tips gevraagt (baby 8maanden en drinken)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door noena, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    hey dames

mijn baby is ruim 8 maanden, maar ze drinkt behalve haar melk erg slecht.. ze wil gewoon niet drinken.. iemand tips hoe ik haar extra vocht kan laten drinken

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje is 1 en drinkt sinds 2 weken pas andere dingen naast melk, ze hoefde het gewoon niet, we hebben dus nog heel lang tenminste 3 flessen opvolgmelk gegeven, nu drinkt ze ook thee en limonade en chocolademelk maar op haar eigen tijd, ineens wou ze het wel.

het enige dat je kan doen is blijven proberen, warm drinken, koud drinken, zoet, zuur, tuitbeker, flesje, rietjesbeker of uit mama´s kopje is ook erg interessant vaak.

succes, het komt goed! er zijn heel veel kindjes die pas laat ander drinken lusten naast melk.

3. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    oke... ze heeft vanaf 6 maanden wel goed bij gedronken.. maar sinds 3weken wil ze niet meer.. en dan ben ik bang dat ze uitdroogt

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hoi hoe bied je haar drinken aan?
    Hier is het al vanaf een half jaar drinken uit een gewone beker. en dat gaat hier super. misschien dat je dat eens kan proberen als je dat niog niet hebt gedaan.

5. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0

gewoon in ene fles :)

uit een beker gaat meer dan de helft over haar gezicht en kleding dan in haar mondje..

dat is nou mijn probleem ik vind het vreselijk dat geknoei, maar moet me daar toch echt over heen zetten

6. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waarschijnlijk wil ze gewoon de fles niet meer. Vanaf een maand of 8 wordt nl. de zuigbehoefte minder. Mijn zoontje is ook niet meer zo'n fan van de fles. Als hij echt niet wil drinken geef ik het slokje voor slokje uit een klein bekertje en dat gaat prima. Ook bied ik hem steeds zijn tuitbeker aan maar ook die vindt het niet interessant (behalve om mee te schudden :D).

7. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Misschien een tuitbeker gebruiken kijken of ze daar uit kan drinken ... en als ze wel haar flesje wil dan bv 150 ml water en 1 of 2 schepjes opvolg melk misschien trapt ze erin ;)

Succes !!

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier precies hetzelfde.
    En inderdaad kleine slokjes uit een normale beker.
    Heel langzaam schenken en eventueel een slab om als je geen vlekken wil ;).

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Die fase begint hier weer wat over te gaan... Af en toe gaat er weer een fles leeg, maar 1 of 2 flessen gaan op tot de helft en dan wil dat niet meer.. Als ik er pap van maak en t meneer oplepel zit ie met zn mond wijd open te wachten op de volgende hap..

Gijs kreeg, samen met een toetje en wat fruitpot toch nog ruim 700 cc binnen ( pap van de flesmelk mocht ik meetellen) vertelde een medewerker van Nutricia me vorige week..
    Ook zei ze dat veel kindjes op deze leeftijd dit probleem hebben, omdat de melk niet meer zo interessant smaakt en de fles ook niet zo interessant is als eten van een lepeltje...

10. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ahh dames,, heb me toch over dat geknoei heen gezet.. want probeerde weer flesje sap te geven maar weer wil ze niet.. dan bijt ze wat op die speen en duwt ze de fles weg..

nu haalde ik dekseltje van de fles af, en liet haar zo proberen te drinken, oh oh oh wat een geknoei,, maar naar paar slokjes probeerde ze te slurpen, en heeft toch aardig wat gedronken..

zoals ik hier al lees, zal ze wel gewoon genoeg hebben van de fles

Deel Deze Pagina