na het badderen zeker 30mn huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natascha01, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    Hallo,

Onze dochter van 13 wkn heeft sinds 2 weken het volgende;
    als ze in haar badje gaat of met papa en mama mee in bad, gaat alles prima totdat ze afgedroogd is. Dan begint ze met hysterisch huilen waarbij niets helpt en waarbij ze niet te troosten is dus nu gaan we maar gewoon door met aankleden en daarna gaan we rustig met haar zitten maar ook dan houd het toch nog minimaal een half uur aan. Het begint ook echt pas nadat ze is afgedroogd dus dat is het niet. Ook maakt het niet uit of we het voor de fles, na de fles of tussendoor doen. Ook het dagdeel maakt geen verschil. Op het CB wisten ze ook niet wat het kon zijn en het typische is dat het pas na het afdrogen begint. Wat een beetje lijkt te helpen is om haar wat voeding te geven, dit lijkt te werken als troost.
    Heb je nog tips om dit zowel voor haar als ons te vergemakkelijken?

gr
    natascha

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik herken dat niet. Vreemd, doe je iets in t badje?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    of kan het aan de handdoek/hydrofiel doek liggen waarmee je haar afdroogt (wasmiddel ofzo waarmee dit gewassen is) ?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb het hier ook wel gehad, maar ik had het idee dat mn dochter na het badderen zo moe was, dat het allemaal teveel was. Of ik nou om 8.30 of om 19.00 badderde, bij het afdrogen of als ik aan de romper begon was ze aan het huilen. Ik heb toen een poos met ze gedouched, dat ging sneller. Nu gaat het weer goed gelukkig.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    misschien heeft ze het koud uit t badje?

6. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    zuilichem
    hallo meiden,

ik doe sinds haar geboorte hetzelfde in het badje, iets met lavendel wat zou helpen om te gaan slapen. en ik gebruik ook hetzelfde waspoeder en geen wasverzachter. Het is ook pas na het afdrogen. Ook gaat ze dan absoluut niet slapen, dat doet ze dan pas als ze als troost wat voeiding heeft gekregen....Net of ze daarvoor zichzelf de rust niet gunt. Maar we hebben het ook geprobeerd net nadat ze uit bed kwam s'ochtends en dan is ze altijd wel 1,5 uur wakker maar ook dat bood geen verlichting. Echt moeilijk hoor want badderen gaat goed maar daarna, p[oeh poeh

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    heeft ze misschien last van een wat droog huidje wat dan wat jeukt na het badderen?

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het klinkt een beetje alsof ze wat overprikkeld ofzo raakt door het badderen. Ik zou ook eens proberen te douchen met haar en kijken of ze het dan ook doet na het afdrogen.

9. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Wij hebben hetzelfde gehad en ik had het idee dat de overgang van het rustgevende warme water naar het gedoe van aankleden te groot voor hem was.
    Na het badje wikkelde ik hem in warme handdoeken in en hield hem een tijdje (rechtop) stevig tegen mij aan om hem een gevoel van geborgenheid te geven.
    Na een aantal minuten kon ik hem dan zonder problemen aankleden.

10. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    zuilichem
    queen; ook dat hebben wij geprobeerd, ging 2 keer goed maar daarna helaas ook niet meer. Ja, we hebben een droppie met gebruiksaanwijzing, haha. Terwijl alle andere dingen lopen als een trein zoals slapen en voeding...

11. misa

misa Niet meer actief

Droge huid? Te veel prikkels? Misschien helpt het om vlak voor een voeding te badderen of douchen, zodat ze daarna altijd lekker kan drinken en slapen.

12. Konijntje82

Konijntje82 Actief lid

25 jul 2010
    140
    0
    0
    momenteel geen
    Purmerend
    Tip 1: Voorzover ik weet kun je ze beter pas die douche/badderdingen met lavendel geven als ze al wat ouder zijn. Aromatherapie kan overprikkelend werken.

Tip 2: Misschien heeft je kind een gevoelig huidje en kun je een ander douche/baddermiddel proberen zonder aromatherapie en speciaal voor de gevoelige babyhuid.

Tip 3: Misschien krijgt je kindje wat van het badwater met lavendel binnen en krijgt krampjes na het badderen.

Tip 4: Als laatste moest ik denken aan je bevalling...baby's herbeleven de bevalling heel vaak, vooral het eerste jaar, meestal in hun slaap. Stel jouw bevalling ging heel snel of heel "naar" zoals keizersnede, dan kan je kindje dit herbeleven na het badderen...eerst veilig en warm in het badwater en dan ineens er uit gerukt als het ware.

Ik hoop dat het snel helpt en anders kan je altijd nog proberen met zijn 3-en te douchen. Sterkte :)

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Probeer na het badje meteen contact met je kindje te maken.

Rustig aankleden misschien wat olie gebruiken wat masseren en alles rustig niet haasten dat soort dingen.

Met de voetjes spelen knuffelen kusjes geven dat soort dingen gelijk een soort van andere aandacht geven en je weet sommige kinderen hebben gewoon een hekel aan aankleden.

Praat met haar zing een liedje dat soort dingen.

Dus probeer haar te sussen met worden gezang en aanraking leg haar rustig op het aankleed kussen dep haar droog niet wrijven dat soort dingentjes.

Sterkte ermee.

Deel Deze Pagina