Ik ben 3 Januari uitgerekend en wil van liever lee wat spulletjes gaan kopen maar moet ik nou rompertjes met lange mouw of korte mouw kopen voor Januari??
Ik heb bijna altijd rompers met korte mouwen gehad.. Binnenshuis is het toch wel warm genoeg voor een romper met korte mouw+shirt met lange mouw. En buiten doe je al snel een jasje+dekentje etc. Dan maakt dat ene laagje om de armpjes niet zoveel meer uit. Het grote nadeel van met mouwen is dat het zo lastig is om er iets overheen te trekken. Dan gaan die mouwen van de romper weer kreuken in de mouwen van het shirt. Ik gebruik ze eigenlijk alleen onder een shirt met korte mouwen, of helemaal zonder shirt in de zomer.
Ons zoontje is in februari geboren. Ik gebruik juist wel rompers met lange mouwen. Doe er nu vaak een shirtje opmet korte mouwen maar voorheen deed ik er een truitje op met lange mouwen. Wel zo fijn als ie moeite heeft met op temperatuur te blijven in het begin.
Ik heb alleen maar rompers met korte mouw gebruikt, noah is in een heeeeele koude tijd geboren (november afgelopen jaar). Het was prima. We deden gewoon shirt met lange mouwen erover, broekje, sokjes en evt. slofjes en dat ging goed. Als ze naar buiten gaan hebben ze toch meer aan en een dekentje erover.
Jayden is in December geboren en heb ook alleen maar rompertjes zonder mouw, of een klein mouwtje. Vind de rompers met lange mouw alleen maar lastig, gepriegel met een klein armpje dat door de mouwtje moet, dus hier alleen rompertjes zonder mouw of van die korte mouwtjes. Liefs wolly.
Alleen maar korte mouw en met lange mouwen als ik er een tshirtje overheen doe. Maud is geboren in december met min 15 graden en kouder.
Ik had juist met lange mouw of mouwloos. Korte mouw vind ik erg irritant. Maar zoals je ziet denkt iedereen er anders over........ je moet zelf ontdekken wat jij het fijnste vind. Ik zou zeggen 'koop vanalles een beetje', je gebruikt het toch wel..... Een absolute aanrader: koop in de kleinste maatjes overslagrompertjes, dan hoeft er niets over het hoofdje van de kleine uk!
Ik had alleen overslagrompertjes met lange mouw in het begin (maat 50 en maat 56). Pas vanaf 62 heb ik ook rompers met een korte mouw of mouwloos.
hier sluit ik me helemaal bij aan . Voordeel van korte mouw, ten opzichte van zonder mouw, vind ik, dat je met korte mouw de rug nog een beetje beter afsluit, waardoor het net wat warmer is.