3 jaunari gaat mijn zoontje van net 4 naar het speciaal basisonderwijs vanwege lichte pdd nos. daar hebben ze toiletten op de gang. op zich vind ik dat nog wel een beetje eng, want ik weet niet of ze daar alleen naar de wc gaan of gezamelijk een paar keer per dag, want als hij alleen zou moeten dan bestaat er een kans dat hij dan niet terug naar de klas gaat, maar op onderzoek uitgaat en op de gang ofzo gaat lopen. hoe zit het bij jullie school met het naar de wc gaan? groetjes wendy
Het enige wat ik tegen je kan zeggen is: aangeven aan de leerkracht! Praat erover, en geef je twijfels en zorgen aan. En ik denk dat er voor jou nu ook een tijd aanbreekt van loslaten, hij is 4, gaat voor het eerst naar school, en heeft extra zorg nodig. Ik kan me je zorgen wel voorstellen, hoor. Maar heb ook vertrouwen in de school en in je kind. Veel sterkte met deze nieuwe fase
Hoe dat precies gaat weet ik niet, wij komen ook op speciaal onderwijs uit, onze dochter word getest op pdd-nos, en een gewone school lukt niet. Ze is ook nog niet zindelijk dus over de wc's maak ik me nu nog geen zorgen, maar ik denk dat als je het aangeeft dat ze hem wel in de gaten gaan houden hoor, geef het aan, komt vast goed in elk geval sterkte !