Ik heb een vraag. Stel ik heb samen met mijn man/vriend geregistreerd partnerschap gewoon op huwelijkse voorwaarden. Mijn man/vriend komt te overlijden. Kan ik dan na zijn overlijden deze geregistreerd partnerschap ontbinden? Is dit mogelijk?
bij overlijden is het geregistreerd partnerschap ontbonden. Toevallig las ik dat vorige week ergens. Wij gaan over een maand ook geregistreerd partnerschap aan namelijk.
Volgens mij heb je dat ook niet meer, automatisch. Net als bij een huwelijk zou je dan na overlijden, weduwe zijn. En niet meer getrouwd.
Geregistreerd partnerschap en huwelijk zijn zo goed als hetzelfde. Dus wanneer je GPS aangaat en je partner overlijdt is dit automatisch ontbonden.
GPS was vroeger bedoelt voor homo en lesbi stellen. Die mochten toen niet trouwen en toen kwam dit. Nu is dat natuurlijk niet meer zo. Het is verder op 1 punt na, als ik nu zwanger zou worden dat mijn 'man' het kind nog moet erkennen. Voor de rest gaat het gezag e.d. automatisch. Wij hebben dus GPS. Verder is het exact hetzelfde als trouwen