na vele topic over kindjes die geen stukjes willen eten... hier een topic over mijn zoon die wel stukjes eet maar niet goed kauwt. maak me er toch wel zorgen over. hij eet brood in kleine blokjes bijvoorbeeld... hij stopt er 1 in zijn mond, brengt het stukje met zijn tong achterin zijn mond en slikt het door waarbij je ook echt zo'n slikgeluid hoort. aan zijn gezicht zie je ook dat het stukje niet goed gekauwt is/ fijn gemaakt is. aardappels vallen zo los in zijn mond, banaan ook. maar wat doen jullie met de stukjes die eigenlijk wel eerst gekauwt moeten worden? kan het moeilijk voorkauwen he alvast bedankt!! gr. terra
mm, tja dit heb ik nog niet vaak gehoord. Ik zou denken dat als hij het er echt benauwd van krijgt dat hij dan wel zal gaan kauwen, maar je weet nooit. Merk je niks aan zn ontlasting, want dan wordt het dus wel goed verteerd.
mjah ontlasting heeft hij moeite mee om het eruit te krijgen, dan is het even een moelijk gezicht en rood aanlopen (niet heel rood). zitten ook geen stukjes in zijn poep.
Dat deed mijn zoontje eerst ook, niet kauwen. Maar hij sabbelde op zijn brood, voordat ie het doorslikte. Het was dan wel week. Maar doet jouw zoontje dus niet? Heb verder helaas ook geen tips voor je, anders het CB vragen voor tips?
Kun je 'm niet beter grotere stukken aanbieden? Die kun je nl. niet in 1x doorslikken. Hier eet ze ook al lekker de broodkorsten weg, maar als er teveel in haar mondje gaat, werkt ze het weer naar buiten en alleen de kleine stukjes slikt ze zo door.
ja brood sabbelt hij wel eventjes op, maar slikt het snel weer door. als ik grotere stukken aanbied knaagt hij eerst, dat gaat goed. uiteindelijk kom je op een punt dat het net te groot is maar wel in zijn mond past. dan haal ik het uit zijn mond. ben bang dat hij gewoon slikt uit reflex ofzo. hij heeft ook nog geen kiezen, het echte kauwen moet natuurlijk nog komen.