Wat voor hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda86, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Ik begrijp niet waarom iedereen zegt dat je geen jack russell moet nemen. Ik heb een jack russell en hij kan heel goed overweg met kinderen (ik heb een kindje van 15 maand) . hij is wel actief, maar niet altijd. Hij is net een poedel soms :D ik moet er wel tijd voor vrijmaken, mee gaan wandelen enzo maar voor de rest is hij echt heel lief :)

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lastige hé? Mag je een hondje hebben weet je niet wat te kiezen. Wij hebben een beagle. Een heerlijke hond, super met kids, verhaard niet enorm en is een luilak. Maar je moet het wel treffen. Een beagle wil, zeker als hij jong is, wel lange wandelingen maken en kan ontzettend slopen en druk zijn.

Succes met je keuze maken.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Omdat de jack russel over het algemeen erg actief is en zijn energie elke dag kwijt moet. En daar heeft ze geen tijd voor. Dus daarom geen jacky

4. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Helemaal mee eens. Hier is hij wel druk als er mensen komen maar als wij rustig zijn..is hij het ook. Ik sfeer bij jack russels :D

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat het zeker het geval is bij die kleine deugnieten (jack russeltjes) dat je ze heel goed op moet voeden en ontzettend consequent moet zijn. Dat geld natuurlijk voor iedere hond, maar bij een drukke eigenwijze hond des te meer. Waar ik vroeger woonde hadden mensen uit de straat ook een Jack Russeltje en dat was echt geen succes. Een meisje van een jaar of 6 liet hem vaak uit, maar eigenlijk was het omgekeerd. In hun geval was een wat rustiger hondje een betere keuze geweest.

6. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    wij hebben ook een 'vuilnisbakkie', onze hond is een kruising tussen een border colli en een boerenfox. Super lief, luistert ontzettend goed en zeer goed in de omgang (doet geen vlieg kwaad). Kinderen is hij dol op, alleen als de kindjes wat speels zijn en motorisch nog wat grof, dan moet ze er niks van hebben. Maar goed, samen aaien gaan heel goed. Onze hond is sowieso meer van de mensen dan van de andere honden haha.
    Ik geef zeer de voorkeur aan een kruising, zijn echt sterke honden, andere honden zijn vaak teveel doorgefokt waardoor ze zwak worden. Onze hond lust alles en is nooit ziek, gaat graag mee in de auto en dat soort dingen. Wel een ADHD hond, maar ik houd ook wel erg van wandelen dus vind dat geen probleem.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Qua gezondheid zeg ik ook vuilnisbakkie, zijn vaak de meest gezonde honden MAAR ze kunnen ook rare karaktereigenschappen krijgen (juist door de mix) en valt dus niet van te voren in te schatten... dus een plus EN minpunt voor de vuilnisbakkies...

Zo wil mijn man graag een rotweiler die zou ik dus NOOIT gekruist kopen geeft heel vaak problemen ook bij gedragstherapie zag ik vaak mixen met rotweilers, herders e.d. en die gaven vaak problemen...

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
  9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Even over appenzellers...!
    Ik zou het niet doen. Wij hebben zo'n hond gehad, het was een schat van een beest, echt waar! Maar het was een echt appenzeller! Heel erg waaks, erg eenkennig, kon niet goed met andere honden (dat zal wel per hond verschillen),
    Het zijn echt honden met karakter, en aangezien je een kleintje hebt, zal ik het niet doen. Die honden hebben ook erg veel aandacht nodig en vooral veel ritme. Ik zal echt even de beschrijving van die soort honden en bij pakken, en heel goed nadenken. Ik weet wel dat elke hond weer anders is, hoe je hem opvoed enzo, maar vanwege je kindje zou ik echt voor een ander ras kiezen!

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nou bij ons zijn franse en engelse bulletjes erg geliefd , ken er een stuk of 10 in mijn omgeving en 1 vor 1 hebben ze een vermogen aan de dierenarts gekost , en natuurlijk zijn er ook uitzonderingen maar over het algemeen mankeren ze sneller wat ...

11. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Sorry maar als je al een hond uit een asiel wil halen, doe dat dan in Nederland. Daar zitten er al meer dan genoeg. Hoe zielig ik ook die hondjes uit het buitenland vind.
    Denk überhaupt goed na of je een hond uit een asiel wil halen, weet wat je in huis kan halen. Je kan het heel goed treffen, maar het kan ook een "probleem"hond zijn. En of dat verstandig is met kleine kinderen.

Maar om terug te komen op TS: Ik heb zelf een Maltezer gehad, super lief ook voor kinderen. Wel eigenwijs. ;) En Franse Bulldogs zijn idd ook superlieve hondjes. S6 met het maken van een keuze! :)

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    keigoed! ik heb hem bij mijn favorieten gezet mochten we ooit weer wat meer tijd en ruimte krijgen...

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ben ik op zich wel met je eens (beter uit NL zelf halen)

Maar qua karakter hebben ze uitvoerige testen hoor en ze laten echt geen honden bij gezinnen met kids als dat niet helemaal getest is... DAT is juist het goede aan een goed asiel ze vinden een perfecte match!

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wij hebben daar een hondje vandaan, en is echt een super goede organisatie, alleen maar positieve verhalen over te vertellen.

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja, maar van een (brood) fokker halen is natuurlijk wel goed.

16. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    franse bulldog?

17. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Als we geen poezels meer hebben wil ik graag een pug=mopshondje
    Die zijn toch wel goed met kids?

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

oow ja die zijn leuk he mopshondje! :D

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mss ligt het er ook aan hoe je ermee omgaat. Als je een Franse Bull aanschaft, is het heel verstandig om je even in het ras te verdiepen om sommige problemen in de toekomst te voorkomen...Verder is het niet mijn ervaring dat ze sneller wat mankeren dan de meeste andere rassen, maar kan het natuurlijk mis hebben..

20. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Ik zou zeggen kijk een op deze website www.hondenzondertoekomst.nl hier vind je alerlij verschilende honden om dat de meeste in een pleeg gezin zitten kunnen de mensen je precies vertellen wat voor karakter de hond heeft.
    Ik heb hier echt een SUPER hond vandaan!!
    Ze hebben ook regematig puppys als je daar liever voor gaat.

je moet trouwens links boven op baasje gezocht klikken voor de honden

Deel Deze Pagina