Bedje opmaken? Welke volgorde

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Duo Penotti, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Hoe moet ik het bedje opmaken?
    Wat moet ik uberaupt kopen?

Ik zelf dacht:

Matrasje
    Molton matrasbeschermer (3x?)
    Hoeslaken of onderlaken (3x?)
    Bovenlaken (3x?)
    Katoenen dekentjes (2x?)

Zijn er dingen die ik vergeten ben en in welke volgorde moet ik het bedje opmaken?

Ow en welke maat dekentjes moet ik kopen?
    Ik heb ergens gelezen:
    (koop Lakentjes van 120 breed anders kun je ze nauwelijks instoppen.)

Wat raden jullie aan? Mijn ledikant is: 79x72x132 cm cm (HxBxD)

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Molton --> Hoeslaken --> hydrofiel onder het hoofdje --> lakentje --> dekentje.
    Van een molton heb je er in ieder geval 2 nodig, van hoeslaken en laken in ieder geval 3, en van een dekentje in ieder geval 1. Hydrofieldoek onder het hoofdje heb je meer van nodig, maar die gebruik je ook voor allerlei andere zaken, dus daar zou ik er sowieso 15-20 van in huis hebben.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb van alles minstens 3 behalve de matras beschermer.
    Gewone ledikant dekentjes en lakentjes moeten voldoen kwa maat.

Matras beschermer>Hoeslaken> Laken met print naar beneden> Deken dubbel vouwen en met dubbel gevouwen rand naarboven> Eventueel een Hydorfiel onder het hoofd spannen over de matras.> Dan vouw je alles om de matras heen en sluit je af met het lakentje over de dubbel gevouwen rand van het deken te leggen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    In het begin als je het bedje kort opmaakt zijn ledikantdekens zeer onhandig omdat ze veel te groot zijn en het matrasje helemaal omhoog gaat staan. Zelf heb ik de wiegdekentjes gebruikt en dat was hier de oplossing. Bij ons matrasje zat een soort aerosleep dus hier geen molton. De hoeslakens adviseren ze overal van jersey katoen. Niet de dikke stukke katoen.

5. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
  6. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ik heb bij m'n eerste ook een bedzelitje gebruikt, die heb je bij Hema per 2,zijn niet zo groot en bij mij lag die echt onderin bedje, voor evt lekken ontlasting.
    Je mag zo'n zeiltje echt never nooit op hoofdhoogte in bed leggen ivm gevaar voor wiegendood,
    Heb nooit flinke lekkage gehad,maar je zal zien nu bij nr 2 denk je goh laat maar en je hebt een erg vies matras......

Verder heb ik 1 molton, 3 hoes en bovenlakens en 2 dekentjes, in t begin is 1 voldoende,maar op gegeven moment draaide dochter om, en als ze dan verkouden zijn wordt t dekentje er niet frisser op;)

Deel Deze Pagina