Wat voor kleertjes baby geboren in Juli?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ukoldaatje, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Mijn dochter is tijdens hele hete dagen in juli geboren en direct na haar geboorte kreeg ze een pakje aan met korte pijpjes en korte mouwen. Het meeste lag ze in alleen een rompertje (de eerste dagen!) maar toen die erge hitte over was ging het al snel om in pakjes met lange mouwen en lange broekjes (en toen was het ook nog zo'n 25 graden hoor).

Dus ik zou 1 of 2 setjes met korte mouwen doen en de rest lange mouwen.

Wat D. trouwens aanhad vond ik helemaal niet leuk :) Dus op de eerste foto's staat ze in een pyamatje met korte mouwen wat we van een kennis hadden gekregen en niet iets wat wij hadden uitgezocht. Maar de verpleegkundigen vonden het te heet voor wat wij klaar gelegd hadden ;)

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Het is duidelijk hihi we hebben meer hydrofiele luiers nodig! Ik heb ze telkens in mijn handen en leg ze dan weer terug.. Moet ze toch meenemen.

Stuk of 10 heb ik er nu. Haal ik er 2 a 3 pakken van 6 bij, dan heb ik voor die 2 kleintjes wel genoeg. Als ik goed doorwas, want hier gebruik ik bij mijn zoontje elke dag 1. Geen idee hoeveel je bij een babytje nodig hebt.

En ik zorg dat k van maat 50/56 verschillende soorten kleertjes heb. Dan zit ik altijd wel goed. Ja en als ze het niet aankan omdat ze te groot is, of te warm is, dan heb ik voor de toekomst nog kraamkadootjes toch? Voor kennissen of vriendinnen. Desnoods marktplaats.

Nou ben ik toch niet van al te dure merken. Vind ik wel mooi maar zonde. Ze zijn er zo uit, en het is zo vies, en ik ben erg slecht in vlekken uit kleding krijgen...erg he..

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Is er ook iemand die je op dat moment kan vertellen of iets te warm of te koud is? VOel me echt een leek op dat gebied. Kraamhulp zeker?

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    navelbandjes zitten niet in het kraampakket, dus gewoon die oudjes gebruiken! Denk dat er ook weinig verschil in zit, ik heb dezelfde als mijn ouders volgens mij... Het zijn van die langwerpige witte strookjes. Ook nergens in een ander kleurtje te krijgen geloof ik. Ze kosten nu 2,95 bij de Hema voor 3 stuks, dus dat zijn de kosten niet, vergeleken bij de andere spulletjes.

Tja, het ligt er maar net aan wat voor kindje je hebt! Je hebt natuurlijk ook nog het probleem dat het overdag 35 graden kan zijn en dat het 's avonds snel afkoelt. Goede reden om lekker los te gaan in de winkels!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja die bedoel ik!

Van die langwerpige lapjes wit van kleur. Heb er een berg liggen zeg hahaha.

Hoe gebruik je die eigenlijk?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jep en die moet je vooral gewoon het hemd van het lijf vragen :)
    Die legt je precies uit hoe je kunt weten of je kindje voldoende op temperatuur is, of ze het niet te warm of juist te koud heeft... enz enz :)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat betreft de navelbandjes: Die worden niet meer gebruikt ;) ze staan nog wel op de uitzetlijstjes, maar de kraamzorg draait indien nodig een steriel gaasje uit het kraam pakket om het navelstompje heen en daarna gaat gewoon de luier + romper aan.

Ik ga toch ook nog maar een romper-pakje met korte pijpjes kopen voor onze eind-juli buikbaby!

Deel Deze Pagina