ons meisje heeft sinds vorige week woensdag al diarree. Van woensdag tot en met zaterdag zeker een luier of 10 per dag waarvan ze zo'n 4 a 5 keer per dag echt helemaal onder zat. Vrijdag ben ik bij de huisarts geweest en die zei dat het een dag of 5 mocht duren. We moesten haar iedere twee uur een fles aanbieden zodat ze neit zou uitdrogen. Nu gaat et iets beter maar zeker nog niet goed. Zodra ze een fles krijgt krijgt ze ook een poepluier die nog steeds heel waterig is. Het is echt fles eruit, luier vol. De huisarts zegt dat zolang ze goed drinkt en ze levendig is dit niet zo erg is. Maar zo kan ik toch niet doorgaan, het moet toch een oorzaak hebben ook en er moet toch wel iets tegen te doen zijn?
Hou haar goed in de gaten. Drinken is het belangrijkste. Als je je zorgen maakt, gewoon weer de HA bellen hoor. Sterkte en beterschap voor je meissie.
Wij hebben dit eerder ook gehad en op den duur bleefhet aanhouden en wat bloed erbij bleek hij koemelkallergie te hebben, dan hebben ze ook zo lang diarree...
Er heerst ook echt buikgriep! Genoeg laten drinken en eventueel ORS geven, dit is een poeder dat je oplost in water, en daar zitten mineralen en zouten in, dat is tegen uitdroging. Maar als het je niet lekker zit, bel je gewoon weer naar de ha, en leg je je gevoel uit.... Met kindertjes moet je altijd voorzichtig zijn vind ik!
Bij ons zei de ha dat het wel 2 weken mocht duren. Ik zou ook eventueel ORS gaan geven en zolang je kleine verder nog goed drinkt is er nog niks aan de hand. ORS geven ze ook als je kleine in het ziekenhuis beland ivm gevaar voor uitdroging. Dit kun je gewoon bij drogist en apotheek kopen. Als het je toch niet lekker blijft zitten, idd gewoon weer naar de ha gaan.
Hier ook al lang hele dunne ontlasting; normaal heeft hij om de 3 of 4 dagen ontlasting (is wel weer te lang). Sinds 2 weken heel dun: hiervan had hij de eerste week 7/8 dunne poepluiers en nu de laatste week ongeveer 3 hele dunne. Hij heeft geen koorts of krampen. Zelf dacht ik aan tandjes, maar er zijn nog helemaal geen harde bobbels te voelen. Het CB dacht aan een buikvirus. Ik wacht nog maar even af want hij plast goed en is alert. Wel lastig he? Iedere keer dat verschonen. O ja, een koemelkallergie heeft een baby (meestal) niet meteen; een allergie bouw je op. Maar daar denk ik (in mijn geval) niet aan hoor (ook al zit hij al maanden onder het eczeem). Men zegt dat ze dan veel moeten huilen en niet groeien.
Zeg dat wel Syl, hebhet idee dat sinds woensdag mijn leven alleen maar bestaat uit verschonen, in bad doen, omkleden en kleertjes uitboenen haha. O ja, en natuurlijk werken en oppas regelen! Ik mag vanmiddag even langskomen bij de HA. Ze maakt verder een prima indruk maar wil toch even bespreken met de HA.