Ik ben er achter gekomen dat onze dochter een voorkeurshouding heeft naar rechts. Ik probeer haar zoveel mogelijk dus op links te laten liggen, zoals bij het voeden en aankleden. Ook in bed leg ik haar op haar linkerkant, maar ze draait haar hoofd gewoon weer naar rechts. Heeft iemand nog enkele tips, ik zou niet willen dat ze een helmpje moet dragen. Alvast bedankt.
hoi hoi onze kleine had dat ook en heb toen een kussentje gekocht waar ze tussen liggen volgens mij van het merk safe t sleep en dat heb wel geholpen op marktplaats staan ze vaak wel tekoop groeten yvonne
fysio therapie en veel op haar buik leggen mijn dochter is ook net begonnen met fysio en heeft ookk voorkeurs houding als je vraagjes hebt vraag maar bij mijn eerste dochter was ik te laat en zij heeft nu een afgeplat hoofdje en bij de tweede ben ik gelukkig vroog erbij
Misschien het bedje andersom opmaken, zodat het licht aan de andere kant is. En veel op de buik leggen, zodat ze oefent met het rondkijken. Voordat je een helmpje zou laten aanmeten (weet het, is nog niet aan de orde) ga dan eerst naar de osteopaat. Is tip voor iedereen. Voorkeurshouding kan gevolg zijn van blokkades en als je dan een helmpje opzet, creƫer je wellicht een nieuwe blokkade. Geen tegenstander van helmpjes hoor, maar eerst de oorzaak aanpakken! Osteopaat helpt hier zeeeer goed tegen krampjes en en passant de lichte voorkeurshouding opgelost. Succes!
Ik heb ook een zij lig kussen gebruikt.. Britt had ook een enorme voor keur voor rechts. Ik heb hem nog liggen, dus mocht je interesse hebben Groetjes jantina
ga naar de osteopaat. Een voorkeurshouding wil vaak zeggen dat ze dan een disfunctie hebben in het nekje. Mijn dochter lag graag op links en had enorme krampjes. Ik was ook bang voor een afgeplat hoofdje. Ben naar de osteopaat geweest, weg krampjes en weg voorkeurshouding.
mijn beide zoontjes hebben het gehad we hebben twee ramen op de babyslaapkamer links en rechts en deden dan de ene keer het ene rolgordijn iets los en de andere keer de andere kant indd ook met voeden altijd de kant nemen die ze niet als voorkeur hebben speeltjes in de box leggen aan de juiste kant bij mijn zoontjes is het vanzelf over gegaan ook mijn jongste sliep daarna vrij snel beide kanten op
Mijn zoontje heeft een giga voorkeurshouding ontwikkeld. En of ik nu dingen omdraai of niet, het maakt hem niets uit. Hij blijft naar links gedraaid. Momenteel gaan we naar de osteopaat (ook voor erge krampjes) en ik moet zeggen dat er na elke behandeling een groot verschil is te zien. Nog een of twee keer en dan moet het klaar zijn.
Hier had Joris het ook... Kreeg fysio aan huis. En van daaruit kreeg ik oefeningen die ik moest doen zodat hij de andere kant ook ging gebruiken. Allemaal spelletjes doen (beertjes aangeven) via de niet voorkeurskant. Ook alle speeltjes zo leggen dat hij wel de andere kant moest draaien/gebruiken om erbij te komen. Na 2 behandelingen gebruikte hij beide kanten even goed! De afplatting is nog wel zichtbaar, maar word steeds minder
Hoi, Sara had ook een hele sterke voorkeur voor links. Ik ben met haar bij een osteopaat geweest en nu draait ze haar hoofdje net zo makkelijk naar links als naar rechts. Alleen met slapen ligt ze 9 van de 10x keer nog naar links. Daar helpt nog niets tegen. Nu draaien we haar hoofdje 's avonds (als ze diep slaapt, overdag wordt ze er nl wakker van) naar rechts en dan blijft ze wel een paar uur zo liggen. Ze heeft, volgens het CB, nog wel iets afplatting maar daar moet je echt heel goed voor kijken (mijn man en mijn ouders zien het bijv. echt niet!). Het is al wat minder geworden en ik heb goede hoop dat het weer helemaal hersteld. Verder voed ik altijd zo dat ze naar rechts moet kijken, dit eveneens bij het luier verschonen en leg ik haar vaak op de buik. Maar ik zou zeker een osteopaat aanraden of evt fysio. Bij Sara zat er een flinke blokkade in haar nekje en sowieso ook een assymetrie in haar lichaam. Bij het CB dachten ze ook dat ze een heupafwijking had maar dat kwam dus door de assymetrie.
Ik stimuleer nu wel zo veel mogelijk haar linkerkant, maar met slapen 's nachts ligt ze toch weer recht. Ik heb vandaag haar bedje verschoven. Wie weet dat dat kan helpen. Bedankt in ieder geval voor alle jullie reacties
Ik zou ook zeker adviseren naar een osteopaat/ortho manueel arts te gaan om de oorzaak aan te pakken. En mocht alles niet helpen, een helmpje is zo erg nog niet hoor. Jarissa heeft er nu 3 weken een en het gaat heel erg goed.
inderdaad het bedje verplaatsen...kindjes kijken graag naar het licht...ook van de linker kant benaderen dus met praten enzo. hier had ik het zzelfde probleem...nu is het inmiddels verholpen. let er nog wel heel erg op in de boxs..leg al haar speelgoed aan de linker kant. dus gaat ze vanzelf ook die kant op kijken! succes
Ben benieuwd hoe ik haar morgenochtend in haar bedje aantref. Linker of rechter kant. Had een spiegel aan rechterkant, Daar keek ze elke keer in. Die spiegel heb ik nu afgedekt met een doek. Hopelijk ligt ze nu naar links te kijken. Vanmorge heeft ze wel heel de ochtend op haar linkerkant geslapen in de box, op haar buik. Dus het kan wel.