Sinds maandag weet ik dat ik zwanger ben. Vandaag zag ik mijn lief weer en hebben we - voorzichtig- gevreeën. Nu heb ik , tot mijn schrik, licht bloedverlies. Ik lees wel dat het redelijk normaal kan zijn, maar het kan dus ook net zo goed het begin van het einde zijn. Daarom hoor ik graag van dames met zelfde ervaringen en hoe het verder is gegaan bij hen. Het is nu midden in de nacht en ik kan er echt niet meer van slapen!
je baarmoeder is nu extra doorbloed daardoor kan er makkelijker een adertje springen. als het mis is het je eigenlijk altijd stolsels en krampen, zolang je dat niethebt zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Had ik ook in mijn zwangerschap.. en dan best zwaar mijn been zat er helemaal onder. Je schrikt er heel erg van maar het is idd gewoon erg doorbloed nu je zwanger bent.
Ik heb het zelfde gehad met 18 weken en met 28 weken ineens na de seks! Ik ben naar de vk gegaan en die heeft ons laten zien dat het een bloedvaatje in de baarmoeder mond was die gesprongen was en we moesten even voorzichtig vrijene en met 28 weken moest ik even aan de onhouding Er was dus niks ergs bij mij maar je schrikt enorm! Als je je zorgen maakt kun je rustig de vk bellen of je huisarts.
ik had daar in het begin ook regelmatig last van, en was ik helemaal in de stress dat het mis was. Ik wilde dan absoluut geen seks meer, maar ja het is ongeveer maar bij 3 keer gebleven en het gaat allemaal goed nu en heb geen bloed meer gehad. Maar ik was er altijd behoorlijk ontdaan van, ondanks dat mensen tegen me zeiden dat het normaal was.
Wat lief dat jullie antwoorden. Ik vraag me alleen één ding af: ik ben nog maar nét zwanger, zoals je ziet. Is mijn baarmoedermond dan nu al zoveel beter doorbloed? Eigenlijk wilden we vandaag, heel feestelijk, mijn ouders vertellen dat ik zwanger ben. Maar daar zie ik nu toch maar vanaf. Ik vertel het maar wel, maar niet op de manier die ik eigenlijk voor ogen had. En ik meld het bloedverlies. Dan heb ik in ieder geval, omdat ze het weten, hun steun. Het is allemaal wel vrij minimaal gebleven tot op heden. Het was een sliertje rood en verder vooral rose. Mijn Lief was ook *sorry voor de beeldende taal* in mij gekomen, dus het leek wellicht meer omdat het "verdund "was door zijn bijdrage in de vrijpartij, zal ik maar zeggen? En we hebben het nog wel zó voorzichtig gedaan! De afscheiding is nu nog een beetje bruinig...en ik heb nog wel een erg gespannen buik, zoals de laatste 2 weken en geen erge kramp. Mijn temp is nog steeds goed hoog. Toch blijf ik er niet gerust op...maar er kan met een echo toch nog niet eens gekeken worden of het goed is...dus ik moet wachten tot 6 februari..de eerste echo. Maar dat is dus nog 3 (!) weken in spanning zitten. Hoe ik die nu nog door ga komen..ik heb geen idee!
Ik heb echt flink wat gebloed en zag was net zoveel ongeveer als ik normaal ongi zou worden ERG SCHRIKKEN deed ik dus. Als ik jou was zou ik gewoon voor de gemoedsrust de vk bellen en die kan je precies vertellen hoe en wat en misschien mag je dan wel zelfs eerder langskomen.
ik heb het ook gehad heel licht 1.5 dag...alleen met afvegen...verder geen krampjes of stolsels dus maak je niet te druk!en als je het echt niet vertrouwd gewoon even de vk bellen!niks aan de hand en maak je niet de druk is niet goed voor de beeb!succes meis
Ik ben niet bij een verloskundige, maar ik kom onder begeleiding bij de gyn ( vanwege overgewicht). Alleen zit ik nu 150 km van huis, bij mijn Lief. En ik las ergens al, dat ik te kort zwanger ben om via een echo te kunnen checken of alles nog goed is... Maar ik lees het wel heel veel (dat bloedverlies na vrijen kan optreden) en ik hoop, dat ik toch wat minder ongerust kan worden, want nu kan ik alleen nog maar stressen en huilen en dat lijkt me ook niet goed voor de zwangerschap. Hoe kan een mens nu nog genieten als ie zo bang is? Als ik na het weekend weer thuis ben..zla ik het ziekenhuis wel bellen ( tenzij hier de bloeding doorzet, maar daar ziet het nu niet naar uit).
Hoi Hoi, Ik stelde mezelf altijd gerust door te denken zolang je geen heftige krampen en helderrood (veel) bloedverlies heb dan zal het wel goed zitten. Ik heb bij deze zwangerschap, in het begin, na het vrijen meerdere keren bloedverlies gehad.
je kunt ook een ehbo bellen of een vk/gyn uit die buurt (die moeten je helpen namelijk en gewoon uitleggen dat je ver van huis bent en je toch graag advies wilt
Nog één ding wat me bezighoudt: is die baarmoedermond , zo pril als ik ben, dan NU al zoveel beter doorbloed?
volgens mij is het goed doorbloed vanaf het moment dat je zwanger raakt http://www.medicinfo.nl/%7B44a1c079-e1da-4674-8a6d-948687517220%7D/%7Bdf8eb92d-6889-4438-9c85-3396f548bf24%7D lees hier maar eens
Geen 1x last van gehad. Vooral in het begin merkte ik van onderen niet dat ik zwanger was. Sterkte ermee!
Je bent voor je gevoel net zwanger, maar natuurlijk al wel 2/3 weken he. Ik heb dit ook gehad bij 6, 7 en 8 weken. Als ik klaar was gekomen, dan had ik een beetje bloedverlies.
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar als ik mis is dan zal het bloed dat je verliest slijmerig, stroperig, felrood met stolsels moeten zijn (gepaard met krampjes, die wat in sterkte toenemen en weer afzwakken), dus het klinkt in mijn oren nog onschuldig. Je baarmoedermond is meteen al beter doorbloed. Daaraan kon ik altijd voelen dat ik zwanger was. Ik krijg meteen meer afscheiding en mijn schaamlippen zijn vanaf de eerste dag twee keer zo dik Probeer toch wat te ontspannen, ook al snap ik dat je in de stress zit!
Ik heb het ook gehad bij mijn vorige zwangerschap. Elke keer na de sex had ik wat last van bruin/rose verlies. Heel erg irritant, maar niet ernstig, want ik heb een gezond zoontje gekregen.
Lieve dames, Jullie ervaringen iin combinatie met uitleg van de VK op deze site, geven me een stuk meer rust. Natuurlijk blijft het spannend en kan ik niet wachten op de eerste echo, maar ik ben niet meer zo panisch als afgelopen nacht. Lief, dat jullie de tijd namen om mij gerust te stellen!