Wat voor hond(en) heb je/zou je ooit nog willen

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik ben opgegroeid met Bobtails. Super lieve en loyale honden. Ze zijn waaks maar niet zenuwachtig, ze zijn sterk maar luisteren goed. Ze wandelen graag veel en lang. En ze zijn zoooooo knuffelig. Mijn ouders hebben nu een bearded collie, omdat bobtails van een goede fokker amper te vinden zijn. Ik ben er zeker van dat er na deze terug een Bobtail bij hun komt. Het is een lieve hond maar niet het juiste karakter in het gezin. Hij is een echte allemansvriend, hij zal nooit blaffen bij onbekend bezoek, hij wilt constant aandacht,, het liefst kruipt hij op je schoot. Hij houdt niet van wandelen, wel van in sloten e.d springen. En hij is vreselijk eigenwijs en luistert amper.

Ik zou zelf dus ook een Bobtail willen maar mijn vriend is allergisch dus helaas.

Een kleine hond zou ik sowieso ook niet willen. Zou er te vaak met mijn lompe poten op staan en hou van honden die ik niet kan verwarren met mijn kat.
    Ook een border collie zou niks voor mij zijn, ook zenuwachtig en enorm eigenwijs. ook een stafford achtige niet, vind ze niet mooi.

2. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    #62 IkbenTess, 1 jan 2017
    Laatst bewerkt: 1 jan 2017
    Wij hebben een flatcoated retriever (foto) Geweldig beest :)
    Ik zou nooit een Jack Russel willen, vind het PERSOONLIJK echt vreselijke beesten. En waarom.. geen idee. Honden die veel kwijlen liever ook niet. Australische herders vind ik geweldig!

Bijgevoegde bestanden:

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Ooit wil ik graag 2 Duitse herders, langharig. <3 Nu hebben we een sheltie, ook erg leuk. Of een Australian Shepherd. Vind ik ook leuk!

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben opgegroeid tussen leonbergers, boxers en dobermans en ik vind het vreselijk. Niet bepaalde rassen maar honden in het algemeen... Al die haren, meerdere keren per dag uitlaten, de stank, etc etc... Voor mij nooit een hond en gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over... En als ik dan toch een moest kiezen dan een chihuahua.. Nemen niet zoveel ruimte in beslag &#128514;

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ;

-Wat voor hond heb je, welk ras of "rasloos"
    een Beagle
    -Waar val je op bij een hond, moet hij bijv een allemansvriend zijn of juist liever niet?
    ]zeker weten een allemansvriend. Betrouwbaar & goed met kinderen.

-Zou je na het overlijden van je hond weer voor hetzelfde ras/type gaan?

bepalen we op dat moment wel.

-Wat voor hond zou je zelf nooit nemen vanwege vervelende ervaringen, al dan niet persoonlijk, of gewoon omdat je ze te druk/wild/rustig/waaks vindt, en heb je weleens voor een hond gekozen die je achteraf niet zo leuk vond vanwege zijn karakter of raseigenschappen die je tegenstonden?
    ik zou zelf nooit een mini hondje willen. En ook zeker geen blafhond(je)

Deel Deze Pagina