Ik zat zo eens na te denken... Volgend weekend gaat de klok een uur vooruit. Stel dat je kindje wordt geboren om 2:00 snachts precies, de klok gaat dan officieel een uur vooruit, dus 2:00 uur is dan 3:00 uur. Hoe laat is je kindje dan geboren?
03.00 uur zou ik zeggen edit: ook met evt medische zaken lijkt me. Wanneer een kindje na x aantal uur bijv weer geprikt moet worden op suiker of iets dergelijks, dan klopt het niet wanneer ze de oude tijd gebruiken.
Zodra de klok 2 slaat gaat ie een uur vooruit. Dus als je klokslag, heel precies, in die ene seconde na 2 uur geboren wordt... dan ben je om 3 uur geboren
Dat lijkt mij inderdaad ook wel, dat het kindje dan om 3 uur is geboren. Vind het trouwens wel leuk over nagedacht haha!
Maar wat nou als de tijd terug gaat dan ? Dat je kindje klokslag 3 uur word geboren ? Is het dan gewoon drie uur of de tweede 2 uur
hahaha ja want ik zat eerst zo te denken: stel dat de klok terug gaat, en je kindje wordt om bijv 2:30 geboren. Als het dan een half uur oud is gaat de klok terug naar 2:00 maar dan is je kindje dus in de toekomst geboren...
Ik ben zelf geboren op 2 april 1978. In de nacht dat de klok een uur vooruit ging. Op mijn kaartje stond 2.48 uur als geboortetijd. Maar als de klok van 2 naar 3 uur gaat dan bestaat er dus geen 2.48 uur. Heb het altijd wel bijzonder gevonden.... Gr. Dolfijn
Vind het wel heel komisch dat je hier over nadenkt. Zou totaal niet in me opkomen. Vorig jaar belde een patient op met de vraag hoe laat hij zijn medicijnen nou in moest nemen. Oude of nieuwe tijd ?
Haha leuk bedacht! Nu ga ik er idd over na denken... als je tussen 2 en 3 wordt geboren dan bestaad die tijd dus niet eens... maar ik zou zeggen 3 uur. Wel bijzonder als het je over komt. De moeder van een vriendin van mij is op 01-01 geboren en haar tweelingzus op 31-12 voor 0.00 uur. Dus beide op een andere dag en een ander jaar dat is ook heel bijzonder vind ik.
denk ook om 3.00. Maar misschien dat je als ouders zijnde dat zelf mag kiezen. Onze zoon werd met een keizersnede geboren, om 24.00 's nachts. We mochten kiezen of hij op de 12de of de 13de werd geboren. Voor een zondagskindje gekozen, dus de 12de. Op geboortekaartje staat ook 23.59 als tijd.
Hier je antwoord van Wikipedia: Nederland De zomertijd is niet altijd op dezelfde datum ingevoerd: 1916-1939: voor de vaststelling van de duur van de zomertijd werden verschillende regels toegepast, zoals blijkt uit de jaarlijkse publicaties in het Staatsblad. De vroegste begindatum was 26 maart (in 1922), de laatste einddatum 8 oktober (in 1922, 1933 en 1939) 1940-1942: ononderbroken zomertijd van 16 mei 1940 tot 2 november 1942. In 1940 werd ook omgeschakeld van Amsterdamse Tijd naar Midden-Europese Tijd. 1943: zomertijd van 29 maart tot 4 oktober 1944: zomertijd van 3 april tot 2 oktober 1945: zomertijd van 2 april tot 16 september 1946-1976: geen zomertijd 1977-1980: zomertijd loopt van de eerste zondag van april tot de laatste zondag vóór (of op) 1 oktober. De vroegste begindatum was 1 april (in 1979), de laatste einddatum 1 oktober (in 1979 ) Sinds 1981 gelden de regels zoals vastgesteld in een richtlijn van de Europese Unie.
Hier hadden wij ook al over nagedacht, al hoop ik het niet te halen . Maar om 2 uur geboren is dus gewoon om 3 uur, tenminste, lijkt me gewoon logisch, want zo is het toch gewoon?
Maar als je kindje om 1:59 geboren wordt, gaat een minuut later de klok een uur vooruit. Daar moeten ze dan gewoon rekening mee houden.
ahaa bedankt, ja ik loop nog niet zo lang op deze wereld Ik zei tegen mn moeder ooh dacht dat de tijd altijd met pasen een uur vooruit ging haha. En toen zei ze, nee altijd de laatste zondag van maart. Het is iets wat me zoo niet interesseert eigenlijk. Ik heb nog nooit problemen gehad met tijd veranderingen vanwege werk ofzo