Kijk, hier is een filmpje van Rarar te zien. Zo zie je hoe het eraan toegaat met de hondjes die uiteindelijk bij de broodfokkers belanden. Ik wil je helemaal niet de les lezen, alleen maar waarschuwen. Het is namelijk te erg voor woorden. Stop de broodfokkers en handelaren!
wat dacht je van simpelweg een asbakras. ik heb een kruising mechelse herder, bernard senner friese stabij en zij is een middelmaatje en superlief. onze jongste is 15 maanden en die klimt gewoon over t beessie heen. en ook de 3 jarige kan alles doen met dr.
Franse bulldog , leuke hond en ook heel lief met kinderen over het algemeen , het zijn wel vaak zorgenhondjes heb ik in mijn omgeving en zelf ervaren en dan bedoel ik eigenlijk dat ze vaak ` mankementen ` hebben .. veel dierenartsbezoekjes meestal .. en mopshondjes zijn ook erg leuk .... jack russel heb ik ook gehad en ik vond hem echt heeel erg druk
@ MamavEsmee: leuke foto, zo die hondjes op 't strand! Leuke honden ook @ Luna: thanks voor de tip! Ik idd al het één en ander over broodfokkers gelezen . Ga er zeker rekening mee houden! En ik ga dadelijk ook even een kijkje nemen op die site! @ takhen: ook bedankt voor de tips! Wij hebben al een beetje bij asiels hier in de buurt gekeken op internet, maar daar hebben ze bijzonder weinig kleine honden. Dus misschien dan toch even wat langer wachten. Net wel een leuke boerenfox gezien in een asiel, dus daar gaan we morgen sowieso even over bellen en misschien zelfs wel naar kijken . Wel moeilijk zeg dit, zoveel keus, maar we willen natuurlijk wel een hondje voor langere tijd, niet dat we 'm na een paar maanden weer weg moeten doen.
Luna, even klein dingetje hierover Je haalt 2 dingen door elkaar De handelaren halen die honden onder ZEER slechte omstandigheden hierheen, maar verkopen ze zelf Deze hondjes gaan dus niet naar broodfokkers Het slechte aan broodfokkers is, dat ze ipv 1 keer per jaar een nestje vaak 2 of 3 keer (soms zelfs meer) per jaar een nestje hebben van een teefje Hierdoor krijg je hele slechte en zwakke puppies Allebei dus inderdaad heel slecht!!! Maar wel een groot verschil
Ik wilde ook zeggen een Cavalier King Charles spaniel...echt een ideale gezinshond (mits opvoeding natuurlijk maar dat moet bij elke hond). Heb zelf 2 labradors....vind ze helemaal geweldig maar zijn wel erg ontstuimig en zeker in de puppy en pubertijd....maar ook dat zijn super honden.
ow, heb weer een paar reacties gemist @ Mamajanneke: ik moest "asbakras" even een paar keer lezen voor ik door had wat er nu eigenlijk stond, ik dacht al: dat ras ken ik helemaal niet . Maar dat is ook een goed idee, alleen vind je die vaak niet bij kennels ed. Toch? @ Nicole: ow bedankt, das wel goed om te weten, daar moeten we dan ook rekening mee houden. Mopshonden zijn idd ook leuk, had daar nog helemaal niet aan gedacht. Zal er ook eens wat over op gaan zoeken.
Asbakrassen (of vuilnisbakjes aka roteb terriers ) zitten inderdaad niet vaak in kennels maar wel in asiels En ik zie ook regelmatig advertenties in de kranten staan van mensen die "ongelukjes" hebben gehad met hun hond Daar komen ook vaak heel leuke puppies uit Grote voordelen zijn hiervan trouwens ook dat die puppies in gezinnen opgroeien (en dus gewend zijn aan mensen) en dat ze niet doorgefokt zijn
Ahh kijk, das ook een goede tip, krant in de gaten houden dus! Ik had al een beetje op marktplaats gekeken ook, maar daar zag ik ook niet echt wat staan, en op de een of andere manier "vertrouw" ik 't daar toch minder.
