Wat voor jas draag jij nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 5 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Een gebreid vestje of mijn leren jasje (wel open geritst nog, blazer achtig model). Ik ben normaal een koukleum, maar tot nu toe nog niet de behoefte aan een dichte jas of winterjas gehad.

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij dragen nog geen winterjassen. Voor de weerstand is het sowieso beter om nu nog geen jassen te dragen en aan de kou te wennen. Vind 13 graden dan ook nog echt niet koud.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.057
    15.641
    113
    Nabij Utrecht
    Uuuhmmm.. ik heb nog geen jas aan. Vandaag een dunne trui aan.
    Dochterlief had een bodywarmer aan met een vest en zoontje een zomerjas.
    Oudste zoon, geen idee. Die vertrekt van huis als ik al weg ben (hoeft ook niet op de fiets, maar gaat met de taxi naar school).

Even uitleg, ik breng zoon naar het kdv met de auto en dochter gaat naar de gastouder (die daar om de hoek woont).
    Gastouder brengt/haalt dochter van/naar school op de fiets.
    Ik ga verder met de auto naar het werk ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor je weerstand is het ook niet zo heel goed om het koud te hebben. En vanochtend was het 8 graden, geen 13 graden. De kinderen hebben geen tussenjas dus wordt het de winterjas.

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nou we hebben de zomerjas nog aan, maar mijn dochter krijgt vanaf morgen wel de winterjas aan.. Iig in de ochtend! Wij wandelen veel en vanmorgen was het flink fris en zij zit natuurlijk stil..

Ik was vanmorgen op het cb en daar was een vrouw die haar zoontje een dik vest aan deed, winterjas, sjaal, dikke sokken over de gewone sokken heen en dan in de voetenzak! Ik weet niet waar die heen gaan als het echt winter is

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik switch nu tussen een zomerjas, tussenjas en winterjas. Laat het dan maar helemaal koud worden. Dit weer is echt verschrikkelijk, vieze koude rotwind! Ik niet weet wat ik moet aandoen en vooral bij zoontje heb ik het moeilijk.
    Als ik nu weg ga gooi ik maar wat verschillende jassen in de auto. Kunnen we switchen :)

Ik haat de herst bahbah

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vanochtend mijn winterjas en zoon ook. Vanmiddag een tussenjas en hij een bodywarmer.
    Vanaf morgen blijft het overdag kouder , en aankomende week ook dus denk ik dat wij gewoon de winterjassen aan trekken.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Gisteren en vandaag mijn winterjas aan en mijn zoontje ook. Gisteren zijn we gaan wandelen in onze zomerjas maar vanwege de koude wind weer omgedraaid en de winterjas aangetrokken. In de zon en uit de wind is het wel te warm maar een tussenjas hebben we niet. Ik hoor er nu trouwens voor het eerst van. 😄 Ook vandaag stond er een frisse wind. 's Morgens kan ik mijn winterjas echt goed aanhebben, hoor. 8 graden is gewoon koud. Zulke temperaturen heb je hier zowat de hele winter.

9. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben sinds vandaag weer de winterjas aan. Vanmiddag pakte de oudste zijn tussenjas. Ik vond het in de wind al echt fris en het is hier niet boven de 13 graden geweest (uit de wind gemeten)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vraag me af hoe jij daar bij komt? Voor je lichaam is het beter om op temperatuur te blijven. Als je je te koud kleed moet je lichaam moeite doen om warm te blijven wat betekend dat je afweer naar beneden gaat en virussen meer kans hebben om toe te slaan.

Dat is ook de reden dat mensen snel ziek worden tijdens wisselingen van het weer. Je wordt niet ziek van de kou zelf, want een griepje of verkoudheid is een virus, maar dat virus loop je eerder op doordat je je niet warm genoeg kleed en daardoor dus vatbaarder wordt voor. een virus.

Dit is één van de redenen om een hemd onder mijn gewone kleding te dragen in de winter. Sinds ik dat doe ben ik praktisch nooit meer ziek (voorheen veeeeeel vaker)

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb een dik vest dat ik nu draag.
    oudste een tussenjasje en jongste een borgvest.
    ik wil de winterjas niet te vroeg aantrekken..
    net zoiets als met je jas aan binnen gaan zitten zeg maar

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vanmiddag vond ik het nog best fris! Heb de winterjassen klaar gehangen voor morgen met max 11 graden echt t ekoid voor een zomerjasje m!

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Nou er komt een koude periode aan met maxima rond 11-12 graden dan is dat toch wel nodig zeker als het in de nacht afkoelt tot 5-6 geaden

14. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Waarom is een winterjas nu aandoen al zo erg? Onze zoon draagt nu nog t-shirt lange mouwen.. zodra het kouder wordt krijgt hij een trui aan., dus dan is de laag onder de winterjas ook weer dikker..

15. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik gewoon een lekker dik gebreid vest

Dochter een dikker vest met een poncho over.

16. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Morgenvroeg bij naar school gaan is het 4 graden. En bij naar huis 11. Dus ik denk dat ze morgrn een winterjas aan krijgen

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vanmorgen vond ik het echt koud en heb de kinderen een winterjas aan laten trekken maar wel een iets dunnere variant met een lekkere trui eronder.Vanmiddag was het toch weer 16 graden.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Nou hier was het vanmorgen echt geen 13 graden.
    We wonen aan zee en met windkracht 4 uit het oosten is het allesbehalve aangenaam.
    Oudste kind is op kamp en ben ik even blij dat ik op het laatste moment zijn winterjas uit de kast heb getrokken.

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hier gaan er morgen 2 winterjassen over elkaar aan! 😂
    Die vreselijke oostenwind...

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

*oeps had al gereageerd* :D