Hi meiden.. . Wij willen onze smurf graag Lauren noemen en haar vernoemen naar de oma van VL. Nu heet oma Josephine en wordt Fien genoemd. Dat eerste vinden we niet zo. Fien vinden we wel erg leuk. Klinkt Lauren Fien ..? Ik neig naar nee. Nu hebben we bedacht Lauren Feline. Dat vinden wij nog mooier, maarrrr ... kan je dat dan vernoemen noemen? Het moet niet zo zijn als we tegen oma zeggen hoe ze heet dat ze niet doorheeft dat ze vernoemt is. Oma is nog helder, dus daar zal het niet aan liggen.. Andere suggesties? Ook welkom! Wij hebben nog ffkes.. Ben benieuwd!
tja er komt allebei -ine in voor... Ik vind het niet zo duidelijk en zou gaan voor Fien. Dat komt echt van Josephine. Misschien Fiene? Feline bekt wel iets lekkerder achter Lauren, maar hoe vaak wordt die 2e naam nou uiteindelijk uitgesproken.
Ik vind dat het op zich wel kan.. zeker ook omdat je altijd nog uitleg kan geven en dan is er waarschijnlijk gelijk het aha effect (als dat er nog niet was). Serafina vind ik trouwens ook mooi.. misschien vind je dat wat?
Nee, Lauren Fien vind ik niet mooi klinken. Ik zou dan gaan voor Fiene als 2e naam, maar eigenlijk nog beter en by far het mooist vind ik toch echt Josephine. Feline vind ik niet meer herleidbaar naar Josephine, dus vind ik geen echte vernoeming.
Ik vind Feline een mooie naam, maar echt geen vernoeming meer van Fien. Lauren Fien vind ik ook niet echt mooi staan. Lauren Josephine overigens wel! Josephine op zich vind ik ook niet zo super, maar wel heel mooi als 2e naam icm met Lauren, en wel de beste, meest betekenisvolle vernoeming. Daar zou ik persoonlijk voor kiezen.
Vind Josephine als tweede naam erg mooi. Anders zou ook ik inderdaad voor Fiene gaan. Vind Feline niet echt een vernoeming en denk ook niet dat oma dat door gaat hebben.
Ik zou idd ook gaan als tweede naam Josephine, dan is het gelijk duidelijk. Andere namen zijn in een naam naar aanleiding. Dat zou mooi zijn als je idd het wilt gebruiken als eerste naam. ( Daar zit ik nu mee te 'knoeien' met naam, 1 op 1 of naar aanleiding van een naam. Wij willen maar 1 naam)
Ik vind Feline/pheline goed kunnen hoor. Ik weet niet hoe oud oma is, want soms hebben zij dat niet goed door..hihi. Josephine vind ik ook mooi, maar je moet niets doen wat je zelf niet mooi vindt. Ik heb ook mn kleintje vernoemd naar de 2 oma's maar dat is een beetje geknutseld en lijkt niet precies op hun naam. Het is ook meer de klank. Maar zij hebben zulke ouderwetse namen dat ik dat niet wilde.
Thanks voor de reacties tot nu toe! Aan Fiene had ik nog niet gedacht nee. Dan lijkt me de vernoeming wel duidelijk. En misschien is Josephine toch wel het mooist, maar ben niet weg van de naam. Vernoeming is dan wel helemaal duidelijk!
Ik zou niet snel kiezen voor Josephine als eerste naam, maar als tweede naam na Lauren vind ik het wel heel mooi. En inderdaad een duidelijkere vernoeming is er niet!
Ik vind Josephine er juist super bij staan! Maar als dat niet jullie smaak is dan vind ik Fiene de beste oplossing. Fien(e) komt van (jose)phine, daar kun je niet echt Feline van maken want dat raakt Josephine niet.
Wat HuiBooBee zegt, zoiets wilde ik namelijk ook typen Ik vind dat een tweede naam ook best een naam mag zijn die je als roepnaam niet gauw zou gebruiken. Onze dochter heet bijvoorbeeld Isadora. Dat vind ik als roepnaam helemaal niets, maar als tweede naam, onder andere door de betekenis, vonden wij het juist heel mooi.
Zelf vind ik vernoemen iets moois en speciaals, maar dan moet het wel dezelfde naam of tweede/derde naam van de persoon zijn. Iets anders kan ook nog wel, maar een naam gemaakt uit de letters vind ik zelf niet meer vernoemen. Meer zoiets: we willen graag vernoemen, maar vinden de naam niet mooi, dus deze letters komen wel uit jouw naam, dus nu is ze vernoemd naar.... Mijn tweede naam vind ik ook niet geweldig, maar ben wel vernoemd naar mijn geweldige oma, dus ben trots dat ik haar naam mag dragen. Josephine vind ik overigens prachtig!