Mijn schoonouders hebben een Boomertje. Hardstikke leuk beestje dat nauwelijks haart en de beste vriendjes is met Kyra. Kyra knuffelt ook wat af met het hondje en als ik dat zie weet ik ook meteen waarom ze geen chihuahua aanraden. Zo'n mini-hondje overleeft dat echt niet! Wel is de vachtverzorging vrij intensief want de pluishaartjes klitten best wel. Het enige nadeel van wat kleinere honden is het urineverlies. Elke keer dat het bolletje wol Kyra of mijzelf ziet (ze is even enthousiast in haar eentje als een hele fanclub bij elkaar) laat ze het lopen. Nu heeft lang niet iedere kleine hond dit probleem maar het komt wel vaker voor dan bij grote honden.
Hihi! Gelukkig plassen ze ook een stuk minder dan een grote hond (hoop ik toch?). Verder klinkt 't wel hartstikke leuk!
Ik kan je niet echt 1 'aanbevelen', maar wil ook zeggen dat een jack russel waarschijnlijk niet de beste optie is. Wij hebben onze jack helaas na 5 jaar weg moeten doen, omdat hij té jaloers op ons zoontje was. Hij heeft 2x een bijtpoging gedaan. Verder was hij wel super lief en ook heel rustig, vooral voor een jack. Hij heeft nu gelukkig wel een nieuw lief baasje! Mijn ouders hebben een kruising tussen een shitzu en 'ceasar'hodje. Heel lief, niet groot en ook een groot voordeel; verhaart niet!! Succes met je keuze!
plassen is een teken van onderdanigheid of enthousiasme, en komt vooral bij teven voor. mijn vriend heeft een new foundlander die het ook doet, voorheen kon je dus elke keer de woonkamer dweilen (woont nu in de schuur) tja echt een specifiek ras kan ik je niet aan raden, heb zelf 2 poedels een grote/standaart en een toy poedel. nu is het gewoon bij veel kleine hondjes dat ze feller zijn en je ze gewoon goed in de gaten moet houden. zelf zou ik niet snel voor shitzu gaan, vaak problemen met ogen en ademhaling(door fok) en bijten vrij snel laso apso is een jackrussel met langhaar zeg ik altijd, bulletjes zijn toch wel erg leuke en lieve honden voor kinderen. spaniels zijn vaak wel erg druk en hebben toch wel hun beweging nodig (eigenlijk elke hond wel,) toen ik kind was hadden we een ierse setter(rood) alleen die had wel veel beweging nodig (mijn poedels trouwens ook) wat ik ook leuke honden vind zijn teckels, maar dan moet je kiezen voor de huis/show lijn en niet de echte jachtlijn en idd er zijn heeeeeeel wat leuke boomerjes, en in asiel of herplaats stichtingen (dus ook via rasverenigingen) zitten vaak ook leuke honden.
Denemarkw.. heb je zelf een shih tzu? Hoe kom je er bij dat een shih tzu snel bijt. We hebben nu 6 jaar shih tzu's en heeft nog NOOIT gebeten.. Vind dit dan ook een overtrokken reactie. Het klopt dat een shih tzu gevoelige ogen heeft en ' soms' last met de luchtwegen maar dit heeft een bull en een mops ook.
agressie bij een hond komt voornamenlijk door dat de honden doorgefokt zijn zoals veel boomertjes.. Wanneer je een rasechte hond koopt is de kans op zulke gedragingen een stuk kleiner!
Hoe komen jullie erbij dat een jack russel geen goede keus is? De onze is een geweldig beest, superlief, lief tegen de kids, actief maar als je af en toe met hem speelt of wandeld zie ik geen problemen. Het meeste gedrag word de hond aangeleerd!
nee ik heb ze zelf niet en ze komen hier ook niet maar ik werk elke dag met ze, ben trimster. en 80% van wat er ibij mij in de salon is bijt(van de shitzu`s dan) trim liever een westie of jackrussel. die bijten minder snel
Denemarkw.. je moet ook wel lief voor ze zijn! Die van mij zijn ook niet dol op de trim maar ze hebben nooit gebeten.. Wat wel het geval is bij een shih tzu.. ze zijn dominant en je met boven de hond staan!