Baalmomentje *financieel *

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaa6, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Jaar begonnen met een heel groot spaarbedrag
    Nieuwe keuken nieuwe badkamer dus een deel op nu bijna alles op want er kwam een enorme maar dan ook enorme tegenslag

Op naar het nieuwe jaar 😫 weer sparen
    Altijd dat achteraf gedoe
    Wilde het even delen wie kent dat gevoel?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.497
    36.454
    113
    Jep hier. Bijna alles uitgegeven aan het huis afgelopen jaren en net een andere auto, we wilden nu even flink sparen, maar alles zit tegen haha. Droger kapot, man enorme tandartsrekening, vanochtend een bril voor jongste moeten aanschaffen (+6=duur), straks winterbanden en nog een tandartsrekening, blijft zo maar weinig over om te sparen.

3. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ja baal echt enorm ik moest vorig jaar nog een deel belasting betalen over het spaartegoed en nu bijna niets meer😳
    Maar ja het dak dat stuk ging en een vrij nieuwe auto moeten kopen dat had ik bij de keuken en de badkamer niet bedacht 😅

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Denk dat iedereen dat wel eens heeft. Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en hup mijn elektrische fiets houd er mee op. Op zich geluk omdat ik nu kan autorijden maar ik werk juist graag op mijn fiets. Benzine slurpt veel al die kleine stukjes in de wijkzorg.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    zul je altijd zien. Net als je denkt flink te kunnen potten gaat alles stuk.

6. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Jep altijd alles tegelijk, hier ook al 6 maanden financieel tegenslag..
    moeilijk.. maar komt uiteindelijk allemaal weer goed..

7. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ja ik ken het, alleen wel om andere redenen. Man is bijna 4 jaar terug ontslagen uit de zorg. Ik was net zwangerr van de eerste. Na 9 maanden thuis zitten had hij zich omgeschoold tot buschauffeur. Hij zit helemaal op zn plek alleen moet hij het momenteel doen met een 0 uur contract. Als hij lekkere weken heeft kunnen we iets sparen, maar dan breekt er weer een mindere periode aan en daar gaat je spaargeld. Of uitkering vakantiegeld: auto kapot.. We hebben het niet super slecht, maar zou zo graag een keer een buffer hebben of de kinderen eindelijk hun mooie slaapkamer geven. Hopelijk komen er snel vaste plekken vrij.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Daarom doen wij echt alles in delen. Wij hebben een minimaal bedrag op de spaarrekening wat er op blijft staan. Alles daarboven is voor nieuwe tuin etc. En ja, bij ons moet de tuin, vloer beneden, badkamer en wc gedaan worden. Het kan nu allemaal, maar dan zit ik onder het minbedrag en als er dan een tegenslag komt dan is het op.

Dus volgend jaar pas de vloer, jaar erop de tuin en jaar daarop de wc en badkamer.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja herkenbaar.. Vorig jaar auto kapot gelopen. Om een goeie degelijke gezinsauto weer te kunnen kopen waar we hopelijk jaaaaren in vooruit kunnen moesten we een flinke uitgave doen. We moesten dus een deel bijlenen bij schoonouders. Gelukkig alles achter de rug en zijn we weer bezig om een pot voor onszelf op te bouwen ☺️

10. p1982

p1982 Niet meer actief

Herkenbaar

Na de zomervakantie een caravan gekocht en gelijk hele inboedel erbij

Droger en wasmachine wat kapot ging

Onkosten voor zorgkosten van de oudste maandelijks

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik dacht na mn verlof extra inkomen te hebben. Helaas koos het gezin er aan het einde van mn verlof voor om naar een andere gastouder te gaan. Moet helaas weer opnieuw mn opvang opbouwen. Gelukkig wel een zakelijke buffer, maar die is ook een keer op dus ben druk bezig met meer gezinnen zoeken. Nu even zuinig aan doen en dan hopelijk 2016 een beter financieel jaar.

12. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Zo doen wij het ook, alleen sommige dingen zijn niet te voorzien.

