Wat voor melkvoeding vanaf 1 jaar?

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat voor melkvoeding vanaf 1 jaar

1. Volle melk

2. Halfvolle melk

3. Peuter(groei)melk

4. Anders namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik nijg nu naar volle melk. Maar op de sites van de fabrikanten lees ik dat de zoutgehaltes en eiwitgehaltes in de peutermelk beter voor deze leeftijd zijn dan gewone melk, daardoor twijfel ik toch weer.

@druif
    Met vlees doe ik het zo: van gehakt maak ik mini porties en een stukje kipfilet snijd ik ook in kleine porties en doe dat dan in boterhamzakjes en dan in de vriezer. Zo heb ik altijd een kleine portie vlees voor haar.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat ik vanaf nu ook gewoon kleine porties invries voor mn zoontje. eigen proties zijn vaak al gekruid/ gezout voor ik er aan denk om er een stuk af te halen...

Ik kom net van het CB vandaag: deze vertelde mij dat groeimelk echt niet nodig is! tenzij je kind veel te licht/ ziekelijk is etc. Zelfs als je kind geen grote eter is, krijgt het ruim voldoende vitamine en mineralen en ijzer binnen als het gewoon dagelijks pap/ brood (1 snee is al voldoende), fruit (1,5 st), 300cc melkprodukten, groenten en warm eten binnen krijgt!
    Volle melk mag, maar halfvol is ook prima. Wordt zelfs bij sommige CB's geadviseerd ivm overwicht bij kinderen.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kwalijk, kwalijk...:(

Overgewicht ontstaat niet doordat baby's en dreumesjes goede vetten krijgen; die hebben ze gewoon nodig voor hun groei en ontwikkeling! Vetten in volle melkproducten zijn goed voor een baby/dreumes vanwege oa de vitamine A en D die niet in magere melkproducten zitten. Ook vette vis levert goede vetten en vitamines en ook die geef je bij voorkeur ipv de magere witvis.
    Baby's en dreumesjes hoeven niet aan de lijn te doen.
    Recent onderzoek toonde aan dat peuters veel te weinig goede vetten binnenkrijgen.
    Overgewicht ontstaat door het eten van suiker en verzadigd vet zoals in koek, snoep en snacks.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, zo dacht ik het ook idd. Ik geef bijv ook volle yoghurt met deze reden. Zit vitamine a en d dan ook niet in halfvolle melk? of alleen niet in magere melk?
    Wij drinken zelf wel halfvolle melk dus zal wel makkelijk zijn als hij met ons mee kan drinken...
    En kun je die goede vetten dan niet geven dmv boter op brood en kindje mee laten eten met eten gebakken in olijfolie bijv (wat wij altijd doen?)

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Opvolgemelk gegeven tot een jaar Toen overgestapt op halfvolle melk. Hebben t idee dat Jarno er diaree van krijgt.. gestopt nogmaals geprobeerd weer diaree..
    Dus nu drinkt ie bij ontbijt en lunch Karnemelk. hmm heerlijk
    gewone en met bosvruchtensmaak!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    A en D zijn vetoplosbare vitamines. Meer vet in de melk, meer vitamine in de melk.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik geef bij het brood en evt tussendoor halfvolle melk. Nu maak ik de pap 's ochtends nog klaar met Nutrilon 3 maar als het pak op is ga ik ook daarmee over op halfvolle, net als bij de avondfles.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ze drinkt nu volle melk. Eigenlijk geen problemen gehad met de overgang van de opvolgmelk!

Deel Deze Pagina