Onderzoek onder werktijd

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Eline88, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Goedemorgen,

Volgens de website van de rijksoverheid heb je wettelijk recht om onder werktijd een onderzoek bij de verloskundige te laten doen zonder dat dit ten koste gaat van verlofuren. Echter kan ik nergens ontdekken of deze regeling ook zo geldt bij een parttime dienstverband. Wie weet hier het antwoord op? En als je dan toevallig ook een link hebt naar een website waarop dit staat, heel graag!

Alvast bedankt voor de hulp :)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij is dat nooit een probleem geweest. Ik probeerde altijd zoveel mogelijk de controles in te plannen op mijn vrije vrijdag. Lukte dat door omstandigheden niet, dan probeerde ik of zo vroeg mogelijk of juist zo laat mogelijk op de dag in te plannen, zodat ik alsnog een groot deel van de dag kon gaan werken.

Je werkgever mag wel van je verlangen dat je de controles op je niet-werkdagen inpland, maar als dat niet kan dan moeten ze je wel de gelegenheid geven om daar naar toe te gaan.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bedankt voor de reactie! Nadat ik het bericht geplaatst had bedacht ik me dat ik deze vraag ook kan stellen bij het juridisch loket. Zij gaven inderdaad hetzelfde antwoord als jij. Dus probeer het buiten werktijd te plannen, maar lukt dat niet dan heb je het recht om dit onder werktijd te doen zonder daarvoor vrije uren in te leveren. Anders zou het discriminatie zijn van parttimers t.o.v. fulltimers zo werd er gezegd.

4. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Goed om te weten!
    Hier doen ze echo's alleen op bepaalde dagen (mijn werkdagen).
    Probeer het dan altijd wel aan het begin of einde van de dag te doen.
    Ook mijn bekkenfysio werkt maar 2 dagen, mijn werk dagen. Ik vind dit zelf heel vervelend en mijn werkgever (doet nog) niet moeilijk, maar ik ben dan ook nog maar 10 weken zwanger, dus moet nog heel lang.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zolang je dit ook goed duidelijk maakt naar je werkgever, zullen ze er over het algemeen ook niet moeilijk over doen.

6. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer dit ook altijd zo te plannen dat dit na mijn werkuren valt. Helaas kunnen sommige onderzoeken niet (moet dan voor 16h) en dan moet ik dit wel doen tijdens de werkuren. Dan plan ik dit zo laat mogelijk in en vertrek ik een uurtje vroeger. Mijn baas doet er niet moeilijk over, ik verwittig hem zeker een maand vooraf en dit komt niet vaak voor.

Deel Deze Pagina