Wij gaan in Mei 2 weken naar Turkije met onze dochter (dan 10.5 maanden) maar wat nemen jullie aan medicijnen mee op vakantie voor jullie kleintjes? Ik had zelf: -anti muggen spul (is dat nodig? ) -ORS -zonnebrand factor 50 -misschien ook iets van aftersun? Moet ik verder nog ergens aan denken? Alvast bedankt!
Dit zag ik op een vakantie info site: Medicijnen binnen handbereik Zorg ervoor dat je de belangrijke geneesmiddelen altijd bij de hand hebt. Reis je met het vliegtuig, stop de geneesmiddelen die je op doktersrecept hebt dan in de handbagage. Gaan jullie met de auto op vakantie, dan is het belangrijk dat de verbandtrommel op een plek ligt waar je er makkelijk bij kunt. Bijvoorbeeld in het dashboardkastje en dus niet ergens onder de tent en de koffers. Rust je reisapotheek in ieder geval uit met: eigen geneesmiddelen op doktersrecept ORS (zout- en mineralenoplossing), bij diarree helpt dit uitdroging voorkomen pijnstillers kinderparacetamol digitale thermometer pleisters en (gaas)verband steriele gaasjes ontsmettingsmiddel zoals sterilon en jodium pincet (nagel)schaartje tekentang antimuggenstick of ander insectenwerend middel afterbite, een zalfje dat helpt tegen de jeuk van insectenbeten zonnebrandcrème met een hoge factor (minimaal factor 30) aftersun pilletjes tegen reisziekte Ik neem ook altijd vsm vallen en stotencreme mee.
Thanks! Had al zitten google-en, maar kon nergens zo'n handig lijstje vinden Maar er 'moet' toch iets meer mee dan ik dacht...
zelf nemen wij ook nog creme mee voor na het zwemmen omdat hij een droge huid had na het zwemmen, ook namen wij vitamine D druppels mee,