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Zo doen wij het ook. Geeft me wel een veilig gevoel.
    Maar afgelopen jaar is ons spaargeld enorm geslonken!
    O.a. alles voor de baby, kamertje verbouwd enz
    zelf een nieuw bed, nieuwe wasmachine, meubels, dure reparatie auto, belasting terugbetalen en ervoor gekozen om een andere schuld van ruim €5000 in 1 keer te betalen.

We hopen nu weer te kunnen sparen ipv alleen maar uitgeven

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ja hier ook .. Trouwen (groot en alles erop en eraan ) dure huwelijks reis .. Huiskamer ( nieuwe meubels vloer schilderen enzo ) de wc helemaal laten verbouwen .. Nieuwe wasmachine was geen noodzaak oude was niet stuk maar te klein .. 5 kilo nu een 10 kilo 😊 Maar maand later ging de droger stuk 😱 Dus nieuwe droger tja niks aan te doen ..
    De spaarrekening is zo goed als leeg .. Maaaaaar ben wel blij met mijn nieuwe spullen enzo we sparen gewoon op nieuw .. Ik heb altijd 2 spaarrekeningen en echte tegenvallers kunnen we bijna altijd wel opvangen via onze lonen .. We sparen gewoon weer op nieuw .. Dit keer voor een 2e dakkapel 😊 Oh ja in november/december spaar ik altijd een stuk minder ivb 3 verjaardagen 2 kids van ons en ik zelf en natuurlijk Sint en kerst oud en nieuw enzo ..

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm, hier ging na een half jaar dubbele woonlasten en daarna een nieuw huis ( Met nieuwe bank, kasten, deels nieuwe bedden ) de spaar rekening kleiner als die van de kinderen.... Toch nog wel wat centjes achter de hand maar erg minimaal. Maar dat komt allemaal wel weer goed toch ;)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.497
    36.454
    113
    Ja, doen wij in principe ook, maar ja soms loopt het even anders. Onze keuken bleek onveilig te zijn ivm verkeerd aanlegde elektriciteit, alles moest eruit en 20 jaar oud, dus moest er een nieuwe in. Nog geen half jaar later stroomt er ineens liters water zo door het plafond de keuken in, nieuwe badkamer tot gevolg. Jaar erop tuin zo verzakt dat de hele tuin in de sloot dreigde te vallen. Soms heb je dus geen keuze.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.497
    36.454
    113
    Ja, zo hier ook. Maar ik ben altijd heel blij wat achter de hand te hebben, ook al is het minimaal. Er zijm mensen die helemaal niks hebben en ook geen uitzicht erop, lijkt me vreselijk. Zoals nu mijn zoontje ineens eens een bril nodig heeft, kost toch even 250 euro en dan ben ik zo blij dat we dat gelukkig zo kunnen betalen, dat zijn ook niet dingen die je uit kunt stellen. Maar nu weer hard sparen om het weer aan te vullen en hopen dat het nu een beetje gedaan is.

18. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Herkenbaar, als alles beter lijkt te gaan en je denk te kunnen sparen komt het volgende. Zo gaat t al jaaaaaaren. Kunnen wel rondkomen, maar van het sparen komt niets :(

19. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Herkenbaar.. eens in de zoveel tijd komt alles tegelijk, niet normaal..

Wij begonnen afgelopen week met een kozijn waar houtrot in zat.. bleek een beetje meer houtrot dan in eerste instantie gedacht, dus duurder.. Nu moet alles buiten geschilderd worden, nou das ook niet goedkoop.. de CV moet gecheckt worden.. Kerst en Sinterklaas komen eraan.. en dan is de rekening weer leeg.. op naar het nieuwe jaar..

20. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Heel erg herkenbaar. Toen ik mijn man leerde kennen had ik een mooie spaarrekening, nu 5 jaar later is die bijna leeg.
    2 x een flinke tegenvaller ivm belastingen, op 2 jaar tijd auto 2 x total loss, een huis gekocht en werk verloren.
    We sparen wel iedere maand een (klein) bedrag maar nu met een kindje op komst zal dit ook worden opgebruikt.

Edit: het huis dat we kochten had overigens opstijgend vocht en toen dat hersteld was lekte het dak ;)

Deel Deze Pagina