We hebben veel al compleet voor onze baby zoals de kinderkamer (2e hands gekocht) maar nu moeten we wel nog een matrasje. Ik zie nogal veel verschil hierin en ook veel verschil in prijs. Waar heb jij het matrasje gekocht? En ben je tevreden? Gr Otje
Heb het matrasje bij Prenatal gekocht. Eerlijk gezegd gewoon de goedkoopste. Het is een polyether matras dus zonder toeters en bellen a la pocketvering, paardenhaar, binnenvering etc. Hij voelt prima aan maar weet tuurlijk nog niet hoe ie in gebruik is. Toevallig ging de Keuringsdienst van Waarde gisteravond over matrassen. Er is in Duitsland een of ander instituut dat matrassen test. Daar bleek dat goedkopere matrassen (dus met schuimrubber en polyether) net zo goed en zelfs vaak beter zijn dan de duurdere. Dat vond ik goed om te weten!
Wij hebben een duurdere pocketveer. Onze redenering is dat wij zelf onze matras erg belangrijk vinden en daar ook nooit op bezuinigen dus waarom wel voor ons kind? Verder slaapt onze dochter npgsteeds zeker van de 24u 15u in haar bed en ze is nu 13 mnd... Hij voelt ook veel comfotabeler vind ik, in het begin wegen doe kleintjes niet zoveel maar inmiddels toch een dikke 10 kilo... voor de 2de kopen we zo'n zelfde.
ik heb mijn matras bij leen bakker gekocht en hij bevalt me perfect zelf de kraamverzorgster zei dat het een heel goed matras was en hij was ook niet zo duur ik dacht van 39,95 dus dat valt op zich nog wel mee
Oh, maar ik wilde ook niet bezuinigen hoor. Heb ook getwijfeld of ik die met pocketvering zou nemen. Slaap zelf echter al jaren prima op een polyether matras. Vandaar. Maar dat zal voor iedereen weer anders zijn.
Ik sluit me hierbij aan... heb em nog niet gekocht maar ga dat deze maand doen, hoor er veel positieve verhalen over...
Ik heb informatie gehad bij 2 winkels. De een wilde me een matras van 400 euro aansperen die zgn super hypoallergeen zou zijn en superademend, maar niet vochtdoorlatend. Ik heb geprobeerd om zelf met nijn gezicht op het matrasje te ademen, want ik geloofde het niet.......... nou geen verschil met een goedkopere uitvoering. Hoe mooi het verhaal ook klinkt. De andere winkel zei dat dat een martas is die net zo ademend en hypoallergeen is als een ander matras van 49 euro. Ik kreeg als advies dat het matrasje doorgestikt moet zijn, zodat de hoes niet gaat plooien onder het kindje. En als blijkt dat het kindje allergisch blijkt te zijn, dan kun je een hoes aanvragen bij je ziektekosten verzekering. Ik heb nu van 49 eu een matrasje bij de babydump gekocht.
Wij hebben bij babymax een van de duurderde matrasjes gekocht. Het is van latex (dit geeft waar nodig goede tegendruk), is ademend etc. De hoes kun je er af ritsen en is wasbaar. Pim
wij kopen een matras bij prenatal soms hebben ze een aanbieding die matras kost 44 euro geloof ik. patricia
[/quote]ik heb mijn matras bij leen bakker gekocht en hij bevalt me perfect zelf de kraamverzorgster zei dat het een heel goed matras was en hij was ook niet zo duur ik dacht van 39,95 dus dat valt op zich nog wel mee
Ik heb ook het matrasje van prenatal, is nu in de aanbieding voor 34,99. Hij is idd van polyether en is 8 cm dik. Ik heb hem na advies van de kraamzorg daar gekocht. Ik neem aan dat zij wel weten wat goed is voor de beeb!! succes met je keuze!
Ik heb voor Nynke ook een matrasje bij de Leen Bakker gekocht, heerlijke matrasjes, ben er erg tevreden over.
Morgen ga ik eens langs de prenatal en de leen bakker! Ik heb vandaag de babykamer besteld bij het babypark in Gouda en daar was de goedkoopste matras in de fabrieksdump iets van 69 euro geloof ik. Ze legden daar overigens uit dat een matras met binnenbering pas nut heeft na 6 maanden, daarvoor is de baby nog te licht van gewicht om iets aan de vering te hebben, waardoor het voor de baby net zo hard is als beton Tenzij je een matras hebt wat op de binenvering nog een laagje schuim heeft zitten, dan hebben ze daar de eerste maanden wel wat aan.
Bedankt voor de tips! Wij waren zaterdag bij Prenatal en hebben wat advies gevraagd. Die man was heel aardig en heel eerlijk en zei dat veel van die duurdere matrassen eigenlijk een beetje onzin waren en dat hun eigen matrasjes prima zijn. We hebben nu een polyeter matrasje. Was afgeprijsd van 54,99 voor 34,99!
ik heb ook een matrasje gekocht bij de prenatal. alleen deze was in de aanbieding van 54 euro voor 44 euro die andere hadden ze denk ik niet bij ons.