Meestal geld of een bon omdat veel mensen toch niks weten te vragen. Maar dat verpak,ik dan in een leuk thema pakketje, koffie/thee of een wijn,of dove/ritualspakket.
Wat mooi zeg,super. Zo'n Kado wil ik ook wel. Ik vnd het knap dat je dit kan maken ik zou dat niet kunnen. Maar echt heel mooi
Wij doen dat ook, maar we gaan 1x per jaar een dag weg met zijn allen. Laatste keer zijn we gaan lasergamen, eten en nog een ronde lasergamen. Dit zouden we vaker willen doen, maar omdat 1 stel financieel krap zitten en we besloten dat ik penningmeester ben. Dat betekent op verjaardagen geeft iedereen mij het geld wat normaal naar de jarige zou gaan en ik houd het bij. Tot we weer iets leuks gaan doen met elkaar!
Voor verjaardagen geef ik eigenlijk altijd wat mensen vragen en als ze niks weten, dan probeer ik wel iets leuks te verzinnen, maar wordt het toch vaak een cadeaubon oid. Ik ben meer iemand die graag "zomaar" een cadeautje aan iemand geeft en dat is dan vaak iets zelfgemaakts (een mooie -al dan niet bewerkte- foto op doek of laatst een zelfgebreide sjaal, dat soort dingen).
Momenteel ben ik even "tussen 2 jobs" maar als ik werk, dan heb ik echt geen tijd om daarnaast uren te gaan shoppen, gewoon naar de supermarkt "in de buurt" ben ik al min. 30 min. reistijd kwijt, dus ik zou mezelf typeren als een "makkelijke", ik probeer mijn cadeautjes te halen in de supermarkt (rond de feesten hebben ze vaak speciale dingen en onze supermarkt heeft ook een catalogus waar je andere zaken kunt bestellen zodat het meer een "allesmarkt" is) of hoogstens 1 dagje in het weekend uittrekken om naar 't stad te gaan en alle winkels af te gaan voor ontbrekende dingen. Bovendien vind ik het heel moeilijk om iets te vinden waar ik mijn familie nog plezier mee kan doen, ze hebben eigenlijk alles al, en geld vind ik "not done" (zelf geven ze meestal wel geld als cadeau, en daardoor vind ik het nog meer "not done", dan is dat precies alsof je hun cadeau niet wilt). Vaak eindig ik voor mijn grootouders dus op een doos pralines / chocolaatjes / ... maar gelukkig eten ze dat wel graag. Groetjes, Silinde.
Toen mijn beste vriendinnetje zwanger was heb ik een mand gemaakt. In die mand zat vanaf week 8 een cadeautje wat toepasselijk was (als de nagels ontwikkelde, een nagel schaar) een hoop pratische cadeautjes. In week 20 een verwen pakket voor moeders en ook nog ergens een bierpakket voor vaders....Als laatste een stippenkaart die ze mocht gebruiken om mij 3x in te zetten als oppas (geintje natuurlijk)..... Ook zat er op iedere week een briefje met de ontwikkeling van spuit.... Ieder cadeautje was al een feestje op zich....Was echt heel leuk...Vond het jammer om weg te geven...hihi, zag er zo gezellig uit..... Na de geboorte heb ik haar nog een fels prosseco gegeven en meer niet. Ook heb ik er wel een lijstje bij gedaan met was ze allemaal zou krijgen omdat ik het jammer vond als ze een badthermometer ect dubbel zou krijgen..... Stef heeft in ieder geval plezier gehad van de spullen.
@MissyMaaike....superleuk !!! Ik doe ook vaak even wat extra moeite en inpakken met lintjes etc vind ik ook erg leuk en vrolijk.
Ik zit met bewondering jullie verhalen te lezen! Gaaf hoor! Maarre....wat is jullie budget in vredesnaam? Wij geven elkaar hier thuis voor max. 50 euro een kadootje met verjaardagen, maar voor mijn ouders en broertje en zusje geven we eigenlijk max. 15 euro uit (andersom ook, behalve mijn ouders dan...), en dat is het lastig om er echt iets leuks van te maken....
Alsof ik het zelf geschreven heb Vorige week had ik babyshower van mijn schoonzusje. Had ik geregeld. Aan iedereen geld gevraagd voor taart, aankleding en kado's. Elke keer als ik ging winkelen kocht ik weer iets kleins en dan thuis leuk inpakken... Het grote kado hadden ze in de winkel al ingepakt, maar vond het papier niet mooi, dus heb het weer opnieuw gedaan Het moest allemaal zoals ik het in gedachten had! Zelf een luiertaart gemaakt, mooi lint gekocht. Was er helemaal trots op. Heb op de babyshower veel complimetjes gekregen dat alles er zo mooi uitzag en dat de kadootje zo leuk waren bedacht. Word ik dan helemaal blij van!