Moestuinhulp gevraagd, sla uitdunnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maedra, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Volgens mij zitten hier best veel dames met groene vingers, dus ik waag even een poging. :)

Ik heb in de vensterbank sla gezaaid in een zaaibak van 30 vakjes,dus ik heb nu 30 losse kluitjes met sla. Het is rode pluksla en eikenbladsla. Ik heb telkens een paar zaadjes per vakje gedaan, dus nu heeft elk vakje een aantal stengeltjes. Binnenkort wil ik het in de volle grond gaan zetten en dan moet ik het uitdunnen, maar hoe doe ik dat? Op het ene zakje staat "dicht op elkaar zaaien niet teveel uitdunnen" op het andere zakje staat afstand tussen plantjes, iets uitdunnen.

Is uitdunnen dat elk "stengeltje" zijn eigen plekje heeft? Of mag het wel in plukjes blijven? Ik heb in mijn boeken gekeken en gegoogled, maar kan het niet goed vinden. Ik heb nu van de dicht op elkaar sla kluitjes met denk ik elk 10 stengeltjes en van de "uitdun" sla kluitjes met 3-4 stengeltjes.

Volgens mij is het anders dan bij kropsla, maar ik kan nergens vinden hoe het precies moet. Hopelijk kan iemand hier me helpen! :)

Deel Deze Pagina