Sinds een paar weken als we onze zoon op bed leggen kruipt ie bijna direct als wij weer beneden zijn bij ons in bed. Zijn uitleg is er zitten monsters en krokodillen op me kamer Hij heeft al een nacht lampje en de duur staat al open(wil die zelf) Wie heeft hier ervaring mee? En was het een fase of moet je er echt mee aan de slag?
Samen op een grappige en leuke manier de monster en krokodillen uit zijn kamer jagen, bijvoorbeeld uit het raam gooien? We hebben er geen ervaring mee maar ik lees wel eens dat monsters en spoken zo verjaagd worden
Mijn broer zet sinds kort iedere avond met zijn dochter een bakje water neer oor de krokodil , want misschien heeft die alleen maar dorst ? Werkt super !
Mijn dochter heeft wel een periode gehad dat ze echt angstig was in bed. Overigens nog steeds wel dat ze het eng vindt om alleen dr bed uit te komen als t donker is. In de periode dat ze er echt geregeld slecht om sliep, heb ik haar geleerd hoe ze zich kon 'beschermen'. Ahv een filmpje waar ze op dat moment veel naar keek. Dat heeft haar goed geholpen.
Bij ons een fase. Heb dochter aangemoedigd om ze zelf weg te sturen, zodat ze ons er niet voor nodig had. Leek me ook beter voor haar zelfvertrouwen. Vandaag zei ze toevallig weer dat ze niet kon slapen omdat er een spook was dat kindjes at die O. heten. Ze vertelde dat ze had gezegd dat ze Lauwie heette, zodat ie haar niet lustte .
bedankt voor de tips we gaan er eens mee aan de slag! Hij heeft altijd goed geslapen enz maar sinds zijn 2de is er steeds wat haha
hier monsters achter de kast, spoken in de gordijn en heksen lopen er ook ergens rond. Hier jagen ze we weg door hun heel hard op hun neus te slaan, eerst slaat mama en daarna Nr2. En dan lopen ze terug naar het moeras.
Mijn dochter had jammer genoeg last van 'andere' verschijnselen... Zielen en geesten om het zo te zeggen. Ik geloof daar zelf ook in en zag dr een keer dat ze heel klein was dr oogjes open doen, naast haar kijken en ze schrok dr eigen helemaal te pletter!! Schreeuwen en helemaal over haar toeren en bleef maar kijken naar die ene plek in de kamer. Vond het super zielig en ging iedere avond even door haar kamer vertellen dat ze niet welkom waren enz. Hielp erg goed. Vanaf die avond wist ik ook dat ze dus meer zag als wij op het blote oog konden zien. Het huis waar zij eerst opgroeide was van mijn moeder en stond op een aardbreuk en was dus een inloop voor allerlei verdwaalde zielen enz.. Een beetje spookhuis dus ik heb er zelf ook erg last altijd gehad Nu ben ik lekker met reinigende wierook aan het stoken, even lekker alle negativiteit uit me huis!
Wij jagen ze weg en schoppen ze de deur uit. Toen zoon kleiner was heb ik eens een speciale medicijn gemaakt dat ik rond om de deur deed ( buiten deur) zo dat ze niet weer binnen konden komen.
hier geen medicijn, maar een directe telefoonlijn. Als ze te veel komen spoken bel ik de baas van het moeras en ben dan heel kwaad omdat hij zijn monsters niet bij hem houdt. Werkt erg goed (en leuk dat de tante aan de andere kant heel goed een monstermoerasbaas kan spelen)
En wat als je nou als Hij wakker word de krokodil het raam uit gooit .. Wij hebben wel eens midden in de nacht het rolluik omhoog gordijnen aan kant en hup de heks eruit Hihi .. Ps snel verder slapen haha