Wat voor hordeur hebben jullie (met kinderen)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Live, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben op dit moment een horgordijn hangen, met 5 stroken. Maar zo snel mijn zoontje een keer naar buiten of binnen loopt hangen al die stroken schots en scheef en werkt de hor natuurlijk totaal niet meer.

Wat voor hordeur hebben jullie en wat is jullie ervaring daarmee?
    En vooral, wat is een handige hordeur ook voor kinderen?

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Wij hebben zo'n strokending nooit wat gevonden -> niet handig, niet mooi, onze ervaring was dat vliegen en andere toch nog binnenkwamen, door het heen en weerlopen en de stroken tegen de deurposten gingen kwamen er lelijke krassen op etc. Toen kwamen we in dit huis wonen en hebben we gekozen voor een rolhordeur. Ideaal! Vinden wij.
    Ook met kids, onze dochter kan zelf de hor openschuiven en dichtschuiven, loopt ze een keer er tegenaan dan schiet de hor 'eruit', maar niks aan de hand want je zet de hor zo weer op de rail.

Wij konden toen ook geen goede hor vinden vanwege de maten (nieuwbouw en openslaande tuindeur), dit was toen de enige optie. Maar ik zou nooit meer anders willen. Er zijn al veel familieleden en vrienden die ook zo'n rolhordeur hebben aangeschaft.
    Wat ik verder ook handig vind, de hordeur zit er bij ons standaard in. Ook in de winter. Je gebruikt hem dan niet, en je ziet het ook niet.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Die ene van televisie met magneten ideaal ding vinden wij

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Die willen wij ook, kan onze hond ook gewoon naar binnen en naar buiten zonder dat ik constant hoef open te doen.

Lijkt mij ook ideaal met kinderen.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook een rolhordeur.. Ideaal! Zat al in dit huis, maar heerlijk!

6. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben nu nog niks maar willen er wel een. Die van de tv vonden wij ook wel wat maar die is te klein............of onze deur te breed.

7. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Wij hebben zo'n rolhor maar vind het maar lastig. De magneet om te sluiten werkt niet optimaal.
    Plus de kids krijgen hem zelf niet makkelijk open en dicht en de hond duwt er met haar neus tegen en dan springt die deur open met een klap. Dan schrik je je rot hihi

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wij hebben overigens een pliche rolhordeur. Kan zo gauw niet een goede foto op internet vinden maar lijkt op deze Plissé hordeur: een deurhor die altijd in uw deur past.

Die van ons werkt niet met magneet, wat ik hierboven van anderen wel lees. En het openklappen herken ik daardoor dus ook niet.

9. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    hoewel ik mij wel kan voorstellen met huisdieren dat je kiest voor iets waarbij je zelf niet steeds hoeft op te staan.

maar de hordeur die wij hebben krijgt elk kind open.

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Deze heb ik ook ideaal kan je zo doorlopen en gaat vanzelf weer dicht.. Ook straks met de jongste die kan gewoon in en uit lopen/kruipen

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Wij willen ook zo 1tje met die magneten,
    maaar wij hebben openslaande deuren dus dat schiet niet op
    dus word uiteindelijk toch maar niks denk ik hihihi

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    We hebben zo'n gordijn met van die kunststof staafjes van Torresol. Ideaal met kinderen en huisdieren.

13. Eriva

Eriva Niet meer actief

Weet iemand toevallig of het duur is, zo'n rolhordeur?

14. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij hebben van die magneten dingen, lekker goedkoop en werken goed genoeg.

15. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    het is niet een van het goedkoopste, hoe duur hangt af van welk soort, en welke formaten je nodig hebt en welk merk je kiest. Wij konden toendertijd alleen de rolhordeur pliche (merk weet ik niet, is via een bedrijf gegaan die langs kwam voor gratis advies) en omdat we met openslaande tuindeuren zitten en de maximale breedte en hoogte.

als je meer zou willen weten zou ik eens bij je in de buurt informeren, bij ons kwamen ze gratis langs voor advies en je was niets verplicht.

16. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zo'n rolhordeur gehad, vreselijk, hij rolde niet terug en zat telkens klem, terwijl hij toch echt van Bruynzeel was...wat volgens mij een goed merk is.

Misschien toch maar eens zo'n ding met een magneetsluiting proberen

17. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
  18. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik heb al veel soorten gehad en vond zo een duurder kralengordijn wel fijn.
    Nu heb ik een kunststof van Ikea. Ideaal met een kruipende dreumes, huisdieren en mama`s rolstoel.

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Die van Bruynzeel met de magneet sluiting werkt goed, alleen het nadeel is dat de opening bovenin maar klein is. Je maakt hem met klittenband rondom op het kozijn vast (de onderdorpel uiteraard niet) en dan gaat hij in het midden open. Je krijgt dan een soort omgekeerde V als je hem open doet (snap je wat ik bedoel? Beetje lastig uitleggen) Daardoor is het voor wat langere mensen lastig naar binnen lopen als je een lage deur hebt, zoals wij.

Maar voor de rest is het een ideaal ding, doordat er echt een magneet strip van onder tot boven zit, komt er ook echt weinig ongedierte binnen en de katten hadden binnen no-time door hoe ze erdoor moesten (ok, ik heb ze de eerste 2 keer even een klein zetje moeten geven met mijn voet... :D)

Ik heb een rolhor gehad, maar de onderste strip ging steeds vol met zand, kattenharen en andere troep zitten waardoor hij steeds bleef hangen. Volgens mij gebeurt dat met alle deuren waar zo'n strip onderaan zit.

Een gewone hordeur vind ik ook niet handig, dan zou er weer een dranger opmoeten omdat hij anders steeds open blijft staan met 2 kinderen die 86 keer per minuut in en uit lopen... ;)

Deel Deze Pagina