Afgelopen nachten werd ik rond 02:00 wakker en ineens hoor ik buiten de vogels fluiten! En niet zo zachtjes ook maar echt heel hard. Ik dacht dat die beestjes dat altijd pas deden als het licht werd. Ik heb dit nog nooit zo vroeg gehoord. Hebben jullie ook van die ''vroege vogels''?
@Stef: ik heb precies hetzelfde gehoord, maar dan rond een uur of vier. Hartstikke gezellig gekwetter... Gek hoor.
Hier ook midden in de nacht en dat al een paar dagen. Dacht dat het een vogel was die het padje kwijt was.
haha ook ik hoor het al een paar nachten.Maar dan tegen 3:15 ongeveer. Was eerst heel verbaasd,maar begint nu gewoon irri te worden,aangezien ik dan echt ga luisteren en bijna niet meer slaap..
Hier ook rond 4:00u. wakker door al dat gekwetter! Klonk wel lekker voorjaarsachtig maar wel een beetje erg vroeg in de ochtend
Het voorjaar komt er weer aan, zijn ze allemaal weer een beetje van slag denk ik. Hihi. Maar hier precies het zelfde zaterdagnacht rond uurtje of 4 begonnen ze hier ook te kwetteren.
Hier dat ook de vogels vroeg fluiten. Komt door het licht van de stad en de kassen, daardoor denken de vogels al dat de zon opkomt..
Ja hier ook! Krijg gelijk zin om op te staan.....maarja dat om half 4 's ochtends....denk niet dat m'n mannetje daar zo blij mee is
Ik heb er zelf net zo heel veel last van, want ik woon middenin de stad. Die paar die ik hoor, vind ik wel gezellig. Is er hier niet een vogelaar of een bioloog die weet hoe dit kan?
Mannetjes zoeken zo een vrouwtje..en territorium afbakenen zodat er geen andere mannetjes dáár komen zitten..
denk dat de vogels inderdaad van slag zijn, heb hier de eerste muggen alweer. Erg vroeg allemaal hoor.
Ik heb gehoord dat ze zo vroeg beginnen, omdat er dan nog geen stads geluid is en alles stil , ze dan gaan kwetteren om gehoord te worden door de vrouwtjes. Weet niet of het waar is hoor, maar ik hoorde het op de radio van de week.
die van mij zit precies op mijn schuur (naast mijn slaapkamer raam!) en vaaaals dat dat kreng is, hard dat die schreeuwt! binnenkort maar even een luchtbux kopen
wij hadden vorig jaar een nestje zwaluwen onder de dakgoot, echt een heel leuk geluid was dat elke ochtend, een soort geknars ik hoop dat ze dit jaar weer komen want de buren hebben dat nest weggehaald toen wij er niet waren, grrrrr