Hoi hoi! Ik ga een taart maken met bonbonblock vulling en wil dat combineren met een frisse sinaasappelvulling.. Op internet staan er wel een paar maar die zijn best lastig om te maken.. Mijn vraag: Heeft iemand een makkelijk sinaasappelvulling recept? Bedankt!
Misschien een domme opmerking, maar kun je niet gewoon sinaasappeljam/sinaasappelmarmalade nemen en die evt. nog iets inkoken als dat te dun is?
Bij de taartenshop kun je poeder voor sinasappelbavarois kopen, vind je dat niet lekker? Beetje slagroom erdoor en klaar. Wat ook lekker is, is botercreme mixen met sinasappelpoeder. Sinasappelbotercreme, mmm! (deze laatste is wel machtig trouwens)
ik dacht ook gelijk aan sinaasappelbavarois! Overigens: bedankt voor de tip ik heb afgelopen week (voor de zoveelste keer) bokkenpootjesvulling gebruikt, die valt ontzettend in de smaak bij de familie, maar voor m'n broer wil ik toch wat anders proberen - hij is dol op chocolade (biscuit was ook al van chocolade) - maar bonbonbloc vulling is ook wel een goeie dan - sinaasappelvulling wordt het hier niet denk ik. Ik had zelf de bokkenpootjes vulling gecombineerd met bosbessenjam (uit m'n kerstpakket ) - en dat was ook wel fris schijnbaar... dus misschien dat ik toch zoiets weer doe. Nu ff recept zoeken voor de bonbonblocvulling
Thnx voor de tips! Meer zijn altijd welkom! @Eefke; Jaa lekker he! Leek mij ook super lekker.. Ik ga in potjes taartjes maken en dan 2 lagen ertussen: bon bon bloc en sinaasappelvulling.. En dan een leuk etiket en afscheidsbriefje erbij.. Is voor afscheid op mn werk..
@Athina; Hier is de link voor de bon bon bloc vulling! De Leukste Taarten Maak Je Zelf! Ik zal ook eens kijken naar sinaasappelbavarois!
ik gebruikte altijd de sinaasappel jam van de AH waar ze ook de lemmoncurd van hebben of sinas snippers vulling maken dit maakte ik vaan in combi met pure gestolde chocola
o wat klinkt dat allemaal lekker, vooral die bokkenpootjes, mhhhhhhh. (deze week k3 barbie taart project) ik gebruik vaak als lichte vulling, banketbakkers room en met aardbeien
Ik gooi de sinaasappelschilletjes door de cakemix... En idd met chocolade ganache.... One of my favorites!!!
ik geloof dat ik het volledige recept wil inclusief foto van het eindproduct jeetje wat klinkt dat lekker. kan je niet gewoon kwark nemen?
Ik was vandaag in de winkel en zag bij de jampotjes ook sinaasappel marmelade staan??! Iemand een idee wat dat is? Zag dat er wel stukken of schillen inzaten? Is dit misschien iets? @Guppienl; zie nu pas je reactie.. maar ik zal een foto plaatsen Ga het over 2 weken uitdelen op werk
zoooow lekker! Hebben zaterdag een high tea met vrienden... Heb je ideeen om kleine hapjes sinasappel/bonbonblock te maken? ene hoe maak je die bonbonblock vulling?
o wacht! hihi ik gebruik kleine olvaritpotjes ofzow en dan kan iedereen die mee naar huis nemen!! HIhi je hebt me aan het werk gezet! Nou ja nog niet, in mn hoofd dan
Leuk he! Ik gebruik ook olvarit potjes! Ga een cake bakken (luchtige) en dan snijden in laagjes.. De link voor de vulling van bon bon bloc: De Leukste Taarten Maak Je Zelf! En de sinaasappel vulling ga ik dus de sinaasappel marmelade gebruiken die tussen de jampotjes staat