Wat voor kraamcadeautjes vragen jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Premama, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik ben ook bezig met een lijst op lijstje.nl.
    Wel zo makkelijk voor de mensen die graag iets geven wat echt gewenst is. Met onze bruiloft hadden we ook een kadolijst, en dat is prima bevallen, zowel bij ons als bij de gasten.

    Je weet van te voren dat iedereen iets mee wil brengen, en je weet v ook dat het vervelend is als je als gast iets meebrengt waarop matig enthousiast gereageerd wordt (ik ben simpelweg niet in staat om metéén "oprecht" enthousiast uit mijn ogen te krijgen bij een ongewenst kado... vervelend als dat gebeurt dus!). Dus zo'n lijstje vind ik een prima middel om elkaar te helpen!

    Ik heb er voor een deel heel specifieke dingen op staan, vooral bij de duurdere dingen (een bepaald type boxkleed, een bepaald merk & type babyfoon, een wipstoeltje in een bep. kleurstelling, etc.). Daarnaast heb ik ook veel dingen zoals "een jurkje maat 62" en "een mobile in felle kleurtjes". Mensen kunnen afvinken wat ze aanschaffen en zo voorkomen we dan meteen dat onze dochter strakt 85 jurkjes en geen enkel pyamaatje heeft.
    :)

    Groetjes
    Maris
     
  2. HammyQ

    HammyQ Actief lid

    8 jun 2007
    115
    0
    0
    Wij hebben geen lijst en laten het aan een ieder zelf over wat ze willen geven. Heb zelf de ervaring met verjaardagen en sinterklaas enzo dat als je een lijst maakt met dingen die je graag wilt hebben (merk en alles erbij) dat ze nog met iets anders aan komen wat dus net niet goed was.

    We wachten dus wel af wat we krijgen :D
     
  3. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Aan mijn vader, zus en schoonfamilie vraag ik heel gericht wat we kunnen gebruiken (kinderstoel, doomooseat, babybjorn e.d.) en verder wil ik geen kadootjes. Wij doen een kaartje van oxfamnovib bij het geboortekaartje met daarop de tekst dat we meer dan genoeg knuffels en kleertjes hebben en dat we graag zien dat mensen een kado aan de novib geven. Zo help ik mezelf (ik haat knuffels en kleertjes kies ik zelf uit) en help ik mensen in de 3e wereld met spullen die écht nodig zijn.
     
  4. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    Wij hadden ook een geboortelijstje aangelegd bij een kinderspeciaalzaak.
    Je kan er opzetten wat je wilt en inderdaad in allerlei prijsklasses.
    Vind het leuk dat mensen iets uit de lijst kopen, dan ben je zeker dat je het niet dubbel hebt en dat het iets is wat je echt wilt.
    Hier bij ons wordt dat altijd zo gedaan. Je laat het gewoon op je geboortekaartje drukken, zo van "Vrijblijvende geboortelijst bij..."
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja ik zat ook met het feit dat ik het vervelend vind om dingen eerst zelf uit te zoeken.. en ze vervolgens door iemand anders te laten kopen

    ik denk dat we het dus gewoon andersom gaan doen.
    een lijstje met dingen die we al WEL Hebben
    zodat mensen geen dingen gaan kopen die we al 3 kee rhebben :)
    en dan laat je toch de eigen creatieve geest volledig de ruimte

    want tja.. het si toch veel leuker als mensen zelf bedenken wat ze willen geven :)
    kan je zeer aangename (en ook wel midne raangename) verrassingen opleveren toch :)
     
  6. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Hier ook geen speciaal lijstje. Wel wil ik heel graag een lodger (wikkeldoek) hebben en een boxkleed. De rest hebben we eigenlijk al. Als mensen het vragen zeg ik wel wat ik wil hebben/ nodig heb.
     

Deel Deze Pagina