Gewone melk of opvolgmelk 3?

Discussie in 'Voeding' gestart door FvK, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Mijn zoontje wordt over 2 weken een jaar. Hij heeft eerst 6 maanden volledig bv gekregen, daarna ben ik overgestapt op kv. Sinds hij 10 maanden is krijgt hij Nutrilon 3. Toeval of niet, maar sinds hij Nutrilon 3 krijgt, heeft hij meerdere malen gespuugd, met name de avondfles viel niet lekker. Nou hebben we ook wel een buikvirus gehad, maar hij kreeg zijn flessen ook bijna nooit leeg. Ik had het idee dat die nummer 3 toch wel een stuk zwaarder viel. Kan dat kloppen? Hij eet verder hartstikke goed, lust alles en wil ook alles proberen. Echt een goed eter dus!
    Nou geef ik hem ipv Nutrilon 3, gewone melk. Dat vindt hij heerlijk! Ik geef geen 200 ml, maar meestal rond de 150-180 ml. 's Avonds voor het slapen gaan krijgt hij een pyjamapapje. Doe ik hier nu wel goed aan? Ze zeggen dat je geen gewone melk voor zijn eerste jaar mag geven, dus dan ben ik eigenlijk 2 weken te vroeg en ontzettend eigenwijs ;) Herkent iemand anders ook verschil tussen opvolgmelk 2 en 3?
    Ben benieuwd!

2. Aliyah

Aliyah Lid

6 okt 2013
    74
    0
    0
    Nagelstyliste
    België limburg
    Hallo, mijn zoontje is nu 2jaar! Ik heb hem de eerste 6 maanden bv gegeven en daarna kv (nan) hij heeft geen problemen gehad met het overschakelen hiervan! Mijn mannetje was bij de geboorte 4 kilo 350 en 56 cm groot! Toen hij een jaar was,was hij nog steeds een flink reusje! Ze raadde mij groeimelk aan,want ja daar zit toch alles in qua vitamines enzo, nu ja das is miss wel zo,maar mijn kindje at heel goed! Vond het dan ook echt overbodig! Ik heb volle melk gegeven met extra vit D. Zonder probleem drinkt hij dat nu nog!...hij is bijna nooit ziek en is er zeker niet dikker op geworden, wat vele denken van volle melk! Mijn nicht gaf wel groeimelk met als resultaat,hij is 2 en half en lust geen gewone melk! Binnenkort moet hij naar school ( in België gaan ze met 2 jaar en half naar school) en drinkt hij nog steeds die melk!Dure grap dan,vind ik! Er zullen er miss vele zijn die het niet met mij eens zijn,maar ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb en met mijn 2 ukje doe ik het zo weer opnieuw!

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Nutrilon 3 = onzin. Gewoon beginnen met halfvolle melk.

4. Memories

Memories Niet meer actief

Idd onzin.
    Hier vanaf 10 maanden gewone melk

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Geen ervaring met nutrilon 3 maar zijn met 11 maanden overgestapt op gewone melk...

6. tuc

tuc Niet meer actief

Idd alle nummer 3,4,5,6,7 ;) melkjes zijn onzin, hier gaan we vanaf 11 maanden over op gewone melk

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Probleem is wel dat mijn kleine geen melk lust. Alleen van de smaak trekt ze al een gekke bek en dat gaat nu al 3 weken zo.... dus dan maar een druppie roosvicee er in. Heb het halve cb weer een rolberoerte bezorgd... :D;)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij 11 maanden gewone volle melk

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb je al volle melk geprobeerd??
    Of anders eerst een periode mengen met opvolgmelk?

Hier ook rond 11,5 mnd overgestapt op gewone melk.
    Al die dreumes-, peuter-, groeimelk etc is onzin!

Deel Deze Pagina