Al 4 weken ongesteld (zusje)

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyp, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames.

Ik zet het maar in de lounge neer, want het heeft absoluut niets te maken met zwanger worden/zijn of geweest zijn.

Mijn zusje kwam net met een probleem naar mij toe. Ze slikt de microgynon 30. Al 5 jaar ofzo. Nu is ze dus al 4 weken ongesteld. Eerst begon het met blub, nu is het dus al 3,5 week helderrood.

Ze durft niet echt naar de h.a, want ze is bang dat ze met de billen bloot moet (ze is 18)

Ik weet dat jullie geen doktoren zijn, maar ik wilde toch even hmm advies ofzoiets.

Alvast bedankt!

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow en ze klaagde ook over een raar gevoel in d'r darmgedeelte zeg maar. D'r onderbuik. Zo'n gevoel wat je wel eens in je buik hebt, als je enorme trek heeft, dat heeft ze ook in d'r onderbuik.

3. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Jee...misschien is de pil niet meer goed genoeg voor haar?
    Ik zou toch even langs de HA gaan, hoe vervelend ook.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb het ook gehad met de pil die ik slikte. Eigenlijk met twee maar de cerazette tel ik niet mee omdat dat vrij normaal schijnt te zijn. Ik ben toen een tijdje gestopt met de pil op advies van de huisarts. Waardoor het precies kwam weet ik niet, maar waarschijnlijk was mijn hormoonhuishouding behoorlijk door de war.

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hmm vreemd.. Is de pil misschien te licht voor haar? Denk dat er niks anders op zit als even langs de HA te gaan, hoe vervelend het misschien ook is!

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Te licht, weet ik niet. Ze slikt dezelfde al 5 jaar. Maar dat hij niet meer goed genoeg voor haar is, zou misschien kunnen.

Is het iets wat kan wachten tot maandag denken jullie? Want ze heeft best wel pijn in d'r onderbuik.

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als ze echt pijn heeft zou ik toch eventjes bellen met de huisartsenpost. Dan kunnen zij een inschatting maken of ze het nodig vinden om meteen langs te komen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    ik zou iig even een testje doen en toch langs de ha, is niet normaal hoor. wrs is het niet meer de juiste pil voor haar.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heeft ze die pijn ook al 4 weken lang?
    Want dan zou ik er toch even mee naar de HA gaan.
    Ik snap dat ze het moeilijk vind om met de billen bloot te gaan,maar ik neem aan dat ze ook graag wil dat het ophoud ;)

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Testje?

Ik heb d'r net gesproken, ze heeft net toch de h.a.p gebeld.

Als er koorts bij zou komen, of als de pijn erger werd (ik dacht dat het erger was) dan meteen bellen of anders langs de huisarts maandag.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Denk dat ze zwangerschapstest bedoelt...maar ik zou dat niet doen hoor!
    Beetje zondegeld denk ik!
    Als ze echt last heeft zou ik bellen!

Maar het kan ook zijn dat haar hormoonhuishouding in de war is!
    Ik heb het zelf met microgynon 30 ook gehad...
    1 keer werd ik 3 maanden niet ongesteld...en 1 keer 3 weken heeeeeeeeeeeel erg! Zelf heb ik toen eigenlijk ook niet gebeld, maar heb ik gewacht tot mn strip op zou zijn...maar daarvoor was het net gestopt.
    Maar als ze echt last heeft en al aan een nieuwe strip zou moeten beginnen zou ik het toch even na laten kijken!

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik vind het helder bloedverlies wel een beetje zorgwekkend klinken. Goed dat ze toch even de hap heeft gebeld. Sterkte met je zus. Hopelijk is het niets en is ze snel weer maandverband af

PS Ik heb ook de microgynon 30 gehad en kreeg last van doorbraakbloedingen. Toen kreeg ik de Microgynon 50.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Zwanger kan ze absoluut niet zijn. Inderdaad zonde geld ;)

@ilse.. ja dat vond ik dus ook. Dat helder rood bloedverlies. Een menstruatie bloeding is toch anders. Wat heb je trouwens een onwijs leuke banner.

14. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    heb ik ook gehad.. ik heb toen 3 maanden de microgynon 50 geslikt, en daarna weer terug naar de 30, het probleem was toen over

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    Heb ik hier ook gehad met de microgynon, ook nadat ik hem al een aantal jaar slikte. Was blijkbaar toch te licht, kreeg daarna een zwaardere pil en nooit meer last van gehad.

16. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Wat toevallig dat zoveel meiden problemen hebben gehad met de Microgynon 30.

@Wendyp: bedankt voor je compliment, leuk om te lezen :).

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik denk dat dat met iedere pil wel zo is. Ik heb zelf de diane vroegah altijd geslikt en daar hoorde ik ook heel veel meiden over. Het zijn en blijven hormonen. (=rommel!)

18. Seth

Seth Niet meer actief

uhhhh misschien heel negatief hoor....
    maaruhh heb het wel eens van een vriendin gehoord.... die was wel ouder... maar die bleek vleesbomen in dr baarmoeder te hebben...

het lichaam probeerde die kwijt te raken door te bloeden....;)

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

He brrr, wat eng! Mijn zusje was ook een beetje bang, want een vriendin van haar, had dit ook en een ontstoken baarmoeder.

(trouwens, zie nu dat je zwanger bent, gefeliciteerd!)

20. Seth

Seth Niet meer actief

dank je wel....

en ze kan echt beter naar de ha gaan....

heb ff wat info opgezocht....

Vleesboom - Wikipedia

Deel Deze Pagina