Wat voor konijnenhok voor 2 konijnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ammie1984, 4 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Voor overdag wil dit prima maar s nachts zou ik niet aandurven, vooral voor de veiligheid van de konijnen. Wij hadden destijds een ren van 6m2 en 1,5 diep gaas ingegraven, dan konden ze niet weg.
    Een gaaswerk erom heen en daarboven nog van dat slappe net zodat er geen dieren in konden, stond naast een schuurtje dus daar konden we dat aan vastmaken.

NiekeKris vindt dit leuk.
  2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Ik heb gaas er onder liggen.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Wat @NiekeKris ook zegt ligt wel aan je konijnen. Die van mij vreten alles:roflmao::roflmao:

4. Fraser

Fraser Niet meer actief

Wij hebben een hok met ren er om heen. De ren is 1m hoog en er zit nog een net overheen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.899
    113
    Qua ren ligt er ook aan waar je woont. Afdekken is altijd veiliger (qua roofvogels ed en in sommige gebiedende qua vossen en afhankelijk van de grote en het gedrag van je konijn ook katten ed). En ook qua ontsnappen; ze kunnen springen. ;) Als je tuin verder ook konijnproof is geen drama, maar anders zou ik zeker afdekken. Ze een een trouwens ook goed vast, die van ons duwden hem rustig omver. :D

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    Ligt ook aan de konijnen. Mijn franse hangoren kunnen makkelijk over hun ren springen maar hebben dat nog nooit gedaan.

7. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Is zo’n hok wel groot genoeg om twee konijntjes in te laten slapen? Of dienen ze allebei een apart hok te hebben?

Bijgevoegde bestanden:

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja dat hebben wij ook. Overdekte grote ren met bestrating onderin (goed voor hun nagels en ze gaven er niet uit) en allerlei dingetjes. De kinderen hebben er een zandbak voor de konijnen in gemaakt, vinden ze helemaal gaaf en ze koelen er op warme dagen in af. Een grote waterbak, niet zozeer om uit te drinken (doen ze ook wel) maar met om mee te spelen. Konijnen zijn enorm speels! We gooien er ook regelmatig snoeiafval in, spelen met takjes is het hier helemaal.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Is prima hoor. Wij hebben 2 Franse hangoren en die liggen toch altijd tegen elkaar aan/ half op elkaar. Als er buiten maar ruimte is.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben het met @merah eens dat wanneer je een goede grote ren hebt het hok helemaal niet zo belangrijk is. Omdat wij een hele grote ren hadden, hadden we een klein simpel hok. Het grappige was nog dat ze wanneer ze in het hok zaten ook nog tegen elkaar op 1 cm2 lagen:roflmao:

11. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Bedoeling is om hok en ren op deze ruimte te zetten. Dat is 4m2. Als we hem langer maken komt het in de loop onze achterdeur, dus dat is niet zo heel handig. M’n man is nu met m’n jongste dochter naar de intratuin om te kijken voor afrastering om het hok.
    En we kunnen de ren ook regelmatig open zetten zodat ze wat meer de tuin in kunnen. We hebben alleen kunstgras, dus dat vind ik wel een beetje gevaarlijk.. En ook twee poezen.. dus daar wil ik ook wel wat voorzichtig mee zijn

Bijgevoegde bestanden:

12. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    ja ik weet ook wel dat je reactie goed bedoeld was
    We gaan idd kijken om zelf iets in elkaar te knutselen. Maar we kunnen niet echt iets van een geschikt ‘deurtje’ vinden voor de ren. Is het ook een optie om een onheining te maken van gaas en palen oid waar wij en de meiden zelf overheen kunnen stappen?

13. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Zelf een deurtje maken met scharnieren?
    Vast tips genoeg op timmerman Google ;)

14. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft zelf een poort gemaakt van hout.

Deel Deze Pagina