond en een broertje hebben het overleefd en zijn vervolgens met de fles grootgebracht.
    Het is waarschijnlijk een kruising tussen een Kooiker en nog iets, maar geen idee wat precies..:p

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    waarom geen bordercollie? Ik vind dat zulke leuke honden!

13. Eliesje

Eliesje Lid

22 apr 2012
    83
    2
    8
    Vrouw
    Zangeres en loctician
    Harderwijk
    Eerst een Weimaraner (teefje), toen een Dobermann (teefje) en nu weer een Dobermann (reu). Moet eerlijk bekennen dat een reu me beter bevalt. Vind hem een stuk relaxter.

Zou hierna graag een Greyhound willen maar m'n man wil hierna geen hond meer dus dat zal nog wel even duren. Hihi!

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben een zwitsersewitte herder. Een fantastische lieve hond. Een allemans vriend en zeker naar kinderen. Ze luistert perfect behalve als ze wild in het oog heeft.

Het enige nadeel vind ik de haren, 2 keer per jaar die ontzettende rui, verder zou ik meteen weer voor een witte herder kiezen. Thuis hebben we een Briard, een Berner Sennen en en kruising kees/huskey gehad, ook allemaal leuke lieve honden.

Nu hebben mijn ouders foxterriers. Die komen er bij mij nooit in! Wat een ellendelingen 😀. Ook van die kleine hondjes waarbij een strikje in het haar kan vind ik echt helemaal niks.

Ik zou wel een Saarloos Wolfhond willen, die vind ik prachtig. Maar die zijn zo eigenzinnig en haast niet te trainen dat dat me weer niet aanstaat juist.

15. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wij hebben een Franse bulldog

16. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Een cavalier king Charles spaniël

17. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Wij hebben een Amerikaanse bull van bijna 8 maandjes. Zou ook geen andere hond willen als dit ras. Vindt ze geweldig. Mijn vriend wil graag nog groter, maar dat zie ik niet zitten 😂

18. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Voor de mensen met populaire hondenrassen ( of positieve/negatieve ervaring) : waarom is een labrador zo'n populair ras? De meeste die ik ken stormen op je af, springen , blaffen onnodig, eten poep. Kom ik alleen maar rare superdrukke labs tegen of herkennen sommigen dit ?

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Labradors zijn wel actief, enthousiast en sociaal. Maar de meeste honden die continu op iedereen afstormen, overdreven veel blaffen etc zijn of slecht opgevoed, of kunnen hun energie niet kwijt in hun dagelijkse rondjes, of allebei... Omdat labradors zo populair zijn, is de kans dat je een slecht opgevoede en overactieve labrador tegenkomt gewoon groter dan dat je een slecht opgevoede en overactieve weimaraner tegenkomt.

Poep van verschillende diersoorten (paard, schaap, hmmm!) is trouwens een delicatesse voor veel honden ongeacht ras ;) Hun eigen poep opeten daarentegen is een zenuwtic en ongezond, en moet dus afgeleerd worden...

20. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik zou als ik een hond zou nemen graag een Golden Retriever
    Of een Sint Bernard
    Ik vind het mooie honden en zijn heel sociaal en lief voor kinderen.
    En ze kunnen heel waaks zijn maar dit moet wel geleerd worden.
    Maar de reden dat we geen hond nemen (nu ) is om dat je met een hond best beperkt bent zoals: vakanties en voldoende tijd voor het dier hebben.

Deel Deze Pagina